ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Gert-Jan Tuono
#372668
Dashboard gerepareerd
Nieuwe banden gemonteerd

Moet nog:
Remschijven
Afstelling / chip
Vering onderhoud
(kan ook volgend jaar)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door ElSjiepo
#372671
Ik heb nog wel een mooi setje Braking (licht gebruikte) remschijven liggen voor een mooie prijs, als je nog niks hebt liggen. Stuur me even een PB bij interesse. 😁
Avatar
Door The Marshall
#372673
Gert-Jan Tuono schreef:
8 dec 2018, 19:01
Dashboard gerepareerd
Nieuwe banden gemonteerd

Moet nog:
Remschijven
Afstelling / chip
Vering onderhoud
(kan ook volgend jaar)
Aan de banden gaat het niet liggen, top bandje :ok:
Avatar
Door Gerrit
#372679
Zo, de TV4 zit weer in elkaar. Veel meetwerk gedaan vooraf en achteraf om de rijhoogte niet teveel te veranderen.

Ohlins wil de motor graag hoger hebben maar ik ben dicht bij de oude waardes gebleven door de voorvork 3 ringen door te steken en de achterdemper op de lage stand te zetten.

Zo merk ik beter het verschil in vering en is de invloed van geometrie wijziging zo beperkt mogelijk.

Voor staat hij nog altijd 1-2 mm hoger en achter 2-3 mm. Nou dat is zo weinig dat ik dat niet ga merken.

Nu nog olie vv. Eigenlijk gaat het normale onderhoud nu pas beginnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#372686
Starten lopen, weer naar binnen. Olie eruit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Edward
#372688
Ga de koelslang aan de linker kant vervangen.
Maar daar stuit ik op een probleem / uitdaging; vanaf de linker (bij er op zitten) radiator loopt er een Buis naar een pot, net achter het frame. Verdeel station? Geen idee.

wat ik wil weten, hoe kom ik hier goed bij?

nummer 4 op den bijlage
koeling.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Heuveltje
#372700
Edward schreef:
11 dec 2018, 12:14
Ga de koelslang aan de linker kant vervangen.
Maar daar stuit ik op een probleem / uitdaging; vanaf de linker (bij er op zitten) radiator loopt er een Buis naar een pot, net achter het frame. Verdeel station? Geen idee.

wat ik wil weten, hoe kom ik hier goed bij?

nummer 4 op den bijlage

koeling.PNG
Volgens mij is dit de thermostaat, deze zorgt ervoor dat bij een koude motor de klep dicht blijft staan en de motor pas gekoeld gaat worden indien deze voldoende warm is.
Avatar
Door rsvfrank
#372702
Heuveltje schreef:
12 dec 2018, 19:14
Edward schreef:
11 dec 2018, 12:14
Ga de koelslang aan de linker kant vervangen.
Maar daar stuit ik op een probleem / uitdaging; vanaf de linker (bij er op zitten) radiator loopt er een Buis naar een pot, net achter het frame. Verdeel station? Geen idee.

wat ik wil weten, hoe kom ik hier goed bij?

nummer 4 op den bijlage

koeling.PNG
Volgens mij is dit de thermostaat, deze zorgt ervoor dat bij een koude motor de klep dicht blijft staan en de motor pas gekoeld gaat worden indien deze voldoende warm is.
Nee dit is gewoon een manifold of verdeel blokje. Thermostaat zit aan de andere kant.
Van bovenaf moet je er wel bij kunnen als je de airbox verwijdert.
Avatar
Door Gerrit
#372705
Zo. Olie en filter ververst. Tja. De winter is nog niet over. In hybernate mode dan maar he.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Edward
#372706
rsvfrank schreef:
12 dec 2018, 20:26
Heuveltje schreef:
12 dec 2018, 19:14
Edward schreef:
11 dec 2018, 12:14
Ga de koelslang aan de linker kant vervangen.
Maar daar stuit ik op een probleem / uitdaging; vanaf de linker (bij er op zitten) radiator loopt er een Buis naar een pot, net achter het frame. Verdeel station? Geen idee.

wat ik wil weten, hoe kom ik hier goed bij?

nummer 4 op den bijlage

koeling.PNG
Volgens mij is dit de thermostaat, deze zorgt ervoor dat bij een koude motor de klep dicht blijft staan en de motor pas gekoeld gaat worden indien deze voldoende warm is.
Nee dit is gewoon een manifold of verdeel blokje. Thermostaat zit aan de andere kant.
Van bovenaf moet je er wel bij kunnen als je de airbox verwijdert.

Ja klopt, thermostaat zit aan de andere kant (nummer 15 op bijlage), heb ik al vervangen.
Air box loshalen, check. Keep you posted.
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#372709
Achterbrug en vorkpoten voor de RS gescoord. Komende winter maar eens een aan de slag. :crazy:

- Voorvork gaat naar Rooske, achterbrug inbouwen zal wel lukken.
- Dan nog kuipwerk knap maken.
- schakelset zoeken;
- koppelingshendel zoeken;
- stuurgewicht zoeken;
- choke geleider zoeken.

