ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door futuristie rosso
#366993
Wie heeft er zin om de Facebook pagina van de ARA te vullen.
Je hoeft geen grafisch medewerker te zijn om dit te doen.
Zoeken naar leuk nieuws en relevante onderwerpen op het net om de Facebook pagina te vullen moet voor iedereen te doen zijn.

schroom niet en meld je aan om de Facebook pagina te vullen. Je hoeft er niet voor van huis.

redactie@aprilia-riders.nl of aanmelden op dit forum
Avatar
Door futuristie rosso
#368027
vraag niet wat de club voor jou doet maar wat jij voor de club kan doen. Het blijft helaas windstil in dit topic :help: :help: :help: :help: :help:
Avatar
Door futuristie rosso
#368201
Het is toch zeer teleurstellend te noemen dat er niemand binnen de club wil meewerken aan het vullen van de Facebook-pagina. Wanneer we een bloeiende club willen zijn zullen we met meerdere mensen de kar moeten trekken. Zoveel werk is het nou ook weer niet en gezamenlijk wordt het allemaal een stuk makkelijker. Kom op laat je van de goede kant zien en bel me voor meer info over de Facebook pagina. 0653974532 :help: :help: :help:
Avatar
Door futuristie rosso
#368245
Bedankt voor je aanmelding.

bel me a.s. dinsdag even in de avond dan kunnen we het even doorspreken
o65397453 ron meinema :ok: :ok:
Avatar
Door motorgirl
#372057
Vanaf vorig jaar juni ben ik al een enthousiaste facebook medewerker. Naar aanleiding van bovenstaande uitvragen heb ik mij aangemeld en ben ik (bijna) dagelijks bezig geweest met het vullen en in de lucht houden van de Facebook pagina. Dit heb ik met veel plezier gedaan. Tot vandaag. Via facebook moest ik vernemen dat ik geen beheerder meer ben van de Aprilia FB pagina. Bij navraag blijk je lid te moeten zijn ? Meer dan een jaar was dit geen probleem en belemmerde het mij ook niet in het vullen van de site. Ik vind het dan ook beschamend dat hier niet vooraf een melding van is gedaan naar mij met de vraag of ik lid wil worden en de site alsnog wil blijven beheren. Dan had ik hierop kunnen reageren en alsnog lid kunnen worden. Die kans is mij niet gegeven, dus bij deze ben ik (zonder kennisgeving) geen beheerder meer. Een ding lukt hier wel. Enthousiaste mensen weg sturen. Dames en heren. Bedankt voor jullie luisterend oor en wellicht tot ziens.
Trouw aan mijn Aprilia, maar niet aan de riders :bad: .

Groetjes Karolina van der Winden
Motorgirl
Avatar
Door Chriz86
#372064
Beste Karolina, helaas dat je deze beslissing hebt genomen.

Vanuit het ARA bestuur is jouw inzet afgelopen afgelopen jaar zeer gewaardeerd. Dankjewel.

Toen wij elkaar telefonisch spraken in het voorjaar heb ik je wel aangegeven dat het een vereiste is om ARA- lid te zijn voor deze functie. Je vertegenwoordigt immers de club, en door lid te zijn ben je dan ook meer betrokken bij het reilen en zeilen.

