Pagina 1 van 1

Interessant interview met IVANO BEGGIO over de Aprilia in het algemeen

BerichtGeplaatst:1 feb 2019, 18:39
door MotoMan
https://www.youtube.com/watch?v=AEo9CkD ... Lng04GjsPY

Ik ben een Aprilia Moto 6.5 liefhebber dus mijn aandacht gaat vooral over het interview-gedeelte was begint bij 8 minuten......

Re: Interessant interview met IVANO BEGGIO over de Aprilia in het algemeen

BerichtGeplaatst:1 feb 2019, 18:40
door MotoMan
Mooi verhaal!!
WHAT IS IVANO BEGGIO SAYING ABOUT THE MOTO 6.5;



Talking about the Aprilia Moto 6.5, the Moto has been, how to say, my own personal idea.
I did meet Philippe Starck, who is one of the great designers in the world.
Still alive and at that time (1993) he was a young 40 years old.
Already successful at the time, but not as big as he is now,
We asked him if he would have liked to design a motorbike.
Philippe was passionate about bikes, so it felt like we done him a favour!
The Moto had a huge communication succes worldwide.
We had incredible request!
But mass production took long time and the Moto arrived on the market one year later.
Maybe too late and most of the excitement about te Moto was diminished.
We sold a limited number of 7000 bikes.
But I believe everyone of those have gained value and will even more in the future!
Moto present in every museum worldwide.
Like a work of art.
But if I could go back at that time, maybe I would have used different kind of engine.
At time we didn’t have the resources to create an engine with automatic gearbox with a strong acceleration.
It would have helped, but I am happy with the production of the Moto.
I own one myself.
I ride the Moto a lot.
But why creating the Moto?
Maybe it was an ambitious dream.
Philippe and I wanted to create an European bike.
In the States there was Harley and Davidson.
They had success, but it was an American bike.
But our dream was to create an European bike!
Probably Europeans preferred more powerful motorbikes.
More aggressive and sporty.
See the example of success of the Aprilia Tuono and the Ducati Monster.
They wanted more powerful and agresive motorcycles.
Different clientele from the Americans.
We dramt of a ‘gentle’ European bike with looked different from the mass.
And nowadays still a work of art!
I still like it today.
It has no time.
It is a bike with no time.
This has been one of the many journeys of my life and the Aprilia’s life.
Trying to innovate all the time, product, design and everything els.
WAT ZEGT IVANO BEGGIO OVER DE MOTO 6.5;

Over de Aprilia Moto 6.5 gesproken, de Moto was, hoe zeg je dat, mijn eigen persoonlijke idee.
Ik ontmoette Philippe Starck, die een van de beste ontwerpers ter wereld is.
Hij leefde nog en was toen (1993) 40 jaar oud.
Al succesvol op het moment, maar niet zo groot als hij nu is,
We vroegen hem of hij graag een motor had willen ontwerpen.
Philippe had een passie voor motoren, dus het voelde alsof we hem een ​​plezier hadden gedaan!
De Moto had wereldwijd een enorm communicatiesucces.
We hadden ongelooflijke verzoeken!
Maar massaproductie duurde lang en de Moto kwam een ​​jaar later op de markt.
Misschien te laat en het grootste deel van de opwinding over de Moto was verminderd.
We hebben een beperkt aantal van 7000 fietsen verkocht.
Maar ik geloof dat iedereen daarvan waarde heeft erkend en nog meer in de toekomst zal hebben!
Een Moto aanwezig in elk museum wereldwijd.
Als een kunstwerk.
Maar als ik op dat moment terug zou kunnen gaan, had ik misschien een ander soort motorblok gebruikt.
Op het moment hadden we niet de middelen om een ​​motorblok te maken met een automatische versnellingsbak met een sterke versnelling.
Het zou hebben geholpen, maar ik ben blij met de productie van de Moto.
Ik heb er zelf een.
Ik rijd veel met de Moto.
Maar waarom de Moto maken?
Misschien was het een ambitieuze droom.
Philippe en ik wilden een Europese fiets maken.
In de Verenigde Staten was er Harley en Davidson.
Ze hadden succes, maar het was een Amerikaanse motor.
Maar onze droom was om een ​​Europese motor te maken!
Waarschijnlijk gaven Europeanen de voorkeur aan krachtigere motorfietsen.
Meer agressief en sportief.
Zie het voorbeeld van het succes van de Aprilia Tuono en het Ducati Monster.
Ze wilden krachtige en agressieve motorfietsen.
Verschillend van klanten als de Amerikanen.
We dachten aan een 'zachte' Europese fiets met een andere uitstraling dan de massa.
En tegenwoordig nog steeds een kunstwerk!
Ik vind het nog steeds leuk vandaag.
Het heeft geen tijd.
Het is een tijdloze motor.
Dit is een van de vele reizen in mijn leven en het leven van de Aprilia geweest.
Proberen te blijven innoveren, in product, in ontwerp en alles er omheen.