ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#134383
Hoi allemaal, ff een vraag. Ik ben in overweging om mijn Falco de deur uit te doen en een leuke straatfiets (voor tourritten en vakantie) en een circuit fiets terug te kopen.
Volgende week heb ik een rustige tourrit (noord holland) en dit is een uitgelezen kans om de Pegaso (budgettechnisch zal ik uitkomen op ongeveer een 2005 Strada) te proberen. Dit zou voor mijn namelijk de leukste Aprilia zijn voor de straat.
MIjn vraag: is er iemand die weet waar en hoe je een Pegaso kunt huren, of iemand die zijn Pegaso (met risico voor mij) zou willen uitlenen/verhuren.

Ik hoor het graag !
#134439
ja idd en het grootste probleem is dat mijn budget straks niet verder zal komen dan een 2005 en misschien een 2006 model !? een testrit op een 2007 of 8 model is dus ook niet echt het idee. daarnaast twijfel ik gewoon enorm. De Falco is echt een TE lekkere fiets. Stuurt goed, vormgeving is erg mooi en dan dat geluid !!!!!!!! Mijn probleem is gewoon dat ik er echt te hard mee rijd. Ik probeer nu al weken om daar op te letten maar de fiets vraagt er gewoon om. Daarom mijn gedachte (en het feit dat ik er veel ritten mee rijd en mee op vakantie wil gaan) naar een wat ander soort motor. Meer straatgericht en wat minder uitdagend om vol het gas open te gooien. Vandaar mijn keuze voor de Pegaso.
Laatst gewijzigd door Miccie op 14 jun 2008, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Den The Man
#134458
[quote="Roderiquez"]
http://www.huisman-leiden.nl/productent ... aginaid=15


[/quote]

Ek heb er eens een van huisman te leen gehad (volgens mij dezelfde). Was idd 25kw, maar dat ding stond zo beroerd afgesteld dat ie bij deellast bokte en hakkelde als een bezetene.
Power was voldoende in verhouding met het gewicht. Heb me super vermaakt met stukken off-road en het voelen glibberen van de achterband op natte rotondes  :worship:
#134467
[quote="Miccie"]
ja idd en het grootste probleem is dat mijn budget straks niet verder zal komen dan een 2005 en misschien een 2006 model !? een testrit op een 2007 of 8 model is dus ook niet echt het idee. daarnaast twijfel ik gewoon enorm. De Falco is echt een TE lekkere fiets. Stuurt goed, vormgeving is erg mooi en dan dat geluid !!!!!!!! Mijn probleem is gewoon dat ik er echt te hard mee rijd. Ik probeer nu al weken om daar op te letten maar de fiets vraagt er gewoon om. Daarom mijn gedachte (en het feit dat ik er veel ritten mee rijd en mee op vakantie wil gaan) naar een wat ander soort motor. Meer straatgericht en wat minder uitdagend om vol het gas open te gooien. Vandaar mijn keuze voor de Pegaso.
[/quote]

tja dat blijft heel persoonlijk
ik betrap mezelf er eerlijk gezegd op dat ik met die strada wellicht meer risico loop voor mijn rijbewijs dan m'n speedtriple.. :gaga:

zo van: ach 48pk wat maakt het uit?    maar voordat je het weet zeil je toch met 150 over de zeeweg....
Met die speed weet ik gewoon dat ik me in moet houden...... :angel:
#134470
ja vandaar ook mijn twijfel idd. ik zou het daarom ook gewoon eens een dag moeten proberen. ik wil mijn falco niet graag kwijt (past echt helemaal bij wat ik wil en voel) maar ben idd benieuwd in hoeverre ik rustiger ga rijden...................
#134471
ik rij zelf een RSV R uit 2000 en zit ook al maanden met hetzelfde gevoel. ik ben daaromrond december naar eeen peggy gaan kijken. totdat ik hoorde van de dorsoduro. nu zal die geheid buiten je buget vallen ws ook net wat buiten de mijne maar hij is een heel goed compromi tussen de peg en de RSV/Falco in.
mocht je wel voor een peggy gaan dan ben ik heel benieuwd naar je bevindingen. ik heb nog steeds geen proef rit gemaakt ivm de dorso maar het blijft een erg leuk ding maar met net wat te weinig koppel
Laatst gewijzigd door teddek op 15 jun 2008, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#134475
[quote="robz"]
[quote="Miccie"]
ja idd en het grootste probleem is dat mijn budget straks niet verder zal komen dan een 2005 en misschien een 2006 model !? een testrit op een 2007 of 8 model is dus ook niet echt het idee. daarnaast twijfel ik gewoon enorm. De Falco is echt een TE lekkere fiets. Stuurt goed, vormgeving is erg mooi en dan dat geluid !!!!!!!! Mijn probleem is gewoon dat ik er echt te hard mee rijd. Ik probeer nu al weken om daar op te letten maar de fiets vraagt er gewoon om. Daarom mijn gedachte (en het feit dat ik er veel ritten mee rijd en mee op vakantie wil gaan) naar een wat ander soort motor. Meer straatgericht en wat minder uitdagend om vol het gas open te gooien. Vandaar mijn keuze voor de Pegaso.
[/quote]

tja dat blijft heel persoonlijk
ik betrap mezelf er eerlijk gezegd op dat ik met die strada wellicht meer risico loop voor mijn rijbewijs dan m'n speedtriple.. :gaga:

zo van: ach 48pk wat maakt het uit?    maar voordat je het weet zeil je toch met 150 over de zeeweg....
Met die speed weet ik gewoon dat ik me in moet houden...... :angel:
[/quote]