Misschien goed om hier nog even contact over te hebben. Mijn Voorstel is om hier niet het forum voor te gebruiken.
Avatar
Door futuristie rosso
#372065
communicatie heren..!!, een belletje is zo gepleegd nietwaar.En laten we wel zijn dat zij de enige is geweest die destijds op mijn oproep heeft gereageerd. De rest van de leden staat nou niet echt te springen om wat voor de club te doen.
Avatar
Door Brontolo
#372084
Zonde hoor...even achter de schermen een Apriliamembers vinkje aanzetten en everybody happy. :no:
Hoeveel meer betrokken moet je zijn als je (bijna) dagelijks wat wil doen voor je club.
Avatar
Door rsvfrank
#372087
Brontolo schreef:
11 sep 2018, 21:45
Zonde hoor...even achter de schermen een Apriliamembers vinkje aanzetten en everybody happy. :no: Hoeveel meer betrokken moet je zijn als je (bijna) dagelijks wat wil doen voor je club.
Beetje vreemd gegaan inderdaad, maar ik begrijp alleen niet waarom je dan geen lid wordt, terwijl je je toch inzet voor de club.
Zal ongetwijfeld een reden hebben, jammer dat e.a. slecht is communiceerd waarvan dit de uitkomst is.
Hopelijk wordt er van geleerd...
Avatar
Door motorgirl
#372088
Omdat ik voor de rest geen gebruik maak van de leden opties. En ik kan mijn geld maar 1x uitgeven. Neemt niet weg dat ik altijd Aprilia en alle zaken er omheen een warm hart toe draag.
Avatar
Door malle eppie
#372089
Brontolo schreef:
11 sep 2018, 21:45
Zonde hoor...even achter de schermen een Apriliamembers vinkje aanzetten en everybody happy. :no: Hoeveel meer betrokken moet je zijn als je (bijna) dagelijks wat wil doen voor je club.
Gaat niet helemaal op Daniël, als ik zie hoeveel werk John en Gerard achter de schermen doen. Die zijn toch ook geen gratis lid?

Maar waar het nu eigenlijk omdraait : Als je uitingen namens een club doet, is het toch niet meer dan logisch dat je lid van deze club bent? De woordvoerder van de brandweer is toch ook lid van de brandweer ( en vul voor brandweer elke willekeurige organisatie of club in ) om maar een voorbeeld te noemen.

Dit is het standpunt van het bestuur, en dit is gecommuniceerd. Als daar dan deze conclusie uit komt is dat inderdaad heel jammer voor beide partijen. We hadden dit dan ook bij aanvang gelijk moeten afkaarten, maar soms kom je hier pas in de loop van achter.
Avatar
Door Henk RS 250
#372090
Je kunt je naar believen achter de regeltjes verschuilen. Mocht men zo aan de letter hangen had dit bij aanvang van de taak gemeld moeten worden, en geverifieerd. Achteraf met regeltjes schermen is te laat. Nu wordt iemand na een jaar enthousiaste en belangeloze inzet weggestreept. Kan dit niet wat soepeler opgelost met betreffende?? (jarenlang lid geweest en nog steeds een warm hart voor de ARA)
Avatar
Door Brontolo
#372091
malle eppie schreef:
12 sep 2018, 13:37
Gaat niet helemaal op Daniël, als ik zie hoeveel werk John en Gerard achter de schermen doen. Die zijn toch ook geen gratis lid?

Maar waar het nu eigenlijk omdraait : Als je uitingen namens een club doet, is het toch niet meer dan logisch dat je lid van deze club bent? De woordvoerder van de brandweer is toch ook lid van de brandweer ( en vul voor brandweer elke willekeurige organisatie of club in ) om maar een voorbeeld te noemen.

Dit is het standpunt van het bestuur, en dit is gecommuniceerd. Als daar dan deze conclusie uit komt is dat inderdaad heel jammer voor beide partijen. We hadden dit dan ook bij aanvang gelijk moeten afkaarten, maar soms kom je hier pas in de loop van achter.
Ik weet wat er voor nodig is achter de schermen en daarom had ik eigenlijk wel verwacht dat alle aangeboden hulp op de een of andere manier gekoesterd zou worden. Don't bite the hand that feeds you.
Avatar
Door motorgirl
#372092
Het is niet eens zozeer het lidmaatschapsgeld waar het om gaat. Ik moet via een door facebook gegenereerde mail vernemen dat ik geen beheerder meer ben. Het had het bestuur gesierd om hun beslissing mede te delen. Dan had ik alsnog een keuze kunnen maken. En na mijn open brief op dit topic wordt ik pas bedankt voor mijn getoonde inzet en kan "ik" alsnog even contact opnemen. Dat is het waar het mij het meest om gaat. En dat ik betalend lid moest zijn is mij niet meegedeeld, maar heb ik begrepen als dat dit jouw mening was.
Avatar
Door Silke
#372093
Deze club staat mij meer en meer tegen...10 jaar geleden toen ik (betalend) lid werd was het nog echt een club. Hulp vanuit niet betalende leden werd dankbaar aangenomen en kregen geen schop na, er was nog een clubblad, er was lol op het forum, bestuursleden reden op een Aprilia zoals de rest van de club, er was een geweldig feest ivm het 10jarig bestaan en nu werd het 20ste op de Italdag gehouden als die al werd gehouden, ben er niet geweest. Ik stond een paar keer belangeloos op de stand voor de club maar kreeg al meer moeite om deze te "verkopen" want wat is de club nog ? Sorry dat ik hier neer zet maar soms plof je gewoon als je zoiets leest en ik weet dat ik niet enigste ben die hier zo over denkt.
Het wordt misschien dan ook tijd voor mij om afscheid te nemen

