- 19 nov 2020, 18:41
#379486
Maar eens begonnen om te sleutelen aan de tuono, altijd leuk om een voor mij nieuwe motor te ontdekken hoe alles zit. Motor van 2003 65.000 km dus je weet nooit wat er niet goed is. Geen klachten over de motor start goed, rijdt goed, remt goed, veert goed..dus ik verwacht niet veel. Achterrem is bekend ben ik ook mee bezig geweest zat geen wave schijf op voor wel dus die even geregeld met een paar sinter (meningen zijn verdeeld) remblokken, pedaaltje is hard en slag heb ik kleiner gesteld, voelt wel goed aan. Claxon hing los steuntje afgebroken haalde kappie weg viel gelijk de koelvin eruit,,,boutjes weg. Bezig om 2e claxon te monteren voorkomt ongelukken kan zelfs je leven redden. Dit werd niet serieus genomen door een zekere Marshall , die maakte er zelfs stomme grapjes over,,,ach weet onderhand wel wat voor vent dat is.
Waar het mij om gaat is de klepspeling,,,had al wel gelezen dat die heel weinig verlopen, hopen maar, niet zoveel zin om 4 nokkenassen eraf te halen. Nou heb ik het heel simpel in gedachten niet moeilijk gedoe met timing bdp etc. etc. als de nok recht omhoog staat tegenover de nokvolger of hoe heet dat ding kan je altijd de klepspeling controleren toch, klep staat dicht op zijn zitting dus moet kunnen volgens mij of ben ik fout.
Trouwens ik ben s lid geweest van de mercedes 280 se oldimerclug,,die organiseerden klepstel dagen ergens bij een dealer,,,, tafel met shims mee,,,paar deskundigen erbij en stellen die handel,, bespaart je paar honderd bij de dealer! Maar zal wel niks zijn voor hier heb het gevoel dat er niet veel gesleuteld word en men altijd heel hard naar de dealer rent wat het kost is niet zo belangrijk voor mij wel! Veel leuker toch om zelf je motor te repareren.
Nou s zien wat hier voor reacties op komen,,of helemaal niks zijn jullie ook goed in, iemand negeren...zal er maar even verder niet op doorgaan.
Waar het mij om gaat is de klepspeling,,,had al wel gelezen dat die heel weinig verlopen, hopen maar, niet zoveel zin om 4 nokkenassen eraf te halen. Nou heb ik het heel simpel in gedachten niet moeilijk gedoe met timing bdp etc. etc. als de nok recht omhoog staat tegenover de nokvolger of hoe heet dat ding kan je altijd de klepspeling controleren toch, klep staat dicht op zijn zitting dus moet kunnen volgens mij of ben ik fout.
Trouwens ik ben s lid geweest van de mercedes 280 se oldimerclug,,die organiseerden klepstel dagen ergens bij een dealer,,,, tafel met shims mee,,,paar deskundigen erbij en stellen die handel,, bespaart je paar honderd bij de dealer! Maar zal wel niks zijn voor hier heb het gevoel dat er niet veel gesleuteld word en men altijd heel hard naar de dealer rent wat het kost is niet zo belangrijk voor mij wel! Veel leuker toch om zelf je motor te repareren.
Nou s zien wat hier voor reacties op komen,,of helemaal niks zijn jullie ook goed in, iemand negeren...zal er maar even verder niet op doorgaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ook al is de Japanner nog zo snel Adje achterhaalt hem wel