ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door V-Twim
#370741
Gert-Jan Tuono schreef:
25 mar 2018, 15:46
Ben vanaf vandaag weer echt 'Gert-Jan Tuono' :wobblesign: is nummer 130
image-2018-03-25.jpg
Mooi man! Bijzondere Tuono! Gefeliciteerd. :ok:

Edit: En volgens mij waren ze nog fors duurder dan de Mille R in die tijd. Alcantara zitjes, allemaal carbon. Lees een Frans stukje waarbij vermeld wordt dat de nieuwprijs daar € 18.000,- bedroeg...
Avatar
Door Gerrit
#370745
Tada.


Nee de Tuono is niet weg, dus.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door Silke
#370755
Heb mezelf ook even verwend met een nieuw Revi't motorpak, Aprilia rugzak en vest, Revi't handschoenen, nieuw navigatiesysteem maar dat valt in het niets bij mijn meest recente aankoop wat ik nog moet ophalen...Reco's Streetfighter komt weer naar huis, is in de club gebleven en stond te koop...kon het niet laten :no: kleven teveel herinneringen aan :sorry: De mijne heb ik uiteraard nog en gaat ook niet weg...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#370787
Mooie aankopen allemaal! :ok:
Avatar
Door The Marshall
#371763
Het verstand komt met de jaren :yes: , van een racert naar een naked :ok: en over een paar jaar toch een Tuono :yahoo:
Netjes, kom hem met het clubweekend maar eens showen :man_in_love:
Avatar
Door Gerrit
#371774
Bitaktus_Snellus schreef:
24 jul 2018, 22:10
Yamaha MT09 SP :)
Ah kijk aan mijn kennis nog minder dan ik dacht. Zelfs het merk had ik mis.

Maar niet minder leuk, ik hoor positieve geluiden over de MT's. Hoe rijdt het? Vertel er eens over.

Is de Appie nu de deur uit?
Avatar
Door Bitaktus_Snellus
#371777
Ik zocht wat lichters en wendbaarders. Een naked uit het midden segment. De RSV4 is verkocht.

Het is nog wat vroeg voor conclusies, maar ik ben tot zover erg positief over de Yamaha.

Vermogen is prima. Ik ben nog bezig met inrijden, maar het loopt erg fijn.
Geluid is bijzonder. Natuurlijk mist het de beleving van een grote 2-cilinder, maar het brengt wel iets anders. Een soort diepe huil.
Het sturen is geweldig. Ik heb de SP-versie genomen. Die heeft een vol instelbare voorvork en een ohlins schokbreker. Daarmee is de vering wat straf, maar ook bijzonder stabiel. Lekker gooi en smijtfietsje.
Verder heb ik nog nooit in zo'n korte tijd zoveel complimenten gehad over een motor. Bijzonder.

Ik had wat opties (geen 4-cilinders):
- Aprilia Shiver: wat mij betreft technisch iets achterhaald, te zwaar en wat weinig vermogen. Het voelt ook als een zware motor.
- MV Agusta Brutale 800: zit als een sportmotor, relatief duur en ik heb wat twijfels bij betrouwbaarheid en onderdelenvoorziening. Persoonlijk vond ik dit wel de mooiste motor.
- Triumph Street Triple: kon mij qua looks niet boeien. Technisch wel bijzonder goed.
- KTM Duke 790: voelt als een brommer. Klein, licht en bijzonder compleet. Wel een eerste generatie motor, geen instelbare vering en ik las dat ze wat problemen hebben met olieverlies (pakkingen die niet goed afdichten).
- Yamaha MT-09 SP. Bewezen techniek, bijzondere looks, prima prijs, fijne motor. Winnaar.
Avatar
Door FerBa
#371964
Netjes Johan! Veel plezier met hem!
Avatar
Door Edward
#372286
bandje vervangen
koppeling vervangen, stomme ding rammelt de pan uit.
koppeling olie + keerringen
Olie, filter, magneet plug.....
Kleine rommeltjes.
Alles een lik smeer en GASSSSSSS

The usual in herfst, heerlijk om aan te klooien met een kopje thee in de cave O0 O0

Op de shitlist; Samco koelwaterslangen in het blauw.....of rood.....of geel......

Word ook betalend lid van de ARA!