Waar is de goede oude tijd gebleven ?

Groetjes
Silke
Avatar
Door motorgirl
#372095
Ik deel je mening Silke. Ik zit er vanaf 2005 op. Het forum was dagelijkse kost. Gespot, gewoon slap ouwehoeren. Meer het "Wij rijden Aprilia" gevoel. We worden oud. :bad: . Maar zitten nog steeds op een Aprilia.
Avatar
Door Silke
#372096
motorgirl schreef:
13 sep 2018, 09:16
Ik deel je mening Silke. Ik zit er vanaf 2005 op. Het forum was dagelijkse kost. Gespot, gewoon slap ouwehoeren. Meer het "Wij rijden Aprilia" gevoel. We worden oud. :bad: . Maar zitten nog steeds op een Aprilia.
Op een Aprilia blijven we zeker, het een heeft met het ander niets te maken en zoals je zei, het club gevoel is weg...de appie rijd ook zonder de ARA maar hoelang bestaat de ARA nog met steeds minder appies ?
Avatar
Door Henk RS 250
#372097
Aprilia rijden blijf ik zeker, ik moet ook bekennen dat het lastig is om het oude ARA gevoel te behouden. Ik ben zelf ook niet heel actief meer, dat wel, maar de cohesie lijkt er wat uit. De tijd dat je voor elk evenement moeiteloos 30 mensen kreeg is voorbij. Ook dit forum leeft nauwelijks helaas. Ook het digitale clubblad leeft erg onder de radar. En wie leest pdf's op de telefoon? Ik blijf de reactie op de opmerkingen van Motorgirl bot vinden, los van de voors en tegens. Voor je het weet heb je een sneeuwbal effect zo. Jammer. Voller inzetten op sociale media dan maar??
Avatar
Door futuristie rosso
#372103
Ik zou toch heel zuinig zijn op mensen die wat positiefs voor de club willen doen. Ik wil motorgirl in ieder geval bedanken voor haar inzet. De club lijkt langzaam aan het doodbloeden als het zo door gaat.
De bereidheid om wat voor je club te doen is zeer matig. Veel commentaar leveren is makkelijk. Zelf wat doen des te moeilijker. En als je dan doet wat leden vragen zoals de poll over het hemelvaartweekend dan laten ze je gewoon in de steek en beginnen gewoon een hemelvaart weekend 2.0. De lust om dan nog wat voor je club te doen zakt dan steeds verder naar beneden. Ook het gedrag van een van de leden in Vianden en de nasleep en (niet) afhandeling daarvan hebben mij doen besluiten om het lidmaatschap van de ARA op te zeggen.
Avatar
Door DvY
#372160
Ron spijtig te moeten horen dit nieuws.
Ik ben het met je eens over de gang van zaken wat er in Vianden gebeurt is voor zover ik het gehoord heb dan.
Je heb je altijd vol ingezet en veelal dankzij jou hadden de leden een uitgestippelde hemelvaart. Wel vind ik dat een ieder recht heeft om iets te organiseren en voorzover ik begrepen had heeft die persoon dit ook eerst aangevraagd cq aangegeven bij het bestuur. Dus dat vind ik zelf een beetje jammer om als rede op te voeren om je ara membership op te zeggen.
Nogmaals, ik vind het vaak gezellig om met je te kletsen en we zitten vaak op 1 lijn qua gedachte gang.
Hopelijk bedenk je je nog is.
Voor nu: hopelijk zie ik je nog is ergens in de toekomst.
Gr Dennis
Avatar
Door Henk RS 250
#372213
futuristie rosso schreef:
14 sep 2018, 12:30
Ik zou toch heel zuinig zijn op mensen die wat positiefs voor de club willen doen. Ik wil motorgirl in ieder geval bedanken voor haar inzet. De club lijkt langzaam aan het doodbloeden als het zo door gaat.
De bereidheid om wat voor je club te doen is zeer matig. Veel commentaar leveren is makkelijk. Zelf wat doen des te moeilijker. En als je dan doet wat leden vragen zoals de poll over het hemelvaartweekend dan laten ze je gewoon in de steek en beginnen gewoon een hemelvaart weekend 2.0. De lust om dan nog wat voor je club te doen zakt dan steeds verder naar beneden. Ook het gedrag van een van de leden in Vianden en de nasleep en (niet) afhandeling daarvan hebben mij doen besluiten om het lidmaatschap van de ARA op te zeggen.
Zo herkenbaar dit, vanochtend de technische dag van 6 oktober geannuleerd. Dat er weinig mensen komen kan ik mee leven maar dat mensen roepen dat ze iets willen (in dit geval op de testbank) en vervolgens niets meer van zich laten horen, met een maand bedenktijd, maakt dat ik het steeds meer dierbaar vind ook. Een club bestaat uit leden met input maar dit soort roepen en botte zwijgen maakt me moedeloos. Of doe mee of hou je kwek maar span mensen niet voor je karretje of je hebt dusdanig schijt aan je medemens dat je het nog grappig vindt ook, geen idee waarom sommige mensen zo doen.
Ik had een gedreven en enthousiast motor bedrijf mee in deze maar zelfs dit bloedt dood. De eigenaar wil toch weten waarom mensen niet enthousiast zijn en om te moeten vertellen aan een zakelijk contact waarom men het wel dierbaar vindt wat hij en zijn bedrijf voorstaat is niet leuk. Zo spreidt deze olievlek ook die richting op.

