ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door pipo-de-kloun
#381725
Nou, het feit dat mijn huidige Tuono (weer) voor garantie naar de dealer moest heeft mijn vrouw doen zeggen: 'Ruil dat ding maar snel in'.
Dus ja....
Avatar
Door The Marshall
#381730
Vandaag ff bij van den Burg geweest, motor management lamp brandde ?? >:(
Uitgelezen, storing op ontsteking en lamdasonde.
Alles gewist, na proefrit weer uitgelezen, geen storingen meer :yahoo:
Ff afwachten dus :secret:
Er werd trouwens vanmorgen alweer een Factory afgeleverd, die dingen gaan als warme broodjes en als de brandweer :rotfl2: volgens mij :kwijl:
Avatar
Door The Marshall
#381731
Gejat bij https://www.apriliaforum.com/forums/sho ... Tuono-2021

News just in from my UK dealer.

Piaggio have had the logs from my bike, and from others after suffering the EML light on. Misfire detection.

It seems the ECU is detecting a closed throttle as a misfire intermittantly. It is not a misfire, but a misdetection of the engines parameters on a closed throttle. Piaggio are preparing an updated map for the ECU, this ought to be ready for the end of this week.
Avatar
Door Okkie26
#381737
pipo-de-kloun schreef:
13 mei 2021, 16:28
Gefeliciteerd John! Ik heb gisteren een aanbod gekregen voor de mijne, dus ik zit in overweging momenteel haha...
Die beslissing heb jij allang genomen. Wanneer word ie geleverd?
Avatar
Door FerBa
#381743
Gefeliciteerd Jos en John.......en binnenkort Rian...... ;D

Ennûh, als jullie een keer old-school willen rijden, weten jullie mij wel te vinden...... 8) ;D
Avatar
Door The Marshall
#381819
Capo dei Capi schreef:
15 mei 2021, 18:48
Dat wordt dus studeren in de garage.... :yes:
The Marshall schreef:
15 mei 2021, 14:25
Ben er wel al achter dat je voor al die mappings en vering afstellingen een flinke cursus nodig hebt :sorry:
Enne? snap jij het al allemaal?? :rotfl2:
Avatar
Door Capo dei Capi
#381822
Ik heb mijn motor nog niet.... Mijn verzekering eist een zogenaamd SCM gekeurd M2 alarm. Anders is deze niet tegen diefstal verzekerd :-\ Deze wordt begin volgende week ingebouwd.
Avatar
Door Okkie26
#381834
Capo dei Capi schreef:
21 mei 2021, 17:30
Ik heb mijn motor nog niet.... Mijn verzekering eist een zogenaamd SCM gekeurd M2 alarm. Anders is deze niet tegen diefstal verzekerd :-\ Deze wordt begin volgende week ingebouwd.
Bestaat die inmiddels dan. Was voor mij een reden om over te stappen van KNMV naar Bikerpolis.

Het alarm wat de KNMV eiste bestond toen niet eens.
Avatar
Door Capo dei Capi
#381835
Het alarm bestaat. Het wordt tussen nu en 14 dgn ingebouwd.. :bad: Ik heb ook naar andere verzekeraars gekeken, maar die waren niet goedkoper of slechtere dekking. Helaas dus over 14 dgn pas rijden met de Tuono. De Limburg rit dus met de Caponord.
Avatar
Door Capo dei Capi
#381839
KNMV. Ik krijg korting omdat ik lid ben en omdat ik rijvaardigheidstrainingen en heb gevolgd. Plus veel zit standaard in de premie zoals hulp in buitenland, 2 jr dekking nieuwwaarde, etc.
Avatar
Door Okkie26
#381844
Daar ben ik dus weggegaan vanwege die alarm eis.

Ik heb daar toen naar gezocht, en niemand kon dat alarm leveren.

Toen KNMV gebeld, en kreeg ik een eis dat de motor altijd aan een art-5 slot vast moest staan.

Toen maar naar Biker Polis terug. Geen achterlijke eisen daar.

Word ook betalend lid van de ARA!