ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Henk RS 250
#366209
Het is weer het kluszeizoen en dus is hier de gelegenheid om je winter projecten te showen, upgrades, reparties, onderhoud. Wat je de moeite vindt om te delen, tips uit te wisselen en sleutel ervaring op te doen.
Avatar
Door Henk RS 250
#366210
Project 1:
Een verstopte water afvoer leiding van de tankdop.
De leiding loopt vanaf de tankdop door de tank, rechtsachter via de blauwe slangetjes naar de afvoerslangetjes rechtsonder in de kuip.
Door warmte vanaf blok gaat het water van de tankdop afvoer snel verdampen, in de slangpilaartjes rechtsonder begint de verstopping. Bij elke tankbeurt voert het system wat water af, als het slangetje vol raakt verdwijnt iedere keer iets water in de tank, het verzamelt zich bij de pomp/filter unit en de motor wil niet meer starten. Een storing die an sich niet veel voorstelt maar waar je je helemaal klem naar kan zoeken.

Afbeelding
Verstopte slangpilaar

Afbeelding
Slangpilaar voorzichtig uitgeboord met een 2.5 mm boortje, er zit een half kopje roestige prutzooi.

Daarna de pomp unit uit de tank gehaald, het filter en het brandstof slangetje moet je regelmatig vervangen.
Afbeelding

Nu alles er toch uit ligt heb je toegang tot de koppen, dus klepspeling controle en het gasklephuis reingen zijn de volgende klussen.
Afbeelding

Update volgt.
Veel klusplezier O0
Avatar
Door Edward
#366464
Deze winter wat aan de lekkage gedaan van mn koelwater. Lekkage verholpen.
Nieuwe thermostaat en slangen. Wat aanbouwdelen gespoten.
2 nieuwe Dunlop banden.

en

Kuipwerk gespoten, zeer content mee. Alleen die kleur rood moest ik even handmatig matchen.
De rode 'Aprilia' sticker loopt door in lak op de kuip.
Om deze rood goed 'Rosso' te krijgen moest hij transparent in 2 lagen over wit, de sticker is transparent over zwart. Hopoelijk smelt het geheel mooi samen.
Glans van het zwart is bepaald aan de hand van de tank. Beetje rommelen.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door ElSjiepo
#366495
Ik moet nog de balhoofdlagers van m'n RSV vervangen. Als ik eraan denk, maak ik er even een how-to van. :ok:
Avatar
Door familyGuy
#367141
Nieuw kleurtje op mijn RSV: Azzuro di Sera. Vooral in avondlicht geeft de metallic bijna een goudkleurig effect (Die foto's moet ik nog maken). Logo's zijn speciaal geprint, maar dat kostte de drukker slapeloze nachten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door familyGuy op 14 mar 2017, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Word ook betalend lid van de ARA!