ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door futuristie rosso
#357159
Beste Aprilianen. :help: :help: :help: :help:

De nieuwe website is een feit. Zoals gewoonlijk bij nieuwe websites is het normaal dat er nog allerlei tekortkomingen naar voren komen. Het bestuur en de redactie van de ARA zouden het op prijs stellen als jullie je mening en opmerkingen aan ons kenbaar zouden willen maken. Op die manier kunnen we de site verbeteren. Dus zie je dingen die niet goed zijn, of waarvan je vindt dat deze wellicht anders kunnen laat het ons dan weten.
Je mag natuurlijk ook de goede zaken vermelden.

mailen mag natuurlijk ook naar rrmeinema1955@kpnmail.nl

m vr gr namens de redactie en het bestuur

Ron Meinema (redactie)
Jeroen Stienstra (redactie)
Door RFKANGOO
#357162
Ziet er tot nu toe wel goed uit hoor. Heb er geen idee van maar zal vast een hoop werk zijn geweest.

Zoals in het andere topic meerdere hebben aangegeven moet ik ook steeds opnieuw inloggen. Heb de forumkoekjes al verwijderd maar dit helpt niets.
En als ik ben ingelogd veranderd er een gedeelte van de layout in het Engels. Is dit een instelling die ik zelf kan/moet veranderen of moet ik er maar gewoon aan wennen??
#357164
bedoel je dat je bij iedere benadering van de site opnieuw moet inloggen en je wachtwoordnaam niet wordt onthouden...???. Het veranderen in het engels neem ik mee naar de ontwerper.

bedankt voor je inbreng

ron meinema
Door RFKANGOO
#357165
Als ik na bijv. een uurtje weer het forum wil bezoeken moet ik opnieuw inloggen. Dubbelklik ik op gebruikersnaam en kies mijn naam dan komt er wel automatisch het wachtwoord bij te staan. Ook vink ik steeds aan dat ik ingelogd wil blijven.
Door admin
#357196
Bedankt voor alle feedback! Er zijn inderdaad nog wat issues rondom de standaard taal en het blijvend inlogd blijven. Ik ben er nog niet helemaal achter of dit cookie-gerelateerd is of iets anders. Ik ga in de loop van de dag nog wat tests doen en houd jullie op de hoogte!

Het zou dus kunnen voorkomen dat het forum af en toe gek doet, maar dat komt dan omdat ik ermee bezig ben :victory:
Avatar
Door malle eppie
#357197
Op het vorige forum kon je op een topic titel gaan staan met je muis en dan kwam er een klein kader met de eerste paar regels van het topic. Vond ik zelf wel ideaal.
Avatar
Door DutchVtwin
#357207
attachments worden een beetje vervelend weer gegeven. Kan hier geen max. afmeting voor ingesteld worden. Met een link naar de foto op ware grootte? Zoals op het oude forum, was wat overzichterlijker.

Ook zou een lijntje tussen de posts het wat duidelijker maken, denk ik ;)

zie net dat de "online" status precies achter de "quote" knop zit, volgens mij is dit niet de bedoeling ;)

Verder ziet alles er super uit. :ok:
Avatar
Door Tuono GR66
#357213
Bedankt voor jullie inzet

Bemerking . Bij mij werkt de delete functie van de PB niet
werkwijze > mark all > functie delete all marked Yes > daarna nogmaals bevestiging.
Dit alles zonder resultaat
Door admin
#357216
beste Aprilianen,

Ik heb vandaag even het cookiedomein vernieuwd, dit zou hopelijk het euvel moeten verhelpen dat je je telkens opnieuw moest inloggen bij elk bezoek.

Dus zouden jullie even uit kunnen loggen, dan onderin het forum op 'verwijder alle forumcookies' kunnen klikken, en vervolgens weer kunnen inloggen (en het hokje dat je inlogd wilt blijven aanvinken)
Avatar
Door DutchVtwin
#357218
Ik word wel nog uitgelogd als ik explorer afsluit, maar kan dan wel gewoon op inloggen klikken. Hoef niet steeds mijn login en ww opnieuw te typen.

