ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Henk RS 250
#383200
Welke banden?

Intussen weer wat verder geklust.
20211118_191100.jpg
20211118_191051.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door gnooter
#383214
ga toch weer voor de michelin 2 ct sport, na een uitstapje op de pirelli diablo 3, allebei goed rubber maar de 2ct gaan toch wat langer mee en minder snel vierkant.
Avatar
Door Capo dei Capi
#383268
Zo de Caponord is winterklaar:
- Super 98 erin;
- Gewassen;
- Gepoetst;
- Aan de druppellader;
- Onder een hoes tot maart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383324
Mooi, klaar voor een nieuw seizoen.
IMG-20211208-WA0006.jpeg
Weer een stukje ETX klaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383688
IMG-20220209-WA0018.jpeg
IMG-20220209-WA0015.jpeg
IMG-20220209-WA0013.jpeg
HEL remleidingen gemonteerd op de radiale Brembo 19 mm pompvan de racer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383797
Op de tuono zaten sunstar schijven, 4.2 mm dik nog. Maar snel vervangen door een set goede Grimeca schijven die er nog lagen.

De volgende klus is voorvork keerringen vervangen en de dogbone lagers checken.
IMG-20220309-WA0013.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#383807
Wat is het verschil Henk, zijn die Sunstar niet goed genoeg? Beide merken ken ik trouwens niet!
Avatar
Door Henk RS 250
#383820
Grimeca is een prima merk, weet niet of dit een set oem schijven zijn of vervangers. Ze remmen een stuk beter. Sunstar klinkt Chinees :) en zal het ook wel zijn. Snel in de kliko met die dingen.
IMG-20220314-WA0003.jpeg
De vorkpoten weer gefixt, nieuwe keerringen en verse olie. Het blijft me verbazen hoe snel vorkolie veroudert, wat eruit kwam was meer water dan olie.

Chopsticks zijn een prima peilstok voor het niveau in de vorkpoot :)

Komend weekend die dogbone lagers bekijken en smeren. En als het nodig is gelijk vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383822
20220317_163145.jpg
Lager in achterbrug zit muurvast, brug eruit en oude zooi er voorzichtig uit persen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Henk RS 250
#383823
IMG-20220317-WA0011.jpeg
IMG-20220317-WA0007.jpeg
IMG-20220317-WA0009.jpeg
Na enig aandringen :) kwam het er toch uit.

Gelukkig had ik nog een stel dogbones met nieuwe lagers, dus deze overgezet in de Tuono dogbone en achterbrug. Busjes en naalden schoongemaakt en invetten met schroefassen vet ( Ferba, nog bedankt voor de tip voor dat smeermiddel)

Toch iedere keer weer schrikken hoe het eruit ziet als je je dogbones vergeet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#383827
You're welcome! ;)

Lekker bezig Henk!
Zit toch wat meer werk in als gehoopt?! :-\
ff werk nu, maar straks stuurt ie weer als een scheermes! :ok:
Avatar
Door Henk RS 250
#383831
Update over de dogbone.
De motorzaak schrok behoorlijk van de staat van de onderdelen, al had ik de tuono aangeschaft zonder garantie, ze waren dusdanig ruimhartig dat ik alle delen vergoed krijg.
Dank motoport Rockanje voor de goede service.
IMG-20220319-WA0008.jpeg
Alle dogbone en lager delen gedemonteerd.
IMG-20220319-WA0004.jpeg
Boven een reserve set voor de racer, onder de oude Tuono set, zelfs een van de gaten is helemaal ovaal geworden. Zoiets hadden ze nog nooit gezien in de werkplaats.
Ik zei: iemand anders die zich hier minder van bewust is kan een heel naar ongeluk krijgen.

Her ligt niet aan de kwaliteit van de spullen, doch met goed onderhoud (zeker om het seizoen die lagertjes schoonmaken en opnieuw smeren) gaat het jaren probleemloos mee.

Tip: bestel originele lagers, vervangers in de juiste maat geleverd door Eriks enzo hebben meestal de helft minder naalden en een kooi. Originele hebben geen kooi en de dubbele hoeveelheid naalden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Henk RS 250 op 21 mar 2022, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Henk RS 250
#383832
IMG-20220318-WA0005.jpeg
Excuses voor de wat rommelige volgorde, ik wilde de zgan lagers overzetten en bij inspectie zag ik dit, zoals hierboven omschreven de oorzaak van alles. Een gebroken oog van de dogbone. Hiermee doorrijden betekent erg veel narigheid en gegarandeerd op korte termijn een ongeluk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#383851
Henk RS 250 schreef:
21 mar 2022, 09:38
IMG-20220318-WA0005.jpeg

Excuses voor de wat rommelige volgorde, ik wilde de zgan lagers overzetten en bij inspectie zag ik dit, zoals hierboven omschreven de oorzaak van alles. Een gebroken oog van de dogbone. Hiermee doorrijden betekent erg veel narigheid en gegarandeerd op korte termijn een ongeluk.
Zodan, ik moest wel ff goed kijken, die scheur is bijna niet te zien!

Mooie gebaar en service van Motoport Rockanje!
Avatar
Door rsvfrank
#383872
Henk RS 250 schreef:
21 mar 2022, 09:38
IMG-20220318-WA0005.jpeg

Excuses voor de wat rommelige volgorde, ik wilde de zgan lagers overzetten en bij inspectie zag ik dit, zoals hierboven omschreven de oorzaak van alles. Een gebroken oog van de dogbone. Hiermee doorrijden betekent erg veel narigheid en gegarandeerd op korte termijn een ongeluk.
Goed dat je daar achter kwam, dit kan er dus met je dogbone gebeuren als de boel geen regelmatig onderhoud krijgt.
Scheur komt,neem ik aan ,door een vastgeslagen lager?

Word ook betalend lid van de ARA!