ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door robz
#359362
elke keer als in inlog ( wat dus elke keer is...) krijg ik een foutmelding dat "de module" niet beschikbaar is. Echter ik blijk vervolgens toch ingelogd.

dit even ter feedback
Door Excorio
#359851
Ik wilde vanavond een post aanpassen, krijg ik onderstaande melding...
Zijn de batterijen leeg of rent de hamster niet snel genoeg in zijn looprad? ::)

Ook moet ik op de meest vreemde momenten opnieuw inloggen?
Avatar
Door rsvfrank
#360664
Helaas is het, bij mij, nog steed een probleem met inloggen c,q, ingelogd blijven op smartphone en tablet, eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat geworden en zit daarom ook veel minder of eigenlijk nauwelijks meer op het forum.
Op de laptop gaat het wel goed en blijf ik gewoon ingelogd staan, geen idee waar het aan ligt ,cache van de tablet en smartphone diverse keren opgeschoond ....
Avatar
Door malle eppie
#360667
rsvfrank schreef:Helaas is het, bij mij, nog steed een probleem met inloggen c,q, ingelogd blijven op smartphone en tablet, eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat geworden en zit daarom ook veel minder of eigenlijk nauwelijks meer op het forum.
Op de laptop gaat het wel goed en blijf ik gewoon ingelogd staan, geen idee waar het aan ligt ,cache van de tablet en smartphone diverse keren opgeschoond ....
Er is, tenminste zo voelt het, een stuk minder verkeer op het forum sinds de invoering van de nieuwe website.
Dat is toch jammer. Ik merk zelf ook dat ik een stuk minder kijk en post, voornamelijk omdat het qua snelheid nog steeds niet overhoudt...

( Op mijn Iphone werkt het forum helemaal niet )
Avatar
Door Heuveltje
#360676
rsvfrank schreef:Helaas is het, bij mij, nog steed een probleem met inloggen c,q, ingelogd blijven op smartphone en tablet, eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat geworden en zit daarom ook veel minder of eigenlijk nauwelijks meer op het forum.
Op de laptop gaat het wel goed en blijf ik gewoon ingelogd staan, geen idee waar het aan ligt ,cache van de tablet en smartphone diverse keren opgeschoond ....
Bij mij precies hetzelfde :sorry:
Avatar
Door rsvfrank
#360684
malle eppie schreef:
rsvfrank schreef:Helaas is het, bij mij, nog steed een probleem met inloggen c,q, ingelogd blijven op smartphone en tablet, eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat geworden en zit daarom ook veel minder of eigenlijk nauwelijks meer op het forum.
Op de laptop gaat het wel goed en blijf ik gewoon ingelogd staan, geen idee waar het aan ligt ,cache van de tablet en smartphone diverse keren opgeschoond ....
Er is, tenminste zo voelt het, een stuk minder verkeer op het forum sinds de invoering van de nieuwe website.
Dat is toch jammer. Ik merk zelf ook dat ik een stuk minder kijk en post, voornamelijk omdat het qua snelheid nog steeds niet overhoudt...

( Op mijn Iphone werkt het forum helemaal niet )

Het forum lijkt inderdaad een beetje ingekakt, Ik denk dat het komt omdat tegenwoordig de meeste mensen danwel via de tablet of het mobieltje internetten en dat dat dus niet goed gaat met de ARA website...
Avatar
Door Freeze
#360685
Ik vind het vervelend voor de mensen die hier al heel veel tijd ingestoken hebben maar het ingelogd blijven werkt bij mij ook meestal niet.
En als ik dan op een topic druk en ik weer moet inloggen is meestal mn zin alweer weg en sluit ik de website maar weer, sorry :(
Door admin
#360687
Vervelend om te horen dat enkele forumleden nog steeds niet automatisch ingelogd kunnen blijven. Ik heb de afgelopen maanden tot vervelens toe de functionaliteit getest op vrijwel alle besturingsplatformen en in alle populaire browsers. Maar helaas lijkt het nog steeds niet 100% waterdicht te zijn. Ik zal nog een keer kijken of ik met wat drastischere maatregelen (zoals de verlooptijd van de sessies) nog het een en ander kan optimaliseren, zonder dat dit bijv. de database grootte te veel in de weg gaat lopen.

Wat betreft de activiteit op het forum, ik kan daar weinig over zeggen, behalve dan wat de cijfers me vertellen..

