ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door dutchphantom
#136510
zo vrijdag is het dan zover en ga ik eindelijk proefrijden op een mille
ik heb gekozen voor een 2001 rsv mille 1000 r
motor ziet er mooi uit en krijgt 6 maand bovag garantie en uiteraard een afleverbeurt waarbij alles vernieuwd word zoals remmen ed

mocht ie bevallen (wat 99% zeker is) dan koop ik hem direct en rij ik binnen kort op de mille naar huis :)
hij staat op http://www.motorhuisbakker.nl
Door v-TWim
#136519
Is dat die zwarte zonder stickers? Dan zou ik héél goed kijken waarom die stickers ontbreken. Bij mij gaan namelijk alle alarmbellen rinkelen als er niet origineel spuitwerk op zit. En deze is zeker niet origineel. :no: :no: Is het 'm niet dan heb ik niets geschreven. Maar volgens mij is het 'm wel. :yes:
Door Tuonofreak
#136526
Ik zou hier ook mijn twijfels bij hebben!


Verder op de foto een mooi ding(dat zijn ze bijna allemaal trouwen!) Laat je niet foppen, en anders een keuring door iemand die er veel kaas van gegeten heeft. Voor die centen moet je het niet riskeren dat je dadelijk een hoop geouwehoer hebt :rtfm: :rtfm: Mocht het geen schadebak zijn dan heel veel plezier ermee!!!!!!!!!!!!!!!
Door dutchphantom
#136552
ja het is idd die zonder stickers. ik las ergens hier dat de stickers van de 2001 versie van slechte kwaliteit waren
dat klopt toch? voor de zekerheid heb ik gekeken of er sporen op zitten van een schuiver of iets dergelijks maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden bijvoorbeeld het stuur de stepjes enz. Ook lijkt mij het wel het orginele spuit werk maar zitten er gewoon geen stickers op maar ja aangezien dit mijn eerste ervaring is met aprilia en jullie er meer verstand van hebben ga ik op jullie oordeel af.

ik hoop idd dat het een is die geen schade verleden heeft maar zal er extra goed na kijken en bij de proefrit bij een kennis langsrijden die een motor garage heeft.
Laatst gewijzigd door dutchphantom op 1 jul 2008, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door arius
#136557
Hallo allemaal,

wil je echt een mille, staat hier op het forum nog een mooie 2003 tuono, voor minder dan wat ze voor de rsv vragen, ik vindt het persoonlijk wel veel geld gezien zijn leeftijd, en kilometers,


grtjes arius
#136565
Zou in ieder geval eens vragen waarom er geen stickers op zitten, misschien kuipwerk vervangen maar stickersetje te duur?, als de stickers er afgepeuterd zijn zou je hier en daar er nog wel een streepje/kleurverschilletje van terug moeten kunnen vinden, is voor deze km stand wel aardig aan de prijs i.i.g. gewoon goed kijken/laten kijken dus en mooi wat van de prijs afdingen  :ok:
Door dutchphantom
#136573
ik weet dat hij aardig aan de prijs is maar ik krijg ook 1000 euro meer voor mijn eigen motor weer dus dan klopt het wel zon beetje. ik krijg er zelfs meer voor weer als ik er op marktplaats voor vraag ;)
en een tuono vind ik ook erg mooi maar die is particulier neem ik aan en dan kan ik de blackbird niet inruilen
dus moet ik weer wachten tot ik die particulier verkocht heb en dat kan wel even duren denk ik
daarom wou ik hem gewoon inruilen.

dat van die sticker randjes zal ik zeker even nakijken of die te zien zijn en ik zal ook zeker vragen waarom hij niet bestickert is
normaal ben ik altijd heel vol vertrouwen maar ik ben er achter dat dat bij motoren kopen niet verstandig is, gelukkig hebben jullie me daar even op gewezen zodat ik straks niet een slechte motor koop . ik laat hem in ieder geval goed nakijken voor ik de deal maak. gelukkig krijg ik er wel 6 maand garantie op ;) 
Door v-TWim
#136574
Ff wat puntjes van aandacht: De achterbrug aan de zijde van de uitlaat. Bij een flinke crash laat de uitlaat een deuk achter in de brug. Stepjes, voorvorkuiteinden, spiegelkapjes, eindproppen van de stuurhelften en koppeling- en remhendel ff goed bekijken. Als daar allemaal niets of niet veel te zien is dan zit het wel goed. Stickers kun je altijd zelf nog plakken. Succes ermee!

Oh ja, en als je d'r toch bent vraag even waar de sportpijp is gebleven. Die heeft er geheid onder gezeten gezien de mooie uitlaatbeugel die er op zit... Vaak slopen ze 'm eraf en vragen dan extra voor de pijp....
Laatst gewijzigd door v-TWim op 1 jul 2008, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dutchphantom
#136576
Dankje V-Twim de stuur helften en stepjes enzo had ik al bekeken maar ik zal de rest ook zeker even bekijken .

ik neem aan dat ik de orginele stickers wel kan bestellen.
en moeten die dan ook weer in de lak of kan ik die er gewoon op plakken en klaar is kees ?

zal ook even vragen voor die sport demper want die wil ik er zowiezo op ;)
Laatst gewijzigd door dutchphantom op 1 jul 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#136579
Ik heb ook een 2001 gehad en idd de stickers waren van slechte kwaliteit maar het ging alleen om de grijze stickers. Deze zijn vrij makkelijk te vervangen en de prijs valt op zich wel mee. Het is idd vreemd dat ze allemaal missen en dan kan een schade toch wel voor de hand liggen. Check idd alle punten van V-Twim, we willen wel graag dat je 1e ervaringen met een Mille natuurlijk goed zijn  :ok:

