ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Okkie26
#365313
Zou in de moto 73 staan:

"Euro 4 ist das Ende der Aprilia-Zweizylinder

Aus den anfänglichen Munkeleien ist dagegen bei Aprilia Gewissheit geworden, wie MOTORRAD bereits in Ausgabe 16/2016 berichtet hat. Der Konzern aus Noale leitet mit der Einführung der Euro 4-Norm auch das Ende aller Zweizylinder ein. Die Produktion von NA 850 Mana, SL 750 Shiver, Dorsoduro 750 und 1200 sowie den Caponord-Modellen steht vor dem Ende. Weniger eine technische denn eine strategische Entscheidung. Aprilias Motorrad-Programm bestünde dann motorseitig nur noch aus den großen, potenten V4-Aggregaten, die die RSV4- und Touno-Modelle antreiben, ergänzt um zahlreiche 50er und 125er. Ob das genügt, um als Motorradhersteller zukunftsfähig zu bleiben? Hierzu mag sich Piaggio als Mutterkonzern hinter Aprilia nicht verbindlich äußern. Man wolle neue Modelle und auch Motoren entwickeln, heißt es, unter denen sich auch wieder Zweizylinder befinden sollen. Was davon zu halten ist, wird wohl erst die nahe Zukunft zeigen. Auch bei Moto Guzzi, ebenfalls zu Piaggio gehörig, fallen Motorräder aus dem Programm. Die Griso 1200 und die Stelvio 1200 werden nicht entsprechend der Euro 4-Norm upgedatet. Ansonsten soll es beim Adler aus Maranello so weitergehen wie bisher."
Avatar
Door kakketoe
#365323
joebar83 schreef:Zal vanavond even kijken in de moto73.
Staat wel een hele mooie test in van de Tuono RSV4 Factory :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Ziet er wel leuk uit......maar toch net niet,voor mij 2-cilinders teveel :-[
Avatar
Door Rossifumi
#366163
Stiekem vind ik die Shiver 900 ontzettend gaaf geworden. Vond het model van de Shiver altijd al tof, alleen het blokje niet.

Oké, 95pk klinkt niet als super veel, maar de krommes zeggen veel meer dan topvermogen. Wat dat betreft dus nog even afwachten. Maar ik mag toch aannemen dat je met 95pk uit 900cc je wel een hele bak koppel krijgt over een zeer breed toerenbereik. Of gooien de nieuwe Euro 4 normen dermate veel roet in het eten dat je daar in de praktijk weinig van terug zult zien?
Avatar
Door Brontolo
#366165
Rossifumi schreef:Stiekem vind ik die Shiver 900 ontzettend gaaf geworden. Vond het model van de Shiver altijd al tof, alleen het blokje niet.

Oké, 95pk klinkt niet als super veel, maar de krommes zeggen veel meer dan topvermogen. Wat dat betreft dus nog even afwachten. Maar ik mag toch aannemen dat je met 95pk uit 900cc je wel een hele bak koppel krijgt over een zeer breed toerenbereik. Of gooien de nieuwe Euro 4 normen dermate veel roet in het eten dat je daar in de praktijk weinig van terug zult zien?
Zo dat is echt looooooooooooooooooooong time no speaky man!! Goed wat van je te lezen!! :friends:
Avatar
Door Rossifumi
#366168
Brontolo schreef:
Rossifumi schreef:Stiekem vind ik die Shiver 900 ontzettend gaaf geworden. Vond het model van de Shiver altijd al tof, alleen het blokje niet.

Oké, 95pk klinkt niet als super veel, maar de krommes zeggen veel meer dan topvermogen. Wat dat betreft dus nog even afwachten. Maar ik mag toch aannemen dat je met 95pk uit 900cc je wel een hele bak koppel krijgt over een zeer breed toerenbereik. Of gooien de nieuwe Euro 4 normen dermate veel roet in het eten dat je daar in de praktijk weinig van terug zult zien?
Zo dat is echt looooooooooooooooooooong time no speaky man!! Goed wat van je te lezen!! :friends:
Dat is goed om te horen :)

Ik wil het motorrijden weer op gaan pakken, ik mis het echt ben ik achter gekomen. Dus als het goed is zul je me hier weer vaker tegen komen ;)
Avatar
Door FerBa
#366178
Rossifumi schreef:
Brontolo schreef:
Rossifumi schreef:Stiekem vind ik die Shiver 900 ontzettend gaaf geworden. Vond het model van de Shiver altijd al tof, alleen het blokje niet.

Oké, 95pk klinkt niet als super veel, maar de krommes zeggen veel meer dan topvermogen. Wat dat betreft dus nog even afwachten. Maar ik mag toch aannemen dat je met 95pk uit 900cc je wel een hele bak koppel krijgt over een zeer breed toerenbereik. Of gooien de nieuwe Euro 4 normen dermate veel roet in het eten dat je daar in de praktijk weinig van terug zult zien?
Zo dat is echt looooooooooooooooooooong time no speaky man!! Goed wat van je te lezen!! :friends:
Dat is goed om te horen :)

Ik wil het motorrijden weer op gaan pakken, ik mis het echt ben ik achter gekomen. Dus als het goed is zul je me hier weer vaker tegen komen ;)
Look who's back! Leuk man!
Je wil toch niet zeggen dat die Tuono ergens stof staat te verzamelen?

Word ook betalend lid van de ARA!