Er zijn in amper 5 maanden tijd ruim 500 gebruikers bijgekomen. Op een initieel gebruikersbestand van 650 is dat bijna een verdubbeling. In hoeverre dit ook daadwerkelijk leden zijn die ook echt wat posten kan ik nog wel uitzoeken. Feit is wel dat sinds de dag van de migratie tot aan vandaag 3660 berichten zijn gepost. Dat komt neer op gemiddeld 25 posts per dag (waarbij nog rekening gehouden moet worden met de vakantieperiode waarin er aanzienlijk minder activiteit was), wat weer aardig in de buurt komt van het gemiddelde aantal posts in de laatste maanden van het oude forum (30 per dag).
Avatar
Door Heuveltje
#360688
admin schreef:Vervelend om te horen dat enkele forumleden nog steeds niet automatisch ingelogd kunnen blijven. Ik heb de afgelopen maanden tot vervelens toe de functionaliteit getest op vrijwel alle besturingsplatformen en in alle populaire browsers. Maar helaas lijkt het nog steeds niet 100% waterdicht te zijn. Ik zal nog een keer kijken of ik met wat drastischere maatregelen (zoals de verlooptijd van de sessies) nog het een en ander kan optimaliseren, zonder dat dit bijv. de database grootte te veel in de weg gaat lopen.

Wat betreft de activiteit op het forum, ik kan daar weinig over zeggen, behalve dan wat de cijfers me vertellen..

Er zijn in amper 5 maanden tijd ruim 500 gebruikers bijgekomen. Op een initieel gebruikersbestand van 650 is dat bijna een verdubbeling. In hoeverre dit ook daadwerkelijk leden zijn die ook echt wat posten kan ik nog wel uitzoeken. Feit is wel dat sinds de dag van de migratie tot aan vandaag 3660 berichten zijn gepost. Dat komt neer op gemiddeld 25 posts per dag (waarbij nog rekening gehouden moet worden met de vakantieperiode waarin er aanzienlijk minder activiteit was), wat weer aardig in de buurt komt van het gemiddelde aantal posts in de laatste maanden van het oude forum (30 per dag).
Mooi om te lezen :ok: , maar wat Frank ook aangaf hoor ik die geluiden ook van vele oudgediende die amper meer op het forum komen. Vanuit de laptop gaat het prima maar tablet of smartphone is een ramp.

Denk als dit ook nog opgelost wordt dan kunnen we wellicht weer een stap naar groei maken wat de insteek van de nieuwe site was.
Avatar
Door Henk RS 250
#360738
Idem.
Ingelogd blijven lukt mobiel nog steeds niet.
Op de pc houdt ie hem vast maar daar blijft het erg traag.
Mobiel staan vensters nog steeds door elkaar.
Het zorgt wel aan deze kant ook voor verminderd forum bezoek helaas.
Her format is prima maar een paar details die niet werken nog ondanks de inspanningen van de bouwer zorgt dit voor wat minder ARA contact.
Door admin
#360740
Zouden de mensen die problemen hebben met ingelogd blijven (al dan niet op mobiel) eens kunnen proberen om de huidige sessie te beeindigen (dus even uitloggen). Vervolgens graag even inloggen via


en de optie "ingelogd blijven" aanvinken. Hoor graag of het dan wel lukt om ingelogd te blijven.

dank!
Avatar
Door rvo
#360743
hier werkt het ook op de windhoos machine
ipad nooit geen probs gehad ,bleef altijd gelogd .
Avatar
Door rsvfrank
#360746
admin schreef:Zouden de mensen die problemen hebben met ingelogd blijven (al dan niet op mobiel) eens kunnen proberen om de huidige sessie te beeindigen (dus even uitloggen). Vervolgens graag even inloggen via


en de optie "ingelogd blijven" aanvinken. Hoor graag of het dan wel lukt om ingelogd te blijven.

dank!
nee hoor werkt niet bij mij, zodra ik een reactie wil plaatsen moet ik weer inloggen ...
Ik switch niet van netwerk ofzo ,dus zelfde netwerk.
Avatar
Door malle eppie
#360755
Heuveltje schreef:
admin schreef:Vervelend om te horen dat enkele forumleden nog steeds niet automatisch ingelogd kunnen blijven. Ik heb de afgelopen maanden tot vervelens toe de functionaliteit getest op vrijwel alle besturingsplatformen en in alle populaire browsers. Maar helaas lijkt het nog steeds niet 100% waterdicht te zijn. Ik zal nog een keer kijken of ik met wat drastischere maatregelen (zoals de verlooptijd van de sessies) nog het een en ander kan optimaliseren, zonder dat dit bijv. de database grootte te veel in de weg gaat lopen.

