ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#237238
Vorige week tijdens het banden wisselen bij onze Sjaakie geconstateerd dat m'n Ohlins voorvork poot lekte, Schijnt dus heel normaal te zijn. maar omdat ik toch wel naar het afscheid van Rene wilde gaan een probleem. HK gebeld en de situatie uitgelegd en er werd mij verteld dat ze hun best zouden doen om het een en ander te schuiven zodat het gefikst kon worden. Gisteren morgen de Tuono afgeleverd en vandaag om 3 uur telefoon...... hij is klaar, kom m maar halen en ook nog ff de stuurdemper gereviseerd en de vering afgesteld!!! Kortom.... Edgar en je mannen, bedankt voor jullie inzet en service !!!!!!!!!!
#237239
Dat is Service met een grote S
#237403
[quote="Velocemente"]
Laatst ook geweest voor een algehele revisie, Top!

Kwam zelfs 's avonds speciaal even naar de zaak zodat ik mijn fietsje op kon halen!

Kost wat maar dan heb ie ook wat!
[/quote]

Hobby's mogen wat kosten  ;D. Wel klasse geregeld die service van HK  :worship:
#346648
Na een klote motorjaar vorig jaar (stoeprandje gepakt en schade aan 2 velgen gereden) en (ondanks een volledige service van mijn voorvork, achterdemper en stuurdemper) de meeste ritten zonder vertrouwen te hebben moeten rijden was ik het na de Groene Hart Rit van 2 weken geleden helemaal zat.
De motor stuiterde aan de voorkant, was keihard aan de achterkant en de voorvork zelf dook zo diep dat hij aansloeg, gewoon geen speling meer over. Een bocht op een normale manier nemen was er niet bij.

Ik dacht bij mezelf nu ga ik een afspraak maken bij mensen die er verstand van hebben.
Vanmiddag ben ik dus naar HK Suspension in Tiel gereden om de basisafstelling na te laten kijken.

Daar aangekomen constateerde de monteur dat er buiten de barre afstelling meer aan de hand was.
Ik had helaas geen afspraak gemaakt om wat verder op de materie in te gaan maar de monteur wilde me toch niet zo laten gaan.
Na wat overleg kreeg ik te horen dat ze me vandaag nog konden helpen als ik zelf mijn voorpoten wilde uitbouwen.
Gelukkig ben ik de laatste tijd wat meer zelf aan het sleuten dus daar heb ik direct ja op gezegd.

Er bleek te dunne olie gebruikt te zijn bij de service van vorig jaar en ook de luchtkamer in de voorpoten was veel te groot.
Het resultaat had ik hierboven al beschreven; stuiteren als een malle en duiken als een debiel. ;D (het is om te janken eigenlijk)

Mijn poten werden gelijk nog even nagekeken, of ze nog wel recht waren na het incidentje met de stoeprand van vorig jaar. Dit was gelukkig het geval.
De juiste olie werd in mijn poten gedaan en ook de luchtkamers kregen de juiste afmeting.

Na dat alles weer in elkaar zat heb ik de poten weer ingebouwd.
De afstelling werd gedaan en ik ben met een andere motor uit Tiel vertrokken, de vering deed ineens zijn werk!!!

Ik kan niet anders zeggen dat ik heel erg tevreden ben over de afhandeling bij HK Suspension en het is helemaal top natuurlijk dat ze gewoon tijd gemaakt hebben om mij weer fatsoenlijk naar huis te laten rijden.

Hier kom ik op zeker terug. Ouderwetse service met de gedachte erachter dat ze een klant graag weer terug willen zien. Petje af! :worship:
#346654
goeie berichten!

vering is eigenlijk altijd het eerste waar je je geld aan uit moet geven als je keuze hebt... andere uitlaten en PK's komen later wel.
HK is veel aanwezig op circuits en altijd bereid even naar je afstelling te kijken echt top.
#346663
Tja Daan schijnt dat er toch nog wel VAKMENSEN bestaan
Gelukkig ben je nu naar de juiste mensen gegaan
Nu kan je tenminste gaan genieten van je motor
We zullen binnenkort maar eens een Eiffel gaan plannen  :friends:
#346674
[quote="Brontolo"]
Ligt er natuurlijk aan hoeveel en hoe je rijd.
Maar als het nog nooit gebeurd is dan is het wel tijd! ;D

Ik zou zeggen bel eens naar HK. :yes:
[/quote]

Nou ik het het 2of3 jaar geleden laten doen en intussen ongeveer 20000km mee gereden.
Maar denk dat ik ze binnenkort maar ff bel voor een service beurt.
#346685
[quote="TuonoPeet"]
Edgar(H) zegt dat ook ....20 tot 25K Km....tijd voor service :yes:
ik klim deze week eens in de telefoon, ik ga daar liefst met losse vorkpoten heen
[/quote]

Dan is het voor mij ook hoog tijd om weer eens langs te gaan.
Heb alleen geen bok voor de voorkant dus rij er wel ff lang als ze tijd hebben.
Liefst natuurlijk voor hemelvaart.
#346687
Ze hebben voldoende bokken, bruggen en evt spanbanden en een koffieautomaat... ;D
als je zelf de poten eruithaalt scheelt het geld..en je bent misschien eerder weer op weg

Word ook betalend lid van de ARA!