Weet niet of dit de bedoeling is, maar voor mij werkt het wel prima zo. :ok:
Avatar
Door Han
#357220
admin schreef:beste Aprilianen,

Ik heb vandaag even het cookiedomein vernieuwd, dit zou hopelijk het euvel moeten verhelpen dat je je telkens opnieuw moest inloggen bij elk bezoek.

Dus zouden jullie even uit kunnen loggen, dan onderin het forum op 'verwijder alle forumcookies' kunnen klikken, en vervolgens weer kunnen inloggen (en het hokje dat je inlogd wilt blijven aanvinken)
Hallo Will,

Ja ok nu, logt automatsch in !

Thanx
#357251
Allereerst complimenten voor de arbeid. :ok:

Een paar puntjes:
- misschien ligt het aan mijn beeldscherm(instellingen), maar ik heb veel witruimte aan de bovenzijde. Een hoop verloren ruimte zeg maar boven en onder de naam van het topic.
- Het startscherm van het forum is behoorlijk druk/onrustig door het vele rood en groen. Rode letters, rode en groende vlakken, rode randen. Rode letters lezen ook niet fijn. Ben ik de enige die dat vind?
Avatar
Door klaaz
#357254
Bitaktus_Snellus schreef:Allereerst complimenten voor de arbeid. :ok:

Een paar puntjes:
- misschien ligt het aan mijn beeldscherm(instellingen), maar ik heb veel witruimte aan de bovenzijde. Een hoop verloren ruimte zeg maar boven en onder de naam van het topic.
- Het startscherm van het forum is behoorlijk druk/onrustig door het vele rood en groen. Rode letters, rode en groende vlakken, rode randen. Rode letters lezen ook niet fijn. Ben ik de enige die dat vind?
Nee, ik vind dat ook ;-)

De witruimte bovenin de header is vrij nutteloos en moet telkens worden weggescrold. Hetzelfde geldt voor de zwarte balk boven het menu (en het strookje wit daarboven). Zoeken en contact kan wat mij betreft gerust bij het menu balkje in. De menu opties een meer contrasterende kleur, bijvoorbeeld wit (geen groen aub ;-))

Iets anders: Voor het gebruik op touchscreens is het hoofdmenu lekker groot en dat is fijn. In het forum zijn de knoppen om in de pagina's te bladeren weer klein en moeilijk te raken met je vinger. Probeer hierin consequent te zijn en ga er vanuit dat steeds meer mensen touchscreens gebruiken om websites te bezoeken.

Qua kleuren heb ik elders al een keer opgemerkt dat de combinatie rood en groen geen subtiele is, zeker niet wanneer linkjes ook nog eens vet worden gemaakt. Prima in de layout componenten zoals navigatie e.d. maar probeer de linkjes wat subtieler te stylen / kleuren in de phpBB stylesheets :-)
Avatar
Door Tuono GR66
#357284
Tuono GR66 schreef:Bedankt voor jullie inzet

Bemerking . Bij mij werkt de delete functie van de PB niet
werkwijze > mark all > functie delete all marked Yes > daarna nogmaals bevestiging.
Dit alles zonder resultaat
Ik kan nog geen PB's verwijderen . Doe ik iets verkeerd ??

Daarnaast nog een vraagje
Als ik in het forum de optie " view unreed posts" selecteer en daarna een bericht open, hoe kom ik dan terug in de lijst met de overige "unreed posts" ?
Avatar
Door Han
#357285
Tuono GR66 schreef:
Tuono GR66 schreef:Bedankt voor jullie inzet

Bemerking . Bij mij werkt de delete functie van de PB niet
werkwijze > mark all > functie delete all marked Yes > daarna nogmaals bevestiging.
Dit alles zonder resultaat
Ik kan nog geen PB's verwijderen . Doe ik iets verkeerd ??

