ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#366180
Samen met iemand, die er meer verstand van heeft dan ik, gaan we proberen
een nieuw achterlicht in 3D te printen met geintegreerde knipperlichten voor
mijn Falco...

Voor de oudere RSV's zijn die dingen al lang op de markt maar voor de Falco
volgens mij niet, althans ik heb niets kunnen vinden, wel een paar hobby
projecten waarbij ze lampjes in de bestaande body hebben gemaakt maar ik wil
iets anders namelijk een rood glas voor het remlicht en wit glas voor de knippers.

Dat betekent dat we een glas met een 3D scanner gaan inscannen en daarna in 3D
gaan aanpassen zodat we leds kunnen plaatsen in gescheiden compartimenten.

Het moet zoiets worden zoals in het plaatje hieronder, heb ik even gemaakt als voorbeeld.
Misschien word het wat en misschien ook niet. Tis in ieder geval een leuke leerervaring
want dat 3D printen is absoluut de toekomst qua customising. Ben ook al bezig met
een hugger maar die is nogal aan de grote kant en grote 3D printers zijn schaars.

Ik heb nog meer ideeën bijvoorbeeld modulair kuipwerk dat aan te passen is naar wens
door de klant en dat kun je dan weer printen in kleur, kan/moet uiteraard wel in de
lak gezet worden maar de mogelijkheden zijn eindeloos. :)

Ik word er van binnen helemaal warm van... Hehehehe...
#366243
Nice. Ik heb nu op mijn nieuwe school ook gratis toegang tot kleine 3d printers. Ik wilde het accu klemmetje voor de grotere ybx14 accu namaken.

Je hebt het over een 3d scanner, dat is nog makkelijker. Toevallig tijd om dat klemmetje te scannen :p

Ben benieuwd naar je resultaten!
#366371
@Mona-toetje

Helaas heb ik zelf niet de beschikking over een 3D scanner, daar heb ik iemand voor.
Maar op dit moment ligt het allemaal weer op de achtergrond aangezien we te druk
zijn met andere dingen...

@Han

Die leds zijn ook niet verkeerd zeg! Ik zal es ff zoeken op het UK Falco forum of ze
nog te koop zijn :)

Word ook betalend lid van de ARA!