Suc6
Michael
#136585
Gewoon een complete originele stickerset er bij onderhandelen, voor wat je dan nodig hebt ben je al gauw 500 euro kwijt (originele stickers), dat van dat deukje in de achterbrug klopt inderdaad, zit er bij mij inmiddels ook in terwijl de motor niet eens op die kant gevallen is, is wel een indicatie dat er een klappertje is gemaakt, succes met de aankoop  :ok:
Door v-TWim
#136606
Wat ik nog vergeten ben; De startkoppeling. Bij het starten moet je letten op vreemde (ratelende) bijgeluiden. Als je dat hoort laat 'm dan maar staan. Hoe mooi ie ook is. Reparatie van je startkoppeling is een héél dure grap. Zeker als je het moet laten doen. Nu heb je er garantie op dus misschien is de pijn dan voor jou niet zo erg.
Door dutchphantom
#136615
ok ook daar zal ik even naar luisteren.
welke demper heeft trouwens het mooiste geluid? ik weet dat akrapovic bij veel motoren het mooiste klinkt maar als ik op youtube kijk vind ik hem een beetje tegen vallen en klinkt een laser weer mooier.
of zal het komen doordat het opgenomen is en de geluids kwaliteit niet goed is
Door v-TWim
#136618
Toevallig heb ik een Akra (zonder e-keur en Dbkiller) en mijn broertje een Laser Hotcam onder de Mille liggen. De akra is tot op zekere hoogte nog redelijk beschaafd. (maar 's ochtends warmdraaien voor de deur doe ik niet..) De Hotcam daarentegen is gewoonweg lomphard. Niet normaal hoe dat ding brult. Nadeel is wel dat de  :police: je van veraf aan hoort komen.... :crazy:
Door dutchphantom
#136634
ok dat word dus een laser dan ;) ik woon in drenthe de politie agenten die ik tot nu toe tegen gekomen ben vonden het maar al te mooi. ik ga direct even kijken op internet voor een hotcam voor op een mille heb ik direct een compleet kosten plaatje

heb nu op mn blackbird ook hotcams zitten en die bevallen ook prima
Avatar
Door motorgirl
#136635
Ik heb er een Laser onderhangen  :kwijl: en ik vind het een heerlijke sound. Maar in een toertocht achter mij hoor ik geluiden, dat men er op den duur knettergek van wordt  :gaga:. En met de politie achter je aan voor je sound valt ook wel mee. Ik heb het in drie en half jaar en 33000 km nog niet meegemaakt. En naar het buitenland doe ik standaard de killer er in.

http://www.youtube.com/watch?v=XrS7WyioxRw

En in het echt is het nog bruter.  :yahoo:
Door dutchphantom
#136649
ik zit nu op het werk en die &*$%& pc's hier kunnen geen filmpjes laten zien maar zal vannacht als ik thuis kom direct even kijken motorgirl

die mivv vind ik er schitterend uit zien zal daar ook even een filmpje van zoeken. is dat geluid mooier en harder dan die laser?
#136723
Op de Tuono heb ik een laser hotcam met E keur

Hier zat ook een race DB killer bij 

Beschaafd geluid hoor , durf gerust warm te draaien in de wijk .
#136750
[quote="dutchphantom"]
ik zit nu op het werk en die &*$%& pc's hier kunnen geen filmpjes laten zien maar zal vannacht als ik thuis kom direct even kijken motorgirl

die mivv vind ik er schitterend uit zien zal daar ook even een filmpje van zoeken. is dat geluid mooier en harder dan die laser?
[/quote]

Zeker weten harder... 101db met killer, 112db zonder killer. 101db is ongeveer wat de meeste dempers produceren zonder killer.  :yahoo:
Door Timfiz
#136751
Pffffffffffff dat zijn vette spec's bikkie  :tease:

Ik heb ook proefgereden op een Tuono. Wat een machiene zeg. Als je niets kan vinden en je BB hebt verkocht, dan kun je die van mij altijd nog kopen  ;D

Succes kerel met maken van de juiste keuze

:bye:
Laatst gewijzigd door Timfiz op 3 jul 2008, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door motorgirl
#136754
[quote="Tuono GR66"]

Beschaafd geluid hoor , durf gerust warm te draaien in de wijk .

[/quote]

Ik ook wel hoor. IK vind het een beschaafd geluid  :angel:  :rotfl2: :rotfl2:
#136768
[quote="Timfiz"]
Pffffffffffff dat zijn vette spec's bikkie  :tease:

Ik heb ook proefgereden op een Tuono. Wat een machiene zeg. Als je niets kan vinden en je BB hebt verkocht, dan kun je die van mij altijd nog kopen  ;D

Succes kerel met maken van de juiste keuze

:bye:
[/quote]

jaja.. jouw herriebak maakt meer herrie  :tease:
Door dutchphantom
#136779
ik zal even goed uitkijken als ik een keer in het echt kan vergelijken tussen de laser en de mivv x cone . dan hoor je het toch het beste. op de filmpjes klinkt de mivv idd ook erg mooi :)
morgen vroeg is the big day dus hopelijk bevalt ie ;) maar daar ben ik niet bang voor eingelijk. liefde maakt blind zeggen ze wel eens. hahaha

Word ook betalend lid van de ARA!