En het lijkt me voor de betrokkenen van dat Vianden verhaal slim om dat op een open en volwassen manier voor eens en altijd uit de wereld te helpen voordat dit al dooretterend een groot issue gaat worden.
Avatar
Door futuristie rosso
#372224
Even voor alle duidelijkheid, als het aan mij had gelegen was het hemelvaartweekend dichterbij georganiseerd. Een aantal leden vonden dat er een poll moest komen. Zo gevraagd zo gedaan. Dus we willen naar het Zwarte woud. Onderstaande neemt dus meteen actie en contact een hotel in het zwarte woud. Ik respecteer hierbij de wil van de leden die op de poll hebben gestemd. Daarna beginnen een aantal van hen te zeuren dat ze het te ver vinden. Als het aan mij had gelegen was het weekend dichterbij geweest en was iedereen tevreden geweest. Een aantal leden wil dus gehoord worden en dat respecteer ik . Om mij dan in het vervolg zo te laten vallen door een hemelvaart 2.0 te organiseren vindt ik op zijn minst weinig respectvol. Het hemelvaart heb ik meerdere keren voor de club georganiseerd en dacht dat ik daar voor toch enig respect verdiende. Het staat natuurlijk iedereen vrij om iets te organiseren maar behoud dan je respect voor diegene die het al jaren doet. Dit heet schieten onder andermans duiven en is weinig respectvol. Als je dat als privépersoon buiten het forum doet staat je vrij . Een telefoontje van het bestuur wat ik van een hemelvaart 2.0 vindt was duidelijk, dit jaar naar het zwarte woud en het volgen jaar naar een locatie dichterbij, die door mij gekozen zou worden. Helaas heeft het bestuur daar geen stelling in genomen en heeft mij als organisator laten vallen. Helaas heeft het bestuur mij tot nu toe geen reactie gegeven op mijn ingezonden brief over de gemaakte schade door de voorzitter tijdens hemelvaart 2016. Duidelijk is dat ik van deze club geen lid meer wil . Dit is tevens mijn laatste reactie op deze negatieve zaken die de club geen goed doen . Met de leuke en eerlijke leden van de club zal ik ongetwijfeld contact houden. Helaas maar het ga jullie goed.

Ron Meinema

Word ook betalend lid van de ARA!