Pagina 2 van 4

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:16 nov 2018, 22:42
door Gerrit
Achterbrug schoongemaakt. Kettingvet eraf.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:17 nov 2018, 09:18
door Heuveltje
gnooter schreef:
16 nov 2018, 17:25
Vandaag mijn Rsv op de rollerbank, uitkomst is dat hij helemaal goed staat voor op het circuit, maar niet voor op straat, er gaat nu een powercommander in voor de juiste afstelling
Tevens is mijn schokbrekerveer op zijn eind dus of een andere veer of een complete schokbreker
Heeft iemand nog een schokbreker over voor een mille uit 2002, dan hou ik mij aanbevolen :ok:
Ik ga altijd bij JJ Suspensions in Mill, ff aangeven dat je bij de ARA vandaan komt en dan maakt hij meestal een goed prijsje ;)

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:17 nov 2018, 19:03
door gnooter
Vandaag weer effe langsgeweest bij mws motortechniek, de Powercommander komt dinsdag binnen en gaat dan weer de testbankbank op en tevens een Wilbers achterveer besteld voor mijn Sachs schokbreker, verder gaat er een kettingset op van afam 16-43, daarna met mijn vrouwtje op haar mille en zoon op zijn dorsoduro 750 en ik op mijn pekel bandit nog effe geknald door de Flevopolder waar helaas al gepekeld was :sorry:

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:17 nov 2018, 20:43
door Gerrit
Ook bij ons zijn de straten wit, van de pekel.

:no:

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:18 nov 2018, 17:43
door Gerrit
Pegaso: Verse olie en nieuw oliefilter. Begin volgend jaar de remolie nog en dan is de Pegaso weer klaar voor een jaar.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:20 nov 2018, 12:28
door Edward
Link systeem er weer eens onderuit halen.

Barnett koppeling werkt heel erg goed, blij mee!

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:20 nov 2018, 17:19
door The Marshall
Winterwielen gemonteerd, ruitensproeier antivries gevuld, ijskrabber, slotontdooier, ben er klaar voor.
Oeps, verkeerde forum ;)

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:20 nov 2018, 19:38
door Gerrit
Nieuwe bandjes, advies van Jos opgevolgd.

Haakse ventielen in de kleur zwart.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:21 nov 2018, 22:16
door Gerrit
Flink bespaard op het onafgeveerde gewicht.

Nu op zoek naar 4 plastic dopjes. Is dit M2 of M4?

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:21 nov 2018, 22:25
door Gerrit
De dogbone zit bij het frame met een lange inbusbout vast. De bout is rond en past van links naar rechts. De bout kan aan de linkerkant er helemaal door waardoor de bevestiging met de moer alleen aan de rechterkant vastdraait. Prima. De bout zit deels nog in de linker opening waardoor hij daar ook nog draagt.

Maar de bout is net iets kleiner dan de bus van het lager. Hierdoor kan het lager niet alleen over de bus schuiven maar ook over de bout.

Vrij veel speling, het werkt en dus belangrijk om de bout ook in de vetten. Montage ging probleemloos.

Nu is mijn vraag: is het nodig dat t lager over de bout kan schuiven of kan hem met een M8 ring vast zetten?

Voorlopig laat ik hem maar even zonder ring want zo zat t ook.

:rtfm:

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:21 nov 2018, 22:30
door Gerrit
Foto

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:28 nov 2018, 23:24
door FerBa
The Marshall schreef:
20 nov 2018, 17:19
Winterwielen gemonteerd, ruitensproeier antivries gevuld, ijskrabber, slotontdooier, ben er klaar voor.
Oeps, verkeerde forum ;)
Idem....... ;D :crazy:
Motor staat afgetankt met extra lucht in de bandjes onder een hoes in de verwarmde schuur! :yes:

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:30 nov 2018, 18:32
door gnooter
Vandaag eindelijk mijn motor opgehaald na een grote beurt
Extra een Powercommander 3 en en nieuwe ohlins achterveer, afam extra dikke ketting plus afam geharde tandwielen
Motor is ook geheel uitgelijnd en als olie castrol vol synthetische 10w50 plus iridium
Bougies
Conclusie van brommer naar een motogp machine gegaan, combi Powercommander
Afam zeer geslaagd, vette acceleratie in elk toerental om u tegen te zeggen
Voordeel bij mijn rijstijl is dat ik nu ook minder motorrem heb, gaat dus sneller de bocht in en met gas erop ook er weer uit.
Ik vind dus persoonlijk een powercommander een toegevoegde waarde, pakt beter op in elk toerental en minder motorrem :kwijl:

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:30 nov 2018, 22:41
door Gerrit
Eh, de Milles doen het beter op de non iridium bougies is mijn ervaring.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:30 nov 2018, 22:43
door Gerrit
Nou daar gaat ie.