Hetzelfde probleem heb ik met de XT. Verdomd leuk speelgoed en je kan er meer mee als een zware fiets. Hij is er bij genomen voor Mieke om er heen en weer naar der werk te rijden, echter de meeste km zitten er nu door mij op. Wel de DB killers erin gezet deze week, anders val je zeker op met die herrie achter je aan.
#134498
[quote="Sjaakie"]
[quote="robz"]
[quote="Miccie"]
ja idd en het grootste probleem is dat mijn budget straks niet verder zal komen dan een 2005 en misschien een 2006 model !? een testrit op een 2007 of 8 model is dus ook niet echt het idee. daarnaast twijfel ik gewoon enorm. De Falco is echt een TE lekkere fiets. Stuurt goed, vormgeving is erg mooi en dan dat geluid !!!!!!!! Mijn probleem is gewoon dat ik er echt te hard mee rijd. Ik probeer nu al weken om daar op te letten maar de fiets vraagt er gewoon om. Daarom mijn gedachte (en het feit dat ik er veel ritten mee rijd en mee op vakantie wil gaan) naar een wat ander soort motor. Meer straatgericht en wat minder uitdagend om vol het gas open te gooien. Vandaar mijn keuze voor de Pegaso.
[/quote]

tja dat blijft heel persoonlijk
ik betrap mezelf er eerlijk gezegd op dat ik met die strada wellicht meer risico loop voor mijn rijbewijs dan m'n speedtriple.. :gaga:

zo van: ach 48pk wat maakt het uit?    maar voordat je het weet zeil je toch met 150 over de zeeweg....
Met die speed weet ik gewoon dat ik me in moet houden...... :angel:
[/quote]

Hetzelfde probleem heb ik met de XT. Verdomd leuk speelgoed en je kan er meer mee als een zware fiets. Hij is er bij genomen voor Mieke om er heen en weer naar der werk te rijden, echter de meeste km zitten er nu door mij op. Wel de DB killers erin gezet deze week, anders val je zeker op met die herrie achter je aan.
[/quote]Jij valt sowieso op met je rijstijl en dito voorkomen :crazy: :crazy: :crazy: ;D ;D ;D :bye: :bye: :bye:
Door Huertecilla
#134528
Waarom zou dat een afknapper zijn? Zou Sjaakie er zo graag even opstappen als hij er op afknapte?
Ja, voor reizen de grenzen over en snelwegkilometers is zo´n type fiets wat kort in de benen en een ééncilinder minder fijn.
Voor zomaar lekker rijden echter?? Ik heb onze KTM Duke nu in de verkoop omdat we die in de praktijk nog te lomp blijken te vinden en altijd een lichtere pakken  8)

peter
#134606
Ja dat is nou net wat ik ermee wil gaan doen ! vind een snelweg uberhaupt saai en niet interessant. gewoon lekker sturen en over b wegen sturen. vanochtend mijn falco op speurders gezet. ben benieuwd !? ik zie zo'n peg wel zitten. vind ze zowieso ook gewoon erg mooi !
Door Huertecilla
#134608
[quote="robz"]
op bochtige weggetjes tot ca 140 km/u is het dikke pret!
[/quote]

...en bijvoorbeeld van Bormio naar de Stelvio is 70 op de teller al aardig wat  ;)
Hier vandaan naar Veléz idem. Tenminste, de omweg. De directe route (let wel, gewoon de openbare weg!! naar Alfarnate) is http://www.mijnalbum.nl/Album=VGWJJUCN en zelfs met een XT660 nog een hele klus. Ik zou zelf de XT250 kiezen  ;D

Het is inderdaad maar net wat het gebruiksdoel is Miccie. 120 op de snelweg rijdt zo´n ding prima, maar het is níet het ´natuurlijke habitat´ van een dikke ééncilinder. Wel beter voor je rijbewijs.
Succes met de verkoop!
#134627
[quote="Miccie"]
ja vandaar ook mijn twijfel idd. ik zou het daarom ook gewoon eens een dag moeten proberen. ik wil mijn falco niet graag kwijt (past echt helemaal bij wat ik wil en voel) maar ben idd benieuwd in hoeverre ik rustiger ga rijden...................
[/quote]

Hey, als je nou gewoon de bougiedop van één van je cilinders los haalt, heb je ook een 500cc single ;)
Dat lijkt mij dan dus de makkelijkste oplossing, kan de Falco mooi blijven!

Groet, Tombaaa
#134710
Ik heb onlangs zelf ook de stap voorwaarts gemaakt van futura naar de pegaso factory. Je kunt beide fietsen in geen enkel opzicht met elkaar vergelijken.  Door het lagere gewicht en andere geometrie rijdt de pegaso veel wendbaarder dan futura en/of  falco. Hierdoor is de pegaso ook geschikter voor het kortere werk en zal de futura/falco zich beter thuis voelen op de snellere (snel)wegen. Andere kant is wel dat de snelheids beleving  van een single (V1) heel anders is dan op een fut/falco met V2 aan boord. Tevens moet je ook realiseren dat het steeds lastiger op neerlands snelwegen veel harder te rijden ivm files, drukte, flitspalen, (inhalende)vrachtwagens/bussen, auto’s met caravans en andere muggen enz. op de weg. Terug kijkend mis ik het meer vermogen niet en heb er een ander plezier voor terug gekregen en heb er dan ook geen centje spijt van.

Gr.onno

Word ook betalend lid van de ARA!