Daarnaast nog een vraagje
Als ik in het forum de optie " view unreed posts" selecteer en daarna een bericht open, hoe kom ik dan terug in de lijst met de overige "unreed posts" ?
Met "Backspace" ga je altijd 1 pagina terug, of je klikt boven in je browser op de "pijl naar links"

PB verwijderen wordt aan gewerkt, bij sommigen werkt het wel bij anderen niet ;-(
Door ElSjiepo
#357288
Laat ik beginnen met het positieve: ik vind het nieuwe forum er top uit zien! En het werkt bijna feilloos! :ok:

Klein kritiekpuntje (waarvan ik hoop dat er meer mensen last van hebben :crazy: ): Als ik kies voor 'mark forums read', dan krijg ik dezelfde topics wederom te zien bij een volgend bezoek als ik kies voor 'view new posts', ondanks er geen nieuwe posts zijn. Ik heb de forumcookies al eens verwijderd, maar dat helpt niet. Ik gebruik Google Chrome overigens. Ligt het aan mij, aan m'n browser of aan de forumcode?
Avatar
Door robz
#357316
- klopt ik vind het ook vrij onoverzichtelijk... nodigt niet uit tot doorlezen..
- ook begrijp ik niet waarom reeds afgesloten topics uit bijv 2012 boven recente topics in de lijst staan....
- de oude paginalink \forum is nutteloos geworden dus als je vanuit de google zoekresulktaten doorlinked moet je vervolgens nog een keer naar phpbb\forum. Ik denk dat dit even teruggezet moet worden. Dat het een phpbb forum is zal verder de meesten worst wezen vermoed ik...
- automatisch login werkt niet bij mij .. vermoed dat via het sessie management de sessie langer gemaakt moet worden. veiligheidsrisico is te overzien lijkt me. Is er geen contact geweest met Eric hoe hij dat had geregeld?

al met al ben ik nog erg aan het wennen....... :gaga:
Avatar
Door joebar83
#357384
Ben nu een paar dagen aan het stoeien geweest op ons mooie forum. :kwijl:
Het is even wennen maar als je alles door heb dan is het wel makkelijker. :ok:
Wat ik wel een beetje naar vind zijn de vele witte vlakken en dat je weer steeds opnieuw moet aanmelden.

Voor de rest nog geen verdere punten gevonden
Door admin
#357387
Beste Aprilianen,

We zijn inmiddels ruim een week verder en de meeste leden hebben hun weg naar het nieuwe forum en de website al kunnen vinden. Via het forum en de mail heb ik de nodige opmerkingen en bugreports ontvangen, daar ben ik druk mee bezig geweest de afgelopen dagen. Hieronder een overzichtje van de belangrijkste fixes:

- Mogelijkheid voor gebruikers en moderators om pm's, topics, fora etc. te beheren werkt nu naar behoren. Mocht je toch nog iets tegenkomen wat niet lekker werkt, let me know

- Standaardtaal is voor alle gebruikers nu Nederlands. Dit stond eigenlijk al goed in de foruminstellingen, maar werd overruled door Drupal (het framework waarin de site is gebouwd). Mocht de gehele foruminterface toch nog in het Engels voor je zijn, laat het me even weten.

- "Markeer forums als gelezen" link (rechtsbovenin de 'startpagina' van het forum) zou nu naar behoren moeten werken, het lijkt me handig als dit knopje/linkje ook te zien is in de pagina met ongelezen berichten, ga ik zsm toevoegen

- Login / ingelogd blijven issues grotendeels opgelost. Als er nog mensen zijn die niet ingelogd kunnen blijven: verwijder even alle forumcookies door op de link rechtsonderin het forum te klikken, en zorg er ook voor dat alle cache / opgeslagen wachtwoorden voor het forum in je browser zijn gewist.

Waar we nu mee bezig zijn:

- Snelheid van het forum / site: de snelheid is nu nog verre van optimaal. Dit heeft te maken met tests die we aan het doen zijn betreffende de forumcookies en cacheinstellingen. De komende dagen zal dit worden afgerond en gaat de snelheid omhoog

- De layout van het gebruikers- en moderatorspaneel wordt nu grotendeels door de war gegooid door de integratie in Drupal. Hier zijn we druk mee bezig en dit zal deze week worden strakgetrokken

- Tijdens de migratie is een deel van de attachements niet helemaal lekker geconverteerd, hierdoor zijn sommige jpg-bestanden corrupt geraakt. Dit betekent dat ze niet zichtbaar zijn. We zijn aan het kijken of we hier een fix voor kunnen maken

- Het 'oude' forum wordt een dezer dagen weer beschikbaar in de vorm van een archief. Je kan hierop inloggen met je bestaande gegevens en alle oude topics en posts (inclusief attachements) raadplegen. Dit wordt wel een 'read only' forum, dat wil zeggen dat je alleen maar kan lezen en niks meer kan posten

- De structuur van het nieuwe forum gaat op de schop: op korte termijn kunnen alleen geregistreerde gebruikers alle fora, topics en posts zien. Als je niet bent ingelogd zie je dus ook niks. Betaalde gebruikers krijgen volledige toegang tot alle secties, niet-betalende leden kunnen in bepaalde fora alleen de topictitels lezen, maar niet de posts.

