ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door FerBa
#381341
Ik vrijdag naar onze sponsor Sabra Motorbanden ga voor nieuwe banden onder de Tuono!
Door gnooter
#381345
Ik vandaag op mijn 55ste voor het eerst op een circuit heb gereden, wat een machtige baan dat Assen en gelukkig een voorrijder die zich niet aan de snelheid hield, gewoon dik 230 over het rechte stuk en achterop de baan plus 190, nog spannender dan mijn hele kickboks carrière :kwijl:
Avatar
Door Henk RS 250
#381974
De vrije verkoop voor TT tickets begonnen is.

Ik zaterdag en zondag kaartjes heb :)

De tickets van vorig jaar voor 2020 geldig blijven

De Rossitribune het dan waarschijnlijk zonder Rossi moet doen.

Het eindelijk zomer wordt.

Het dit weekend Mugello GP is, helaas zonder publiek
Avatar
Door FerBa
#381997
Ik met de Limburgrit ontzettend lekker gereden heb. :yes:
#382033
..... ik vandaag in Luxemburg gecontroleerd werd :police:
..... dat een donker vizier niet mag en de boete €145 bedraagt :help:
.... dat een communicatieset aan de helm geplakt niet mag :rtfm: en ook €145 kost :rotfl2:
.... je een reflector aan je plaat moet hebben met E-Keur
.... een veiligheids hesje ook verplicht is
.... ik gelukkig geen boete kreeg voor mijn Sena knobbel ;) :yahoo:
Door gnooter
#382034
Wat een k..t land dat Luxemburg
Maar wisten jullie dat mijn zoon weer een andere motor heeft aangeschaft
Begonnen op een Dorsoduro 750, maar meneer wilde perse een racer, dat werd een duc 749, dat vond meneer toch niet je van het en het is nu een KTM 790 met een full acra systeem geworden :crazy: , moet wel zeggen dat het echt leuk speelgoed is :kwijl:
Avatar
Door FerBa
#382054
The Marshall schreef:
2 jun 2021, 16:52
..... ik vandaag in Luxemburg gecontroleerd werd :police:
..... dat een donker vizier niet mag en de boete €145 bedraagt :help:
.... dat een communicatieset aan de helm geplakt niet mag :rtfm: en ook €145 kost :rotfl2:
.... je een reflector aan je plaat moet hebben met E-Keur
.... een veiligheids hesje ook verplicht is
.... ik gelukkig geen boete kreeg voor mijn Sena knobbel ;) :yahoo:
Gloeiende, da's ff minder!
Dat van het veiligheidshesje was bekend. ;)

Maaruh, reflector met E-keur? Je hebt een nieuwe Tuono! Mag aannemen dat de reflector die erop zit de goedgekeurde is??
Avatar
Door FerBa
#382055
gnooter schreef:
2 jun 2021, 19:19
Wat een k..t land dat Luxemburg
Maar wisten jullie dat mijn zoon weer een andere motor heeft aangeschaft
Begonnen op een Dorsoduro 750, maar meneer wilde perse een racer, dat werd een duc 749, dat vond meneer toch niet je van het en het is nu een KTM 790 met een full acra systeem geworden :crazy: , moet wel zeggen dat het echt leuk speelgoed is :kwijl:
Lekkerrr!
Avatar
Door Henk RS 250
#382064
Dat ski ongeluk van Schumacher was juist zo ernstig afgelopen omdat ie zo'n gopro dingetje op zijn helm had geplakt toch? Bij de impact drong het bevestigings pootje door de helmschaal en zijn schedel naar binnen. Ergens is het wel logisch om geen zooi op of aan je helm te bevestigen.

Dat sena is zo'n ovaal communicatie ontvangertje toch? Je ziet soms mensen rijden met dat ding links of rechts onderaan de helm.

Moet je helm zo'n voorbereid inklik voorziening hebben daarvoor? Ik zie bij mijn helm, Shark Spartan carbon nergens een bevestiging. Of zit ie met een plakstripje?
#382067
Denk dat ze je daar op pakken, als ze je al 5 minuten van tevoren al horen aankomen en ze je niet op uitlaat/snelheid kunnen pakken.
#382069
Ze willen de excessen kwijt denk ik, net als in de Eifel.
Veel geluidsoverlast, 20 choppers achter elkaar door Vianden is geen pretje :no:
Avatar
Door robz
#382125
gnooter schreef:
3 jun 2021, 16:20
Ik ga volgende maand naar de Auvergne, net als afgelopen jaar, nooit een agent gezien daar, alleen maar blije Fransen als we door de Auvergne knallen :worship:
Leuk waar zit je ergens in de auvergne? motorcamping?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Word ook betalend lid van de ARA!