ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door motorgirl
#134506
Okj mijn volgende boodschappenmotor wordt een SXV o.i.d.  :kwijl:
Gaat beter met passen rijden :yes:
Door Klaas
#134509
Ik ben blij dat ik vorige week geen beer heb gezien in Polen. Mijn broek was dan niet vies geweest van de bruine klei, maar puur van angst.
Door Huertecilla
#134515
Hoop dat je dikke terreinlol gehad hebt Klaas  :ok:

[quote="Klaas"]
Ik ben blij dat ik vorige week geen beer heb gezien in Polen. [/quote]

De kans erop is (helaas  :'( )kleiner dan op de hoofdprijs in de Staatloterij  ;)

Ík zou het gewéldig vinden. In Polen heb ik ooit (te voet) oog in oog gestaan met een wolf op 10 meter.
Ook op een meter of 10 met een wisentstier, ´s nacht (te paard) in het besneeuwde bos. Zou ik met de enduro dan en daar niet tegen hebben willen komen. Maar goed, je gaat dan en daar ook niet met je enduro het bos in  ;)
Heb nog een ietwat bibberige  :angel: foto (ruim vóór het digitale tijdperk) van zo´n grooooooote ´koe´ overdag (te voet) op zeg 30 meter.
Haast onwerkelijk is dat je die enorme dieren in een bos níet hoort lopen. Je hoort zo´n solitaire stier alleen ademhalen.
Zo´n wisentstier is met afstand het gevaarlijks dier van europa. Is nl. voor geen méter schuw, wel territoriaal en 1000 kilo...

Een stukje west van waar wij wonen leeft een echt stevig giftige adder welke ´s zomers op het heetst van de dag in de bomen/struiken verkoeling zoekt. Van motorrijders heb ik het nog nooit gehoord, maar er zijn wel ruiters door in hun hals/gezicht gebeten. Wederom echter is de kans op een miljoenenprijs groter. Niet echter als je geen loodjes koopt, dus wederom gewoon dan en daar niet rijden = 100% non-kans  ;D
Over slangen gescheven; vorig week is de moeder van een vriendje van Bor die haar zoontje kwam ophalen zonder daar erg in te hebben op ons pad over een heel fraai slang gereden  :'( :'(
Zak ik de volgende morgen pas en toen waren de mieren er al een tijdje mee bezig dus ik kon er ook niets meer van frutten helaas. Niet giftig overigens. Er zit wel een knap grote giftige slang achter op ons land, maar die is voor mensen ongevaarlijk. Wel héél mooi en spectaculair.

Maar goed, hoewel er heel veel over geneuzeld wordt zijn échte beren op de ´weg´ dus geen probleem  ;D
Laatst gewijzigd door Huertecilla op 15 jun 2008, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Avatar
Door motorgirl
#134632
Oh zoiets had ik ook in de tuin. Ik reed over een groene slang met zwarte strepen in de tuin en er kwam een vochtige substantie uit zijn mond toen ik er overheen reed  :rotfl2: Ook die leefde niet geloof ik  :rotfl2:
Door Klaas
#134661
[quote="Huertecilla"]
Hoop dat je dikke terreinlol gehad hebt Klaas  :ok:

[quote="Klaas"]
Ik ben blij dat ik vorige week geen beer heb gezien in Polen. [/quote]

[/quote]

Buitenland rijden is altijd leuk, zowel op de baan of ernaast. Dit jaar in Polen gereden in het Reuzengebergte en in de Beaujolais, samen met Adje jou wel bekend. Lekker knokken op de hellingen. Ik wil dit jaar nog naar Noord Frankrijk in de Ardennen gaan rijden,machtig mooi.
Door Huertecilla
#134663
[quote="Klaas"] Lekker knokken op de hellingen. Ik wil dit jaar nog naar Noord Frankrijk in de Ardennen gaan rijden,machtig mooi.
[/quote]

Ik heb een jaar de motorfietsen met een caravan in de Ardennen laten staan. In St.Hubert en echt bijna elk weekeinde zaten we daar.

Ik zal eens even zoeken op youtube. Op mijn eerste endruo hier kréég ik me toch een helling voor de kiezen..... Gewoon in een wedstrijd om het andalusische kampioenschap en dan verwacht je als laaglander geen ´widowmaker´ zomaar in de route.
Door Huertecilla
#134664
Nee, niets, maar deze heb ik ook gedaan.

http://www.youtube.com/watch?v=NTNEN-agzZI

Zit in de rit in Rioja in de serie van 4-seizoenen.
Dat is een serie van vier off-road races. Geen enduro, geen off-road rit: loodzware ´extreme´ terreinritten op snelheid compleet met massa-start. Hetzelfde als in Engeland de ´hare-scrambles´.
Kan je de rit in Merindades van harte aanbevelen. Als laaglander kan je niet zo´n automatische koppeling daar, maar dan is het verder een groot feest  ;D
Je kan als buitenlander probleemloos inschrijven.
Áls je echter wil gaan, geef dan even een seintje want afgelopen jaar was er een probleem met de route vanwege erosie, dus ik vraag graag voor je na of de lol er wellicht wat af is komend jaar.

Hier in onze vallei zitten een paar hellingen die niet makkelijker zijn dan die in Jubera, maar wel gevaarlijker vanwege rotsen.  Een héél mooie uitdagende die heel redelijk te doen is gaat zo ploep vanaf het dorpsplein 400 meter hoogteverschil tegen de bergen op. Is voor mij een perfecte ´norm´helling voor de opleiding/training van de paarden.
Door FastJ
#134717
Lachen, leuk ook dat af en toe de naam vna de rijder in beeld is. Iedere keer als ik iets oranjes zie denk ik: KLaas?  ;D

Word ook betalend lid van de ARA!