ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Chriz86
#372098
Dit topic is bedoeld om met elkaar te discussiëren over hoe de ARA zich verder kan verbeteren als gezellige club van Aprilia-liefhebbers.

Er zijn de afgelopen periode heel veel positieve ontwikkelingen geweest!! :yes: Ik noem onder meer nieuwe inzet door mensen voor de club in vorm van bestuur, evenementencommissie en vrijwilligers bij evenementen - de ITAL-dag was bijvoorbeeld een groot succes! Er zijn daarnaast nieuwe T-shirts en mokken voor de leden die gratis uitgedeeld zijn, er is een vorm van een digitaal clubblad, grotere opkomsten bij ritten en evenementen, een succesvolle facebookpagina, nieuwe sponsoren op het forum, veel nieuwe leden en natuurlijk gezellige momenten tijdens ritten en weekends.

Aan de andere kant zijn er soms ook geluiden van mensen die zich minder betrokken voelen bij de club, het niet eens zijn met het reilen en zeilen en dingen graag anders zouden zien. Dat kan natuurlijk.

Daarom is vanuit het bestuur besloten om dit topic te openen. Wat is jouw visie op hoe de ARA zich verder kan verbeteren?
Let wel; dit is natuurlijk bedoeld als kanaal om constructief een open gesprek te voeren en niet om met modder te gaan gooien of oude koeien uit de sloot te halen. ::) Maar heb je goede feedback of ideeën? Delen hier is welkom!
Avatar
Door Silke
#372099
Positieve ontwikkelingen ? Waar ? De merchandise van de club laat te wensen over. Elk jaar weer wordt er geprobeert om de oude kleding uit een net zo oude kist te slijten. Er wordt al jaren geklaagd over de aftandse meubels op de beurs en er wordt niets mee gedaan. Ik heb zelf 2 dure foto's op canvas aan de clubstand gedoneerd maar helaas vondt ik die ergens in een hoek gedumpt. Met modder ga ik niet gooien maar ik geef hier wel even mening, ongecensureerd...jullie gaan met vrijwilligers zoals motorgirl erg onzorgvuldig om, of met veel onduidelijkheden.

Het clubblad, een erg belangrijk onderdeel in een club verdween voor een digitaal iets wat niet verschijnt.

De meetings die jij als succesvol beschrijft zijn in realiteit en fractie van dat wat ooit was.

Zoals al eerder genoemd is in een ander topic, het club gevoel is verdwenen en misschien moeten jullie niet de oplossing bij ons zoeken maar bij jullie in het bestuur. Je kunt hier weer het voorbeeld van de clubstand gebruiken om te reflecteren. Er worden door ons suggesties gegeven om het te verbeteren maar er wordt niets mee gedaan.

Zitten er wel de juiste mensen op de juiste plaats bv, bij sommigen heb ik daar zo mijn vraagtekens.

In het andere topic heb genoemd dat ik het steeds moeilijker vondt om de club op de beurs te "verkopen" want wat heb je in de aanbieding ? Het membersgedeelte ? Welke meerwaarde heeft deze wat je niet kunt vinden op het forum ? Korting bij zaken ? Die krijgt iedereen ook zo en extra korting krijg je echt niet met het pasje. Het digitale clubblad verschijnt niet...dus wat "verkoop" ik ?

Ik zie de club helaas alleen maar achteruit gaan, kan geen positieve ontwikkeling vinden en dat is erg jammer.

Na meer dan 10 jaar lid geweest te zijn is voor mij dan ook de lol er vanaf...
#372104
Zo, dan nu maar eens een positieve reactie.
Ben nog steeds blij met mijn cluppie en het bestuur. :ok:

Ga er maar aanstaan, het valt niet mee denk ik, en zeker niet als je alleen maar commentaar krijgt.
Goed, het 20 jarig bestaan had van mij ook wat meer sjwung verdient, maar als er dan 15 man/vrouw verschijnen zit je daar met je hapjes en drankjes :(
Misschien volgend jaar eens overdoen?? bij ons clubhuis (met een vermogensbank en live muziek erbij,burnout competitie, BBQ??) :kwijl:
Raken we meteen eens wat van onze spaarcentjes kwijt :rotfl2:
Verder zou ik de Rubberbutt volgend jaar op zaterdag organiseren, rustiger op straat en meer animo omdat velen op zaterdag vrij hebben
Het valt niet mee om wat mensen bij elkaar te krijgen, kijk maar naar de Rit voor alle Appies uit Nederland (reclame genoeg gemaakt, centraal in het land, enne waar waren jullie)
Maar ja, in de kerk wordt het ook steeds rustiger. :yes: ;)
We zullen er samen de schouders onder moeten zetten,ik heb maar smalle, waarvan er ook nog een versleten is :-X
Dus ik zou zeggen waar bijven de ideeen, dit topic is al 40 keer bekeken en pas 2 reacties
Avatar
Door robz
#372110
Hey Chris,