Kleine beurt en dan (hopelijk) starten en lopen. ;D
Avatar
Door Edward
#372747
Klein projectje:
samco_radiator_hose_clamp_kit_aprilia_rsv1000_mille19982003_750x750.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#372782
Edward schreef:
20 dec 2018, 12:23
Klein projectje:

samco_radiator_hose_clamp_kit_aprilia_rsv1000_mille19982003_750x750.jpg
En schiet het al op?

Heeft het nog nut, behalve bling bling?
Avatar
Door Gerrit
#372783
Al vanaf het begin ruikt de motor bij het koolfilter naar benzine. Dat is eigenlijk niet de bedoeling, de actieve kool hoort de dampen op te vangen. Maar dat lijkt niet zo effectief.

Vandaag de koolfilter maar verwijderd. Rommel eraf en betere lucht doorstroming.
Nu heb ik links en rechts flink ruimte gemaakt achter de radiator. Zal dat tot betere koeling leiden?

De slang van tank naar koolfilter heeft een soort paddestoel met een membraan en een veertje. Ook blijkt de leiding van koolfilter naar de gasklephuizen zo goed als dicht te zitten. Dat komt omdat er een vrij brede aansluiting op zit die niet in de slang past. Dat is er met geweld op gedrukt, gevolg buisje zo goed als dichtgedrukt.

Tja zo werkt het koolstoffilter natuurlijk niet.

Heb het filter er nu af, slang van tank naar koolfilter zat vast bij de paddestoel, na iets kracht brak dat kapot en kwam de slang los. Mooi zo.

Clutter eruit.

En? Geen benzine lucht meer. Tankontluchting werkt weer.

Nog even een mooie benzine slang scoren voor de ontluchting, en dan zit het weer ouderwets, net als bij de Mille.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#372784
Op de foto staat het buisje in een V vorm. Dat lijkt nog aardig open maar zodra de slang erop geklemd zit is het zo goed als dicht.
#372789
Zal binnenkort is wat fotos posten.

-Achterremklauw vervangen ( zat een gat in de remzuiger :crazy: )
-Schakelset falco ( nu alleen nog de rechterkant)
-Remcilinder achter vervangen voor ducati model
-Schijfremmen voor laten richten bij Bakker
-Stuurdemper aansluiting op frame voor opnieuw laten lassen bij Bakker ( omdat ik het zelf had gesloopt door het blokkeer inbusje niet te zien.)

- Eprom bij gabro besteld
( hij bood me overigens ook een collector aan met balans pijp voor 100 euro extra welke de gehele koppelkromme glad strijkt, ik had alleen even geen budget hiervoor maar als iemand het wel heeft en intresse heeft zou ik hem even contacten)

- Remrevisie voor staat in de planning
- Nieuwe bandjes en haakse ventielen staat in de planning
- Ohlins achterdemper heb ik al maar moet ik nog laten reviseren en ik mis de juiste linkplates nog
- Stuurdemper ben ik naar op zoek
- Ketting en tandwielen komen er ook aan ( iemand tips voor beste verhouding zandvoort ?)
- Lichte demper waarmee ik het circuit op mag ben ik naar op zoek

en daarna...

Poetsen en rijden :kwijl:
Avatar
Door Gerrit
#372791
Tankontluchting helemaal netjes.

Uitsparing in het onderkuipje is erop voorbereid. Ook de geleide ring aan de voorkant is ruim voor 2. Bij het voortandwieltje past het ook net in de ruimte.

Klaar.

Nu de vette vegen nog ff schoonmaken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Edward
#372802
Gerrit schreef:
27 dec 2018, 15:32
Edward schreef:
20 dec 2018, 12:23
Klein projectje:

samco_radiator_hose_clamp_kit_aprilia_rsv1000_mille19982003_750x750.jpg
En schiet het al op?

Heeft het nog nut, behalve bling bling?
Schiet niet op. Slangen passen niet allemaal goed. Dus ff opzoek....
Met name de slang die beide radiatoren verbind. Achter de claxon.
Stukkie van thermostaat naar onderkant rechter radiator is ook een lastige.

Its all about the bling. Kon geen kwaad. Sommige delen hadden hun beste tijd wel gehad. En je weet, als je ergens begint......stopt het nooit....kon nu o.a. ook goed bij de bougies enz......
Avatar
Door Tomba la bomba
#372889
Goed bezig allemaal. Ik heb nog een klusje staan. Mijn weg Falco staat al wat jaren stil, electronisch/startprobleem :(

Screenshot_20190112-121400_Video Player.jpg

Tombaaa
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!