ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door admin
#362214
klaaz schreef:Ik denk dat er nog wel wat snelheid te halen is uit caching en andere optimalisaties. Het valt mij op dat het antwoord van de server vrij lang op zich laat wachten. Ik tel zo'n 2-3 seconden voordat een request wordt beantwoord (500Mbit glasvezel hier). Dat kan verschillende oorzaken hebben maar het niet gebruiken van caching kan er eentje van zijn. In dat geval moeten bij elke pagina die opgevraagd wordt alle queries opnieuw worden gedraaid om de inhoud van de pagina te genereren. Wanneer wordt gecached staan er platte pagina's klaar die worden geserveerd wat enorm veel snelheid geeft.

Er kan ook nog het een en ander gewonnen worden door scripts te combineren om zo het aantal requests van de site te verminderen. Ik zie ook dat verschillende scripts niet gecomprimeerd worden wat ook gevolgen heeft voor de laadtijden. Ik meet nu ca 4-6 seconden voor een forumpagina met uitschieters naar ruim tien seconden. Dat lijkt weinig maar als je een beetje aan het rondkijken bent is dat te lang.

Ik zeg dit niet om het werk van de bouwer teniet te doen, dat waardeer en respecteer ik ten zeerste! :worship: :ok: :)

Ik wil echter best een keertje meekijken op de server en op de achtergrond als jullie dat op prijs stellen.
Ik weet niet hoe handig je bent met Drupal en phpBB, maar meekijken mag altijd :) Indien je hier niet bekend mee bent dan wacht ik liever nog even totdat alle onderdelen zijn opgeleverd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over wie wat heeft aangepast ;)
Avatar
Door robz
#362236
admin schreef:
klaaz schreef:Ik denk dat er nog wel wat snelheid te halen is uit caching en andere optimalisaties. Het valt mij op dat het antwoord van de server vrij lang op zich laat wachten. Ik tel zo'n 2-3 seconden voordat een request wordt beantwoord (500Mbit glasvezel hier). Dat kan verschillende oorzaken hebben maar het niet gebruiken van caching kan er eentje van zijn. In dat geval moeten bij elke pagina die opgevraagd wordt alle queries opnieuw worden gedraaid om de inhoud van de pagina te genereren. Wanneer wordt gecached staan er platte pagina's klaar die worden geserveerd wat enorm veel snelheid geeft.

Er kan ook nog het een en ander gewonnen worden door scripts te combineren om zo het aantal requests van de site te verminderen. Ik zie ook dat verschillende scripts niet gecomprimeerd worden wat ook gevolgen heeft voor de laadtijden. Ik meet nu ca 4-6 seconden voor een forumpagina met uitschieters naar ruim tien seconden. Dat lijkt weinig maar als je een beetje aan het rondkijken bent is dat te lang.

Ik zeg dit niet om het werk van de bouwer teniet te doen, dat waardeer en respecteer ik ten zeerste! :worship: :ok: :)

Ik wil echter best een keertje meekijken op de server en op de achtergrond als jullie dat op prijs stellen.
Ik weet niet hoe handig je bent met Drupal en phpBB, maar meekijken mag altijd :) Indien je hier niet bekend mee bent dan wacht ik liever nog even totdat alle onderdelen zijn opgeleverd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over wie wat heeft aangepast ;)
goed bezig mannen thatz the spirit! :ok:
Avatar
Door rolf
#362238
robz schreef:
admin schreef:
klaaz schreef:Ik denk dat er nog wel wat snelheid te halen is uit caching en andere optimalisaties. Het valt mij op dat het antwoord van de server vrij lang op zich laat wachten. Ik tel zo'n 2-3 seconden voordat een request wordt beantwoord (500Mbit glasvezel hier). Dat kan verschillende oorzaken hebben maar het niet gebruiken van caching kan er eentje van zijn. In dat geval moeten bij elke pagina die opgevraagd wordt alle queries opnieuw worden gedraaid om de inhoud van de pagina te genereren. Wanneer wordt gecached staan er platte pagina's klaar die worden geserveerd wat enorm veel snelheid geeft.

Er kan ook nog het een en ander gewonnen worden door scripts te combineren om zo het aantal requests van de site te verminderen. Ik zie ook dat verschillende scripts niet gecomprimeerd worden wat ook gevolgen heeft voor de laadtijden. Ik meet nu ca 4-6 seconden voor een forumpagina met uitschieters naar ruim tien seconden. Dat lijkt weinig maar als je een beetje aan het rondkijken bent is dat te lang.

