Verzorging matte en glimmende lak motor
BerichtGeplaatst:30 sep 2017, 18:07
Beste Aprilia-liefhebbers,
Ik vind het schoonmaken van mijn motor, al dan niet na een rit, een leuke klus. Nu de winterstalling voor onze beauties voor de deur staat, leek het mij leuk om met jullie te delen wat ik doe om mijn mat groene Capo en mat zwarte/grijze Futura in "concoursstaat" in de stalling te zetten. Ik sta dus niet stil bij onderhoud van dog bones, olie verversen, etc, maar puur de "buitenkant".
Ik begin in de wasbox met de motor in S100 Totaalreiniger te zetten en de ketting in de S100 Kettingreiniger. Na een minuut of 10 spuit ik de motor af, diagonaal, niet recht, want dan spuit je het vet overal tussen uit. Hardnekkig vuil verwijder ik met een spons. Vervolgens afspuiten met Osmose water (geen vlekken). Hierna droog ik de motor (en ketting) af en vet ik de ketting in met met S100 kettingspray. Indien je de motor niet met een hoge druk spuit wil afspuiten kun je de motor ook prima wassen met Dodojuice (zie foto). Dit reinigt goed en houd je waslaag in tact.
De matte tank en overige matte delen spuit ik in met Matte Protect van Valet Pro. Even laten drogen en met een micro fiber doek nawrijven. De kuipruit spuit ik in met Meguairs Detailer (parel effect in de regen). De velgen, zowel de spaakwielen van mijn Capo als de gegoten wielen van van de Futura, zet ik in Poorboy's Wheel Sealant. Ideaal. Na iedere rit kun je met een doekje zo het vuil er afhalen. En dit werkt vele ritten!
Voor glimmende lakken gebruik ik Mirror Glaze van Meguairs. Dit levert een super glans op en blijft een 1/2 jaar zitten!
Na een (droge) rit spuit ik Poorboy's Spray and Whipe (op zowel matte als glimmende lak) op de motor en verwijder ik het vuil . Vliegen, muggen, alles vliegt hier mee van de motor af EN het houdt je waslaag in tact.
Veel plezier met het poetsen!
Groeten,
John
Ik vind het schoonmaken van mijn motor, al dan niet na een rit, een leuke klus. Nu de winterstalling voor onze beauties voor de deur staat, leek het mij leuk om met jullie te delen wat ik doe om mijn mat groene Capo en mat zwarte/grijze Futura in "concoursstaat" in de stalling te zetten. Ik sta dus niet stil bij onderhoud van dog bones, olie verversen, etc, maar puur de "buitenkant".
Ik begin in de wasbox met de motor in S100 Totaalreiniger te zetten en de ketting in de S100 Kettingreiniger. Na een minuut of 10 spuit ik de motor af, diagonaal, niet recht, want dan spuit je het vet overal tussen uit. Hardnekkig vuil verwijder ik met een spons. Vervolgens afspuiten met Osmose water (geen vlekken). Hierna droog ik de motor (en ketting) af en vet ik de ketting in met met S100 kettingspray. Indien je de motor niet met een hoge druk spuit wil afspuiten kun je de motor ook prima wassen met Dodojuice (zie foto). Dit reinigt goed en houd je waslaag in tact.
De matte tank en overige matte delen spuit ik in met Matte Protect van Valet Pro. Even laten drogen en met een micro fiber doek nawrijven. De kuipruit spuit ik in met Meguairs Detailer (parel effect in de regen). De velgen, zowel de spaakwielen van mijn Capo als de gegoten wielen van van de Futura, zet ik in Poorboy's Wheel Sealant. Ideaal. Na iedere rit kun je met een doekje zo het vuil er afhalen. En dit werkt vele ritten!
Voor glimmende lakken gebruik ik Mirror Glaze van Meguairs. Dit levert een super glans op en blijft een 1/2 jaar zitten!
Na een (droge) rit spuit ik Poorboy's Spray and Whipe (op zowel matte als glimmende lak) op de motor en verwijder ik het vuil . Vliegen, muggen, alles vliegt hier mee van de motor af EN het houdt je waslaag in tact.
Veel plezier met het poetsen!
Groeten,
John