ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door krommeister
#134773
Ik heb net van Keesie Imprezie een tanktas gekocht voor de RSV van 2001. Nu heb ik geen idee hoe ik hem moet bevestigen  ??? ??? ???

De haakjes passen nl niet onder de tank en ik zie ook niets waaraan ik ze kan bevestigen.

Kan hier iemand dat uitleggen? Mogelijk met een foto erbij?

Het betreft in ieder geval een originele Aprilia tanktas die (volgens mij) in 2003 is uitgekomen.

Alvast bedankt!  :friends:

Greetz Jeroen
Door BB-King
#134781
Ga met die tanktas naar de schoenmaker en laat er twee snelsluitingen tussen monteren!!! De haakjes kun je onder je zadel vastmaken :ok: :ok:

Jij blijft trouwens ook aan het kopen, zeker de loterij gewonnen :tease:

Trouwens als Tip van BB-kinkie als je slim bent koop je hier een beetje van dit rubber en leg je dat elke rit tussen de tanktas en de motor. Anders is die mooie tank van je binnen no time bekrast.

Dit rubber is de enige echte goede, in alle andere matjes zitten weekmakers die je lak aantasten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (uit ervaring)

http://shop.techmat.nl/product_info.php ... cts_id=430
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door BB-King
#134784
Dat met die rubber matjes is voor jou van extra belang omdat je een matte tank hebt, die zijn helemaal krasgevoelig. Die matjes zijn geperforeerd waardoor de zandkorrels tussen de gaatjes gaan liggen en niet mee gaan krassen tussen de onderkant van de tanktas en je tank. Tevens ligt je tas veel steviger.

Bij de tas zou overigens wel een soort paddestoeltje moeten zitten wat je in het balhoofd kan zetten. Hier kun je het lusje voorop je tas omheen slaan!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door krommeister
#134798
Kijk.... Hier heb ik wat aan!!! Thanks BB-King  :ok: 

Vwb die loterij, ik wou dat het waar was. Laten we het maar houden op het vakantiegeld  :crazy: (En ik moet toch een mooie tas hebben om je handschoenen in te bewaren  ;) )

Tevens vwb die snelsluitingen en dat rubber, goeie tip! Ga ik zeker opvolgen (dat rubber opzekers!)

Maarre dat paddestoeltje heb ik er idd bijgekregen, maar dat past niet in m'n balhoofd. Het moertje wat erop zit is te klein.

Voor zover bedankt!

Greetz Jeroen

P.S. Ik begijp, dat ik de twee voorste bevestigingen dus niet hoef te gebruiken?
Laatst gewijzigd door krommeister op 16 jun 2008, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BB-King
#134810
Als jij uiteindelijk toch een manier vind om met die paddo te werken hoef je die voorste niet te gebruiken inderdaad. 3 punten is meer dan zat ;)

Die twee sliertjes met die snelsluitingen laat je gewoon aan je motor zitten en je loopt nooit meer te tobben bij de pomp. Gewoon klik klik los en klik klik vast. Ergerde me namelijk ook kapot aan dat "waar ga ik mijn haakjes vandaag eens vast maken"  :police: :police: :police:
Avatar
Door rolf
#134812
zo'n anti slipmat is perfect, dat gebruik ik al jaren. Ook een klein stukje op de achterkant als er een bagagerol op gaat.

rolf
Avatar
Door black bee
#134876
ik heb de zelfde tas en gebruik dus alleen de paddestoel en twee riempjes om hem vast te zetten.
de riempjes bevestig ik net onder de tank op dat langwerpige plastic,gaat prima bleef gewoon op zijn plek
zitten op de autobahn  >:D
Door krommeister
#134927
Zo, hij zit eindelijk naar m'n zin. Niet dat ie opeens met 120 km/h tegen m'n vizier zit geplakt. (Ik rij nl nooit te hard  >:D )

Ik heb em met die "paddo" bevestigd aan het balhoofd. In eerste instantie paste die paddo niet, maar een dopje van een bidon deed wonderen (lang verhaal)

De twee achterste riempjes onder het zadel. Nu ff testen......  ;D
Door krommeister
#134988
[quote="BB-King"]
Dat blijft wel zitten  :police:

Nou nog effe de boel opmeten en snelsluitingen ertussen!! En klaar is klara :tease: :tease: :yahoo: :yahoo: :tease: :tease:
[/quote]

;D :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!