ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Heuveltje
#372525
gnooter schreef:
16 nov 2018, 17:25
Vandaag mijn Rsv op de rollerbank, uitkomst is dat hij helemaal goed staat voor op het circuit, maar niet voor op straat, er gaat nu een powercommander in voor de juiste afstelling
Tevens is mijn schokbrekerveer op zijn eind dus of een andere veer of een complete schokbreker
Heeft iemand nog een schokbreker over voor een mille uit 2002, dan hou ik mij aanbevolen :ok:
Ik ga altijd bij JJ Suspensions in Mill, ff aangeven dat je bij de ARA vandaan komt en dan maakt hij meestal een goed prijsje ;)
Door gnooter
#372527
Vandaag weer effe langsgeweest bij mws motortechniek, de Powercommander komt dinsdag binnen en gaat dan weer de testbankbank op en tevens een Wilbers achterveer besteld voor mijn Sachs schokbreker, verder gaat er een kettingset op van afam 16-43, daarna met mijn vrouwtje op haar mille en zoon op zijn dorsoduro 750 en ik op mijn pekel bandit nog effe geknald door de Flevopolder waar helaas al gepekeld was :sorry:
Avatar
Door Gerrit
#372538
Pegaso: Verse olie en nieuw oliefilter. Begin volgend jaar de remolie nog en dan is de Pegaso weer klaar voor een jaar.
Avatar
Door The Marshall
#372551
Winterwielen gemonteerd, ruitensproeier antivries gevuld, ijskrabber, slotontdooier, ben er klaar voor.
Oeps, verkeerde forum ;)
Avatar
Door Gerrit
#372552
Nieuwe bandjes, advies van Jos opgevolgd.

Haakse ventielen in de kleur zwart.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#372561
Flink bespaard op het onafgeveerde gewicht.

Nu op zoek naar 4 plastic dopjes. Is dit M2 of M4?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#372562
De dogbone zit bij het frame met een lange inbusbout vast. De bout is rond en past van links naar rechts. De bout kan aan de linkerkant er helemaal door waardoor de bevestiging met de moer alleen aan de rechterkant vastdraait. Prima. De bout zit deels nog in de linker opening waardoor hij daar ook nog draagt.

Maar de bout is net iets kleiner dan de bus van het lager. Hierdoor kan het lager niet alleen over de bus schuiven maar ook over de bout.

Vrij veel speling, het werkt en dus belangrijk om de bout ook in de vetten. Montage ging probleemloos.

Nu is mijn vraag: is het nodig dat t lager over de bout kan schuiven of kan hem met een M8 ring vast zetten?

Voorlopig laat ik hem maar even zonder ring want zo zat t ook.

:rtfm:
Avatar
Door FerBa
#372607
The Marshall schreef:
20 nov 2018, 17:19
Winterwielen gemonteerd, ruitensproeier antivries gevuld, ijskrabber, slotontdooier, ben er klaar voor.
Oeps, verkeerde forum ;)
Idem....... ;D :crazy:
Motor staat afgetankt met extra lucht in de bandjes onder een hoes in de verwarmde schuur! :yes:
Door gnooter
#372617
Vandaag eindelijk mijn motor opgehaald na een grote beurt
Extra een Powercommander 3 en en nieuwe ohlins achterveer, afam extra dikke ketting plus afam geharde tandwielen
Motor is ook geheel uitgelijnd en als olie castrol vol synthetische 10w50 plus iridium
Bougies
Conclusie van brommer naar een motogp machine gegaan, combi Powercommander
Afam zeer geslaagd, vette acceleratie in elk toerental om u tegen te zeggen
Voordeel bij mijn rijstijl is dat ik nu ook minder motorrem heb, gaat dus sneller de bocht in en met gas erop ook er weer uit.
Ik vind dus persoonlijk een powercommander een toegevoegde waarde, pakt beter op in elk toerental en minder motorrem :kwijl:
Avatar
Door Gerrit
#372619
Nou daar gaat ie.