Ik zeg dit niet om het werk van de bouwer teniet te doen, dat waardeer en respecteer ik ten zeerste! :worship: :ok: :)

Ik wil echter best een keertje meekijken op de server en op de achtergrond als jullie dat op prijs stellen.
Ik weet niet hoe handig je bent met Drupal en phpBB, maar meekijken mag altijd :) Indien je hier niet bekend mee bent dan wacht ik liever nog even totdat alle onderdelen zijn opgeleverd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over wie wat heeft aangepast ;)
goed bezig mannen thatz the spirit! :ok:
ik mis hier wat in kennis, maar begrijp dat er experts binnen de club lopen ;)

lekker bezig mannen :ok:
Avatar
Door malle eppie
#362333
robz schreef: idd... site is erg traag, routing is niet helemaal logisch je moet veel klikken en dat is in combinatie met de gebrekkige snelheid dus gewoon niet leuk. moet bekennen dat er weken zijn dat ik niet hier kijk..... :sorry:
Helaas, :stupid: ik zal wel een van die zeikerds zijn, maar de website blijft imho niet prettig surfen, hoe gelikt het er ook allemaal uitziet...
Avatar
Door The Marshall
#362760
Krijg sinds 2 dagen geen waarschuwing meer als er in een topic waarop ik geabonneerd ben een reactie is. ??? >:(

Heb al eens alle forumkoekjes verwijderd maar dat helpt ook niet :-\
Avatar
Door Han
#362770
Capture.JPG
Check je instellingen, misschien ligt het daaraan ??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door FRITS
#362783
Heeft niets met t vorige te maken, maar waarom werkt de klok
niet juist; bv als ik wat verstuur komt dit helemaal niet overeen
met de plaatselijke (Belgie)tijd.Voor de rest geen klachten!
Door FRITS
#362787
Er staat GMT Z West Europese tijd,+ zomertijd niet in gebruik de
tijdsaanduiding loopt net 1uur achter,kan ik deze zelf aanpassen dan?
Avatar
Door The Marshall
#362790
FRITS schreef:Er staat GMT Z West Europese tijd,+ zomertijd niet in gebruik de
tijdsaanduiding loopt net 1uur achter,kan ik deze zelf aanpassen dan?
Zomertijd ''aanzetten''
Avatar
Door FerBa
#362824
The Marshall schreef:
FRITS schreef:Er staat GMT Z West Europese tijd,+ zomertijd niet in gebruik de
tijdsaanduiding loopt net 1uur achter,kan ik deze zelf aanpassen dan?
Zomertijd ''aanzetten''
Of "uit"! ;) ;D
Avatar
Door Heuveltje
#362885
rsvfrank schreef:Foto's blijven enorm groot, ben ik nou de enige die dat irritant vindt?
Heb ik dan weer geen last van, maar ik krijg foto's regelmatig als bestand te zien ipv als foto. Daarbij zit geen regelmaat dus hetzelfde topic/post is de ene keer met foto's en de andere keer bestaandsnaam.
Avatar
Door Han
#362894
Nadat je een foto hebt gekozen kan je kiezen tussen plaatsen als bijlage of plaatsen in topic. Bij deze laatste optie komt de foto dus in je topic..
Avatar
Door rsvfrank
#363806
Han schreef:Nadat je een foto hebt gekozen kan je kiezen tussen plaatsen als bijlage of plaatsen in topic. Bij deze laatste optie komt de foto dus in je topic..
Maar hoe kan het dat de bijgevoegde foto's in de topics, bij mij vaak heel groot zijn ,groter dan mijn scherm,maar niet altijd.
Heel vervelend om te moeten scrollen om een foto te bekijken.
is het niet mogelijk om bijgevoegde foto's standaard naar een bepaalde maat aan te passen, zodat ze normaal te bekijken zijn?
Dit speelt nu al vanaf het begin van de nieuwe website .
Avatar
Door raymondvs
#365648
Zijn er mensen die het zelfde probleem met de site hebben dan mij?

Sinds gisteravond kom ik bijna niet meer op de site krijg steeds de zelfde fout in beeld staan:

Not Found

The requested URL /phpbbforum was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request
Avatar
Door G Factory
#365649
Gisteren is onze website gehacked.
Wij hebben het forum nu losgekoppelt van de website en is dat probleem even opgelost.
Er wordt momenteel hard gewerkt om alles weer online te krijgen.
Hiervoor vragen wij jullie begrip en geduld.
Als er nieuws over dit onderwerp is zal dat hier worden geplaatst.

Het bestuur
Avatar
Door raymondvs
#365655
G Factory schreef:Gisteren is onze website gehacked.
Wij hebben het forum nu losgekoppelt van de website en is dat probleem even opgelost.
Er wordt momenteel hard gewerkt om alles weer online te krijgen.
Hiervoor vragen wij jullie begrip en geduld.
Als er nieuws over dit onderwerp is zal dat hier worden geplaatst.

Het bestuur
Ok dan weet ik in iedergeval waar het aan ligt.
En hopelijk is alles snel weer gerepareerd
Avatar
Door G Factory
#366208
Er wordt hard aan de website gewerkt.
Het bestuur wil pas weer live gaan met de website als de site voor de volle 100% klaar is.

Het Bestuur
Avatar
Door Poulusma
#366250
G Factory schreef:Er wordt hard aan de website gewerkt.
Het bestuur wil pas weer live gaan met de website als de site voor de volle 100% klaar is.

Het Bestuur
Thnx voor de info!
Succes ermee!!

Groet Mark
Avatar
Door rsvfrank
#366861
Ziet er goed uit.

Voorheen inloggen met gebruikersnaam en ww nu met emailadres en ww?
Bij mij lukte inloggen met mijn oude ww niet en heb een wachtwoord reset gedaan,waarna het inloggen goed ging.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Word ook betalend lid van de ARA!