Een rsv mille is gebouwd als racemotorfiets en van daaruit naar straatfiets omgebouwd, dit itt de meeste andere superbikes.
Dus feitelijk hoef je niet veel te veranderen.
Je kan het zo gek maken als je wilt.
Begin eerst met de vering op punt te zetten, afhankelijk van je ronde tijden.
Rijd je 2.10 op Assen of minder snel dan volstaat de standaard ohlins vering prima, wel goed afstellen uiteraard en op tijd een servicebeurtje.
Kuipwerk kun je natuurlijk via ebay bij elkaar zoeken of hier nieuw kopen;
https://www.ricambiweiss.com/de/verklei ... -1000.html
Meestal moet je zelf de gaten boren in nieuwe kuipdelen .
Een hoog kuipruitje is ook lekker om achter te kruipen, want je zult plat op de tank moeten en slipstreamen ,zelfs bij de moderne 600tjes ,om een beetje mee te komen.
Een quickshifter en race schakeling kan ik zeker aanraden, dus nieuwe rearsets komen dan ook om de hoek kijken, kun je gelijk je steunen wat hoger zetten voor meer grondspeling.
Aftermarket clipons met losse buizen zijn ook handig als je een onschuldig schuivertje maakt.
Verder zou ik liever investeren in een setje regenwielen dan bv mooie blingbling dingen .
Een hele goede upgrade vind ik de rsc rempomp van brembo, een wereld van verschil met het standaardspul en dat is al goed op een rsv.
Om wat gewicht kwijt te raken kun je een lithium accu plaatsen en de standaard kachelpijp vervangen.
Gps laptimertje is ook leuk en handig om je progressie te bekijken en hoef je niet steeds op de uitdraai van de organisatie te wachten.
Verder je koelvloeistof vervangen voor bv waterwetter of mocool, niet verplicht voor vrijrijden maar bij lekkage wil je geen glycol op je bandje krijgen en je medestrijders al helemaal niet.
Maar goed, je ombouw hangt eigenlijk helemaal af van wat je wilt en wat je budget is.
Misschien beter een rsv4 factory aprc rf kopen ?