That's it for now, hou dit topic in de gaten voor verdere updates!
Avatar
Door robz
#357412
de beslissing om niet-clubleden (= niet betalende leden) niet meer mee te laten praten op het forum vind ik erg ver gaan.... in praktijk zal dit de doodsteek voor het forum zijn ben ik bang.....

paar andere vragen:

- is het mogelijk om niet meer automatisch op de hoogte gehouden worden van reacties op een bepaald topic? ik moet het reeds geplaatste vinkje nu handmatig verwijderen. liefst zag ik het andersom.... ik zet wel een vinkje als ik het wil
- er staan in de menu's rode en groene topics. Wat het verschil is weet ik niet maar ik zie topics uit 2006(!) die in listing boven actuele topics staan. (laatste post)

tot zover maar weer....
#357417
robz schreef:de beslissing om niet-clubleden (= niet betalende leden) niet meer mee te laten praten op het forum vind ik erg ver gaan.... in praktijk zal dit de doodsteek voor het forum zijn ben ik bang.....

paar andere vragen:

- is het mogelijk om niet meer automatisch op de hoogte gehouden worden van reacties op een bepaald topic? ik moet het reeds geplaatste vinkje nu handmatig verwijderen. liefst zag ik het andersom.... ik zet wel een vinkje als ik het wil
.
Volgens mij is dat niet de bedoeling Rob. Lijkt mij alleen in afdeling met club-praat?

Tweede punt helemaal mee eens. :ok:
Avatar
Door Han
#357418
robz schreef:de beslissing om niet-clubleden (= niet betalende leden) niet meer mee te laten praten op het forum vind ik erg ver gaan.... in praktijk zal dit de doodsteek voor het forum zijn ben ik bang.....

paar andere vragen:

- is het mogelijk om niet meer automatisch op de hoogte gehouden worden van reacties op een bepaald topic? ik moet het reeds geplaatste vinkje nu handmatig verwijderen. liefst zag ik het andersom.... ik zet wel een vinkje als ik het wil
- er staan in de menu's rode en groene topics. Wat het verschil is weet ik niet maar ik zie topics uit 2006(!) die in listing boven actuele topics staan. (laatste post)

tot zover maar weer....
Niet betalende leden kunnen niet in het ledendeel, o.a. Techniek en routes. Was precies zo op het oude forum. We willen alleen geen gasten meer die zich niet registreren.

Kijk in je gebruikersprofiel onder foruminstellingen. Daar kan je dat default uitzetten.
Check alle tabs een keer, veel dingen kun je zelf instellen.

Groen zijn de sticky topics.

Han
Avatar
Door klaaz
#357436
admin schreef:Beste Aprilianen,

- De structuur van het nieuwe forum gaat op de schop: op korte termijn kunnen alleen geregistreerde gebruikers alle fora, topics en posts zien. Als je niet bent ingelogd zie je dus ook niks. Betaalde gebruikers krijgen volledige toegang tot alle secties, niet-betalende leden kunnen in bepaalde fora alleen de topictitels lezen, maar niet de posts.

That's it for now, hou dit topic in de gaten voor verdere updates!
Goed bezig! Het is allemaal een stuk beter geworden, dank je wel!

Wat je laatste punt betreft: ik zelf vind het prettig om een beetje een gevoel te krijgen bij een forum voordat ik er mijn inloggegevens aan toe vertrouw en de moeite neem mijzelf te registreren. Ik heb niet het idee dat ARA iets te verbergen heeft, waarom dat initieel alles verbergen voor toevallige passanten (potentiele inschrijvers/leden)?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!