Van Sachs naar full Ohlins. En wel de betere types.

De achterdemper is een TTX GP18 geworden. 95 kg veer.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:30 nov 2018, 22:45
door Gerrit
Voorvork was een loodgieters buisje als demping. Leek nergens naar en ik was daar helemaal ontevreden over.

Nu een NIX30 set erin.

Lineaire Ohlins veren.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:30 nov 2018, 22:47
door Gerrit
De achterdemper was niet heel simpel om te monteren. De veer lijkt iets langer en zit wat in de weg.

Door het zijkantje en de voetsteun los te halen past het net. Pff blij toe.

Bij het gepruts heb ik wel de demping wieltjes verzet. Moet ik nog even terug zetten op de standaard waarden.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:30 nov 2018, 22:49
door Gerrit
WANNEER IS HET WEER ZOMER????

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:1 dec 2018, 15:48
door gnooter
Gerrit, verklaar je nader waarom een iridium bougie niet kan volgens jouw, hele volksstammen rijden ermee inclusief Rsv mille rijders
Over de Powercommander gaan ook hele discussies, maar goed afgesteld op een testbank door een deskundig iemand merk je echt het verschil, geld is het zeker waard kan ik je vertellen uit ervaring nu

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:1 dec 2018, 16:27
door Capo dei Capi
Lekker bezig Gerrit :ok:
Mijn CapoNord Rally gaat 13-12 naar Roké voor een beurt en dan mag van mij ook de zomer beginnen!!!!
De Futura is al zomerklaar!
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:49
WANNEER IS HET WEER ZOMER????

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:1 dec 2018, 17:33
door Gerrit
gnooter schreef:
1 dec 2018, 15:48
Gerrit, verklaar je nader waarom een iridium bougie niet kan volgens jouw, hele volksstammen rijden ermee inclusief Rsv mille rijders
Over de Powercommander gaan ook hele discussies, maar goed afgesteld op een testbank door een deskundig iemand merk je echt het verschil, geld is het zeker waard kan ik je vertellen uit ervaring nu
Ik heb niet gezegd dat het niet kan. Ik heb ervaring dat hij fijner rijdt met standaard bougies omdat de verbranding dan volledig is. Op iridium wil dat niet zo goed. Waarom weet ik niet maar is zo.

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:2 dec 2018, 14:45
door robz
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:43
Nou daar gaat ie.

Van Sachs naar full Ohlins. En wel de betere types.

De achterdemper is een TTX GP18 geworden. 95 kg veer.
goede modificatie! heb ik ook gedaan met mn RSV4. standaard is te zacht ... mijn bescheiden gewicht
was niet af te veren.. :help: reed mn uitlaat aan d grond

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:2 dec 2018, 15:03
door Heuveltje
robz schreef:
2 dec 2018, 14:45
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:43
Nou daar gaat ie.

Van Sachs naar full Ohlins. En wel de betere types.

De achterdemper is een TTX GP18 geworden. 95 kg veer.
goede modificatie! heb ik ook gedaan met mn RSV4. standaard is te zacht ... mijn bescheiden gewicht
was niet af te veren.. :help: reed mn uitlaat aan d grond
Dat lag niet enkel aan de vering, jouw rijstijl heeft er ook iets mee te maken ;)

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:2 dec 2018, 17:00
door The Marshall
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:49
WANNEER IS HET WEER ZOMER????
Goed bezig geweest, dus volgend jaar zien we jou alleen maar aan de horizon verdwijnen??

Re: Winter werkzaamheden

BerichtGeplaatst:3 dec 2018, 10:22
door Gerrit
The Marshall schreef:
2 dec 2018, 17:00
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:49
WANNEER IS HET WEER ZOMER????
Goed bezig geweest, dus volgend jaar zien we jou alleen maar aan de horizon verdwijnen??
Ik hoop dat ie het blijft doen ja, ga je niet mee dan?


Nou moet ik zometeen die betonmolen weer monteren, heeft het nog zin om een Akra te monteren? Volgens internet is het verschil ik gewicht met een Akra maar heel beperkt (1,5 kilo verschil?).

En heeft er iemand een adres waar zo'n Akra nog tegen een redelijke prijs op te halen is?