ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Gerrit
#380027
Nieuwe radiator gemonteerd op de Pegaso. Zit weer netjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#380028
Dan nu ook maar een nieuwe bougie voor de Pegaso. Een NGK standaard en de Denso Iridium eruit. Zoaks verwacht loopt ie nu toch mooier. Dat was destijds ook op de RSV zo. Ik weet niet waarom maar Aprilia loopt mooier op gewone bougies.
Avatar
Door Gerrit
#380029
En het nieuwe ruitje gemonteerd van de roké zolder opruiming. Ook de Pegaso uiteraard. Fietsje is weer bijna als nieuw.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Maarten_RSV
#380155
20210107_182614.jpg
Toch maar weer de dominator middenpijp erop gezet. En een andere map in de ecu gezet. Na een ritje van 1.5 u weer helemaal blij met de fuut.
:P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Niek-M
#380549
De velgen voorzien van een glas coating. Hopelijk zijn ze dan iets beter schoon te houden. En gelijk een nieuw voorbandje :)
20210207_165846.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Gerrit
#380551
Grote beurt voor de V4 door Bas van Roke.

Afstellen van de V2 door Kees van Roke.

Tja. We zijn er klaar voor. Nu het weer nog.
Avatar
Door FerBa
#380672
Niek-M schreef:
7 feb 2021, 17:04
De velgen voorzien van een glas coating. Hopelijk zijn ze dan iets beter schoon te houden. En gelijk een nieuw voorbandje :)
20210207_165846.jpg
Of antraciet spuiten, heb je daar "geen" last meer van..... ;) ;D

Netjes hoor! Wat voor kleur zijn ze ?
Door Niek-M
#380686
FerBa schreef:
20 feb 2021, 20:25
Niek-M schreef:
7 feb 2021, 17:04
De velgen voorzien van een glas coating. Hopelijk zijn ze dan iets beter schoon te houden. En gelijk een nieuw voorbandje :)
20210207_165846.jpg
Of antraciet spuiten, heb je daar "geen" last meer van..... ;) ;D

Netjes hoor! Wat voor kleur zijn ze ?
Ja dat klopt dan heb je er geen last van. Maar ze zijn wit dat is een nadeel, hoort bij de uitvoering en wil het graag orgineel houden
Avatar
Door Gerrit
#380720
Edward schreef:
26 feb 2021, 06:20
Carbon van de Ap ff nieuw in de kleurloos gezet.
Ik hou van schijfrem sloten >:(

Tweede druppellader aan geschaft ;)
Wat dan, wat dan? Vertel, vertel. Was de eerste kapot?
Door jaro
#381359
Edward schreef:
26 feb 2021, 08:52
nou.....de Ap naar buiten raggen en dan het slot vergeten....KRAK!

zoiets, incluis klein vloekje
Vertel, heb je een mooie manier om dit een beetje te fixen? Ik rijd ook al jaren met een gapend gat daar....
Avatar
Door Gerrit
#385105
Verse olie erin. Beetje wassen. Pegaso nieuwe voorband. Zoiets. Nix bijzonders eigenlijk.

O ja de V2 wil niet starten. Ik vermoed dat de benzine pomp stuk is. Maar dat ga ik aan Roke even vragen om te doen. Stel dat ik het mis heb dan staat ie maar bij iemand die er wel verstand van heeft.
Avatar
Door Edward
#385106
jaro schreef:
12 apr 2021, 18:51
Edward schreef:
26 feb 2021, 08:52
nou.....de Ap naar buiten raggen en dan het slot vergeten....KRAK!