Wat betreft de activiteit op het forum, ik kan daar weinig over zeggen, behalve dan wat de cijfers me vertellen..

Er zijn in amper 5 maanden tijd ruim 500 gebruikers bijgekomen. Op een initieel gebruikersbestand van 650 is dat bijna een verdubbeling. In hoeverre dit ook daadwerkelijk leden zijn die ook echt wat posten kan ik nog wel uitzoeken. Feit is wel dat sinds de dag van de migratie tot aan vandaag 3660 berichten zijn gepost. Dat komt neer op gemiddeld 25 posts per dag (waarbij nog rekening gehouden moet worden met de vakantieperiode waarin er aanzienlijk minder activiteit was), wat weer aardig in de buurt komt van het gemiddelde aantal posts in de laatste maanden van het oude forum (30 per dag).
Mooi om te lezen :ok: , maar wat Frank ook aangaf hoor ik die geluiden ook van vele oudgediende die amper meer op het forum komen. Vanuit de laptop gaat het prima maar tablet of smartphone is een ramp.

Denk als dit ook nog opgelost wordt dan kunnen we wellicht weer een stap naar groei maken wat de insteek van de nieuwe site was.
Afgelopen clubweekend ( waar toch het grootste gedeelte die komt de harde kern is ) hoor je dezelfde geluiden, het forum werkt gewoonweg niet naar behoren. Waren we dan zo verwend door de oude situatie?

Fantastisch hoeveel werk er door de vrijwilligers ingestoken is, maar denk dat je dit signaal wel moet oppikken...
Door admin
#360759
rsvfrank schreef:
admin schreef:Zouden de mensen die problemen hebben met ingelogd blijven (al dan niet op mobiel) eens kunnen proberen om de huidige sessie te beeindigen (dus even uitloggen). Vervolgens graag even inloggen via


en de optie "ingelogd blijven" aanvinken. Hoor graag of het dan wel lukt om ingelogd te blijven.

dank!
nee hoor werkt niet bij mij, zodra ik een reactie wil plaatsen moet ik weer inloggen ...
Ik switch niet van netwerk ofzo ,dus zelfde netwerk.
Maakt het wat uit als je uitlogt, vervolgens op "verwijder alle forumcookies" (onderin het scherm) klikt, eventueel je browsercache leegt en dan weer inlogt?

Ik snap dat het heel vervelend is, maar als je zelfs al niet meer ingelogd kan blijven in de 'standalone' versie van het forum dan snap ik er ook niks meer van. Dit zou namelijk feilloos moeten werken omdat je dan niet zit met eventuele cookies/sessions van de website (drupal).

Ik ben bij wijze van test nu al bijna een week ingelogd op m'n windows en android phone, desktop en tablet en blijf gewoon ingelogd.

Welke browser/besturingssysteem gebruik je?
Door admin
#360781
rsvfrank schreef:Het lijkt weer te werken op mijn mobieltje ook na switchen van netwerk :ok:
Ok mooi, via de link die ik hierboven gaf of via de 'normale' weg?

Ik heb het een en ander aangepast in de cookie/sessie configuratie en ga de komende dagen even in de gaten houden of dit het gewenste resultaat geeft. Zouden de andere mensen die in dit topic hebben aangegeven dat ze niet ingelogd kunnen blijven ook kunnen laten weten of ze nu wel inlogd blijven nadat ze hebben uitgelogd, cookies verwijderen (en evt cache wissen) en dan weer inloggen?
Avatar
Door The Marshall
#360853
Weet niet of iemand er iets aan heeft, maaaaar
Na een week vakantie begon bij mij op de desktop ook de ellende :-\
Moest steeds opnieuw inloggen, vreselijk traag, langlopend script.
Werk met IE 11
Toen ik mijn pc af wilde sluiten zag ik dat er nogal wat updates waren gedownload.
Computer bijgewerkt en opnieuw opgestart en alle problemen opgelost.
Weet niet of het met die mobiele dingen ook zo werkt, maar just my 2cents
Door admin
#361001
rsvfrank schreef:Foto's bij nog steeds gigantisch groot... :'( :'( :'(
Het is geen bekijken zo >:(
Heb je dat bij alle foto's? Of worden er ook foto's goed verkleind? Welke browser gebruik je (en nog belangrijker, welke versie)?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!