Dapper om je zo kwetsbaar op te stellen. Ik weet hoe makkelijk het is om ergens tegen aan te pissen ook al kunnen personen in kwestie daar niet altijd wat aan doen... Om die reden ook even in de pen geklommen met mijn "50 cts". Ik heb ooit als "toercommisaris" een vaste agenda gemaakt. Dit deed ik omdat evenementen herkenbaar moeten zijn EN makkelijker organiseerbaar EN makkelijker voor mensen in de agenda in te plannen. Door de loop der jaren zijn er evenementen afgevallen zonder dat er nieuwe evenementen zijn teruggekomen. Dat is jammer omdat het wezen van een vereniging juist ligt in het samen beleven. Ik gebruik even deze oude agenda als kapstok voor commentaar:

- begin januari nieuwjaarsreceptie / karten (misschien weer eens een reunievorm centraal in het land?)
- onderdelenbeurs eind januari bij roke... te weinig animo / sleutelaars maar een technisch topic midden in de winter is wel een idee denk ik / technische avond een must (spreekt de niet techneut)
- motorbeurs. vaste prik ook gelijk ontmoetingspunt voor leden
- koude klauwenrit februari ( ging sterven toen men hem naar maart ging verplaatsen omdat het te koud was....)
- rondje groene hart in maart . ( gewoon een regiorit ergens in NL van maken)
- moto 6.5 rit in april ( was ooit druk weet niet meer hoe het de laatste jaren is. deze rit is voorbehouden aan de voorzitter om te organiseren)
- circuitdag/ rijvaardigheidstraining eind april ( vind ik nog steeds leuk... )
- hemelvaart ergens ( prima in opzet zoals ron dat doet lijkt me)
- rubberbutt juni. Op topnivo 80 deelnemers, nu kwakkelend ik zeg stoppen en iets anders
- thuisblijverrit juli ( worden andere ritten voor georganiseerd)
- meerdaagse buitenlandrit lekker erin houden elk jaar
- clubweekend september lekker erin houden
- uhh had ik iets in oktober?? geen idee :) ik zeg regiorit!

Samenvattend / inspiratie
- Niet "rubberbutt ombouwen in een geforceerd alternatief". (rubberbutt =1000km als dat teveel is gewoon een ander alternatief verzinnen en de RB rustig laten sterven). Denk aan alternatieven die aansluiten bij de huidige ledengroep dus wellicht wat minder circuit, wat minder extreem, maar bijvoorbeeld:
- een nachtrit
- een landmarkrallye (ooit eens geprobeerd maar toen was de focus meer race)
- een etappekoers ( meerdaagse buitenlandrit maar kan ook binnenlandrit zijn als mensen liever minder km maken. Wil ik best organiseren)
- weer meer regioritten stimuleren, het forum was altijd een oproepplek.
- weer eens een circuitdag/ rijvaardigheidstraining organseren op croix / folembray evt. samen met andere italiaanse merkenclubs
- buitenlandrit plannen in combinatie met bezoek aan Aprilia Racers days

Ben van mening dat de website hier een prima rol in kan spelen. Kijk naar het succes van motor-forum of motormaatjes en je ziet dat er best behoefte naar is. Belangrijk is wel dat het leeft. Levendig is. Ik zou het aantal boards dan ook beperken tot 4 waardoor je meer leven in de brouwerij krijgt.

Tot zover, succes!
Avatar
Door Heuveltje
#372120
Hey Chris, zoals Rob aangeeft is het mooi om je zo kwetsbaar op te stellen :angel: .
Grotendeels ben ik het met Rob en Jos eens dat het tegenwoordig moeilijk is om vrijwilligers te vinden die er zoveel tijd in steken.
Het jammere van de club is dat het grotendeels rijders zijn die op een oude Mille rondrijden of rondgereden hebben, we hebben mijn inziens de slag richting de V4's maar ook zeker de Dorsu's en Shivers gemist.
Ik vindt het prima dat de club wat meer toer gericht wordt maar aangezien Aprilia een echt racemerk is zou ik het heel jammer vinden indien dit helemaal dood bloed. Om eerlijk te zijn zijn RSVFrank en ik nog de enige die iets van race gerelateerde content schrijven en ook de enige die hierop reageren :-[ .
Ik hoop dat Pim binnenkort een leuk artikel schrijft over hoe hij de Endurance dag beleefd heeft en zo ook de niet circuitrijders weet te prikkelen dit ook eens van dicht bij mee te maken.
Last but not least heeft Silke ook een punt wat betreft de meerwaarde om betaald lid te worden van onze club, wellicht is het een idee om zoiets als MF te organiseren: iedereen mag gratis lid worden en vrijwillig een bijdrage doen waarmee hij/ zij een andere "member" status krijgt. Bronze (gratis) moet een bijdrage leveren aan de clubkas indien diegene bv meedoet aan een toerrit, zilver (10 euro per jaar) hoeft dit niet maar heeft geen inspraak op clubbeleid oid, goud (25 per jaar) is een bijzondere status met privileges bv gratis toegang motorbeurs en bijeenkomsten zoals veringsclinic etc.
#372140
Inmiddels al ruim 150 keer bekeken en nog maar 4 reacties.