Van Sachs naar full Ohlins. En wel de betere types.

De achterdemper is een TTX GP18 geworden. 95 kg veer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#372620
Voorvork was een loodgieters buisje als demping. Leek nergens naar en ik was daar helemaal ontevreden over.

Nu een NIX30 set erin.

Lineaire Ohlins veren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gerrit op 30 nov 2018, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door Gerrit
#372621
De achterdemper was niet heel simpel om te monteren. De veer lijkt iets langer en zit wat in de weg.

Door het zijkantje en de voetsteun los te halen past het net. Pff blij toe.

Bij het gepruts heb ik wel de demping wieltjes verzet. Moet ik nog even terug zetten op de standaard waarden.
Door gnooter
#372623
Gerrit, verklaar je nader waarom een iridium bougie niet kan volgens jouw, hele volksstammen rijden ermee inclusief Rsv mille rijders
Over de Powercommander gaan ook hele discussies, maar goed afgesteld op een testbank door een deskundig iemand merk je echt het verschil, geld is het zeker waard kan ik je vertellen uit ervaring nu
Avatar
Door Capo dei Capi
#372624
Lekker bezig Gerrit :ok:
Mijn CapoNord Rally gaat 13-12 naar Roké voor een beurt en dan mag van mij ook de zomer beginnen!!!!
De Futura is al zomerklaar!
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:49
WANNEER IS HET WEER ZOMER????
Avatar
Door Gerrit
#372625
gnooter schreef:
1 dec 2018, 15:48
Gerrit, verklaar je nader waarom een iridium bougie niet kan volgens jouw, hele volksstammen rijden ermee inclusief Rsv mille rijders
Over de Powercommander gaan ook hele discussies, maar goed afgesteld op een testbank door een deskundig iemand merk je echt het verschil, geld is het zeker waard kan ik je vertellen uit ervaring nu
Ik heb niet gezegd dat het niet kan. Ik heb ervaring dat hij fijner rijdt met standaard bougies omdat de verbranding dan volledig is. Op iridium wil dat niet zo goed. Waarom weet ik niet maar is zo.
Avatar
Door robz
#372632
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:43
Nou daar gaat ie.

Van Sachs naar full Ohlins. En wel de betere types.

De achterdemper is een TTX GP18 geworden. 95 kg veer.
goede modificatie! heb ik ook gedaan met mn RSV4. standaard is te zacht ... mijn bescheiden gewicht
was niet af te veren.. :help: reed mn uitlaat aan d grond
Avatar
Door Heuveltje
#372637
robz schreef:
2 dec 2018, 14:45
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:43
Nou daar gaat ie.

Van Sachs naar full Ohlins. En wel de betere types.

De achterdemper is een TTX GP18 geworden. 95 kg veer.
goede modificatie! heb ik ook gedaan met mn RSV4. standaard is te zacht ... mijn bescheiden gewicht
was niet af te veren.. :help: reed mn uitlaat aan d grond
Dat lag niet enkel aan de vering, jouw rijstijl heeft er ook iets mee te maken ;)
Avatar
Door The Marshall
#372639
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:49
WANNEER IS HET WEER ZOMER????
Goed bezig geweest, dus volgend jaar zien we jou alleen maar aan de horizon verdwijnen??
Avatar
Door Gerrit
#372646
The Marshall schreef:
2 dec 2018, 17:00
Gerrit schreef:
30 nov 2018, 22:49
WANNEER IS HET WEER ZOMER????
Goed bezig geweest, dus volgend jaar zien we jou alleen maar aan de horizon verdwijnen??
Ik hoop dat ie het blijft doen ja, ga je niet mee dan?


Nou moet ik zometeen die betonmolen weer monteren, heeft het nog zin om een Akra te monteren? Volgens internet is het verschil ik gewicht met een Akra maar heel beperkt (1,5 kilo verschil?).

En heeft er iemand een adres waar zo'n Akra nog tegen een redelijke prijs op te halen is?

Word ook betalend lid van de ARA!