ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Brontolo
#340589
Het hing al een tijd in de lucht, maar nu is het officieel: het Cresent Suzuki team heeft niemand minder dan vice-wereldkampioen Eugene Laverty gecontracteerd. Met het aantrekken van Laverty hoopt het team het volgend seizoen een serieuze gooi naar het wereldkampioenschap te kunnen doen.

Eugene Laverty mag als een van de grote talenten in het WK Superbike worden gezien. De Ier maakte in 2009 zijn debuut als vaste rijder in het WK Supersport en zag dat seizoen met een verschil van slechts 7 punten de wereldtitel naar Cal Crutchlow gaan. Het daaropvolgende seizoen eindigde Laverty ondanks acht overwinningen opnieuw op de tweede plaats, elf punten achter Kenan Sofuoglu.

In 2011 maakte Laverty de overstap naar het WK Superbike, als teamgenoot van Marco Melandri in het Yamaha Italia fabrieksteam, en eindigde dat seizoen op de vierde plaats, 92 punten achter zijn teamgenoot en ex equo met Max Biaggi op de Aprilia RSV4. Met de terugtrekking van Yamaha stapte Laverty over naar het Aprilia fabrieksteam, waar hij het afgelopen seizoen met 19 podiums (waarvan 9 overwinningen) vice-wereldkampioen werd.

De 27-jarige Ier is per direct in dienst van het team getreden en zal over enkele weken al deelnemen aan de eerstkomende wintertest, die op 25 en 26 november in het Spaanse Jerez is ingepland. Voorafgaand aan de test zal Laverty tijdens de Motorcycle Live Show van de NEC in Birmingham op 23 november voor het eerst als officieel Suzuki rijder acte de présence geven.

Eugene Laverty:
Ik ben verheugd om het volgend seizoen voor het Cresent Suzuki team te rijden. Ik zal de GSX-R1000 aan het eind van deze maand voor het eerst uitproberen om het potentieel beter te leren begrijpen, en ik ben werkelijk opgewonden om te zien wat ik met de motor kan doen. Mijn dank gaat uit naar Paul Denning en zijn team, en Suzuki, om zoveel inspanning voor deze deal te hebben gedaan en in me te geloven. Ik wil alles geven wat mogelijk is om Suzuki weer op het podium terug te brengen.

Paul Denning:
Het is een opwindend vooruitzicht voor het Cresent Suzuki team om zich van de diensten van een rijder van Eugene's niveau te hebben kunnen verzekeren. Hij heeft het afgelopen seizoen regelmatig laten zien dat hij de gedrevenheid, de mogelijkheden en de techniek heeft om geweldige resultaten te oogsten, zelfs wanneer het tegenzit. Eugene brengt een ander niveau van verwachtingen naar het team en het is nu aan ons om hem van het juiste gereedschap te voorzien. We hebben dit seizoen belangrijke stappen gezet met de GSX-R, en met verdere ontwikkelingen die voor 2014 staan gepland ben ik ervan overtuigd dat Eugene in staat zal zijn het maximale uit de Suzuki te halen.

Bron: www.motorfreaks.nl

Word ook betalend lid van de ARA!