zoiets, incluis klein vloekje
Vertel, heb je een mooie manier om dit een beetje te fixen? Ik rijd ook al jaren met een gapend gat daar....
oeh, deze is al aan de oude kant. Carbon was gebroken. Gelijmd aan de achterkant, kleurloos uitgeschuurd en de lak opnieuw opgebouwd. Geen Schijf slot meer is ook een oplossing
Avatar
Door Edward
#385107
Verder geen Ap meer maar iets anders.
Nou dan weet je het wel; handen vol aan klussen. Winter of zomer.........dat maakt niet meer uit ;)
Avatar
Door Heuveltje
#385109
Voor mij ook rustig deze winter:
- vloeistoffen verversen
- preventief nieuwe 520 ketting
- setje nieuwe T drive remschijven (oude gaan naar de regenwielen)
- vering naar BRS voor een service beurt
en natuurlijk alles ff goed poetsen en waar nodig smeren :angel:
Avatar
Door Gerrit
#385111
Heuveltje schreef:
25 okt 2022, 16:23
Voor mij ook rustig deze winter:
- vloeistoffen verversen
- preventief nieuwe 520 ketting
- setje nieuwe T drive remschijven (oude gaan naar de regenwielen)
- vering naar BRS voor een service beurt
en natuurlijk alles ff goed poetsen en waar nodig smeren :angel:
Bedrading netjes maken? Of is dat al gebeurd?
Avatar
Door Heuveltje
#385117
Gerrit schreef:
25 okt 2022, 18:53
Heuveltje schreef:
25 okt 2022, 16:23
Voor mij ook rustig deze winter:
- vloeistoffen verversen
- preventief nieuwe 520 ketting
- setje nieuwe T drive remschijven (oude gaan naar de regenwielen)
- vering naar BRS voor een service beurt
en natuurlijk alles ff goed poetsen en waar nodig smeren :angel:
Bedrading netjes maken? Of is dat al gebeurd?
Dat is al gebeurd, tevens is toen preventief de blipper vervangen :(
Avatar
Door Gerrit
#385143
Zou het bijna vergeten.
Ketting smeren. De Regina HPE op beide Tuonos houdt zich kranig. Smeren zit niet meer in het systeem.

Toch is het niet echt onderhoudsvrij. Heel af en toe nog ff smeren om de roest te weren blijft toch wel handig. Maar niet te vaak. Misschien 2 of 3 keer per jaar nog.

Hierbij deze winterklus voor beide Tuonos klaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door The Marshall
#385145
Gerrit schreef:
31 okt 2022, 19:46
Zou het bijna vergeten.
Ketting smeren. De Regina HPE op beide Tuonos houdt zich kranig. Smeren zit niet meer in het systeem.

Toch is het niet echt onderhoudsvrij. Heel af en toe nog ff smeren om de roest te weren blijft toch wel handig. Maar niet te vaak. Misschien 2 of 3 keer per jaar nog.

Hierbij deze winterklus voor beide Tuonos klaar.
2 tot 3 x per jaar smeren, over hoeveel kmters hebben we het dan???

??
Avatar
Door rsvfrank
#385152
Hier de geijkte winterwerkzaamheden;

Klepspelingcontrole > inmiddels gedaan,een paar te krap en een paar aan de lage kant van de spec.
Klepspeling afstellen > laat ik deze eerste keer doen, volgende keer zelf als ik het gereedschap heb en het nodig is.

Verse olie en filter hoewel die er maar 2 uur ingezeten heeft :D

Bougies vervangen voor iridium ngk’s .

Op jacht naar een andere uitlaatdemper , akra of spark , ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst een titanium daar het carbon wel erg heet wordt met racen..

Verder een beetje poetsen en veel proefzitten in de garage :victory:
Avatar
Door Gerrit
#385248
The Marshall schreef:
31 okt 2022, 20:08
Gerrit schreef:
31 okt 2022, 19:46
Zou het bijna vergeten.
Ketting smeren. De Regina HPE op beide Tuonos houdt zich kranig. Smeren zit niet meer in het systeem.

Toch is het niet echt onderhoudsvrij. Heel af en toe nog ff smeren om de roest te weren blijft toch wel handig. Maar niet te vaak. Misschien 2 of 3 keer per jaar nog.

Hierbij deze winterklus voor beide Tuonos klaar.
2 tot 3 x per jaar smeren, over hoeveel kmters hebben we het dan???

??
Oei. Geen idee. De V4 wat minder dan de V2. Zeg zo 4-6 000 km.

Smeren heeft bij deze ketting geen nut zolang het droog is heb ik gemerkt. Pas bij regen kun je er eens aan denken.
Avatar
Door Gerrit
#385249
rsvfrank schreef:
2 nov 2022, 11:59
Hier de geijkte winterwerkzaamheden;

Klepspelingcontrole > inmiddels gedaan,een paar te krap en een paar aan de lage kant van de spec.
Klepspeling afstellen > laat ik deze eerste keer doen, volgende keer zelf als ik het gereedschap heb en het nodig is.

Verse olie en filter hoewel die er maar 2 uur ingezeten heeft :D

Bougies vervangen voor iridium ngk’s .

Op jacht naar een andere uitlaatdemper , akra of spark , ben ik nog niet helemaal uit. Het liefst een titanium daar het carbon wel erg heet wordt met racen..

Verder een beetje poetsen en veel proefzitten in de garage :victory:
Ehm. Tja ik heb gemerkt dat de V2 het veel beter doet op de gewone bougies. Op iridium loopt hij minder fijn.
De Pegaso ook overigens.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Word ook betalend lid van de ARA!