Het idee van Frank ivm lidmaatschap als op het motorforum vind ik wel wat hebben.
Verder stel ik voor, Silke in het bestuur op een door haar zelf te kiezen plek ;)
Het clubblad loopt volgens mij toch redelijk, en volgens mij kun je nu zelfs als niet lid inzien!!
Avatar
Door Heuveltje
#372145
futuristie rosso schreef:
18 sep 2018, 21:08
met deze voorzitter heeft de club geen toekomst
Is niet netjes om op de man te spelen :no: , iedere vrijwilliger doet dit naar alle eer en geweten. Je kunt het er niet mee eens zijn dan moet je dit aangeven op de ledenvergadering, het lijkt me wel goed om dan met een alternatief te komen bv jezelf ;)
Dan is het aan de leden om te kiezen.
Avatar
Door Chriz86
#372146
Hier worden goede punten aangedragen waarvoor hartelijk dank!!! :worship: :worship:

Wat betreft het aantal ritten/events valt mij de laatste jaren op dat het erg wisselend is qua animo. Op de 'toer agenda' is het van belang dat er voldoende spreiding is, zowel qua tijd als regio waarin gereden wordt.Daarnaast leert de ervaring dat teveel ritten organiseren niet persé tot meer samen rijden leidt. Door een te groot aanbod aan ritten versplintert het teveel.

We moeten niet vergeten dat de wereld nu eenmaal veranderd en niet meer dezelfde is als 10 jaar geleden. Dit vraagt om een andere invulling van evenementen, maar wellicht ook een ander model voor de club qua membership, zoals ook terecht door jullie allen reacties in dit topic aangegeven.

Any other thoughts? Lucht je hart zou ik zeggen :yes:
Avatar
Door Tuono04
#372164
De wereld is aan het veranderen.Je ziet het overal om je heen.
Clubs en verenigingen hebben steeds meer moeite om vrijwilligers te vinden.
Ook ik maak me er schuldig aan, in mijn geval cabrio rijden, fietsen, familie en motorrijden,je moet je beschikbare tijd toch zien te verdelen.Valt niet mee :) ;)
Deze vrijwilligers moeten we dus wel in ere houden!
Het idee van Frank is helemaal zo gek niet ,en je zou de mensen die veel voor de club doen een gratis lidmaatschap kunnen aanbieden.
Het zijn ook meestal dezelfde mensen die je ziet bij ritten en evenementen.
Dit zijn in mijn ogen wel hele prettige mensen :friends: vandaar dat ik nog steeds bij de club ben.
En helaas langzaam maar zeker ,steeds minder Aprilia's.Maar daar kan de club niets aan doen.
Ik blijf er dus nog even lekker bij :ok:
Avatar
Door Henk RS 250
#372173
Dat laatste is zeker waar, ik zie het ook bij de vereniging van mijn dochter. Ook daar komt het aan op een kleine harde kern. Ook bij ons speelt time management een grote rol. Af en toe is er tijd voor een van de hobby's. Een motor merkenclub heeft ook in deze tijd bestaansrecht, zij het op een andere manier als vanouds (social media ect ect). Ik heb ooit op een BV het voorstel ingeschoten om voor de Rotax rijders een eigen club op te zetten. Een database van technische kennis en evt een onderdelen voorraad in eigen beheer. Heeft zoiets toekomst? De oude Rotax lijn heeft geen waarde meer voor de handel maar is interessant genoeg om in ere te houden.
#372177
Het is altijd gezellig op de meetings. Reden genoeg om aan te nemen dat er toekomst is.

Net als bij de meeste andere is het een kwestie van time management. Gezin, werk, hobby's.. het is al zo druk.

Wat Ron z'n opmerking betreft: geen idee waar het over gaat en dat hoef ik ook niet weten. Praat het uit, doe het beter en sluit het hoofdstuk.
#372225
Heuveltje schreef:
18 sep 2018, 22:13
futuristie rosso schreef:
18 sep 2018, 21:08
met deze voorzitter heeft de club geen toekomst
Is niet netjes om op de man te spelen :no: , iedere vrijwilliger doet dit naar alle eer en geweten. Je kunt het er niet mee eens zijn dan moet je dit aangeven op de ledenvergadering, het lijkt me wel goed om dan met een alternatief te komen bv jezelf ;)
Dan is het aan de leden om te kiezen.
ik lees in jou bericht dat je weinig weet van wat er binnen de club gaande is . het is geenszins mijn bedoeling om op de man te spelen. Maar een voorzitter die de boel sloopt hoort niet in onze vereniging thuis.

Word ook betalend lid van de ARA!