ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#134325
http://www.racesport.nl/nieuwsbericht/1 ... +zich.html

Zegt toch genoeg, Den Haag doe er wat mee en maak die twee tegenstanders monddood
Door Huertecilla
#134360
Hmmm. Ik heb er geen heldere mening over eigenlijk; zitten twee kanten aan.
vergelijk het met Schiphol.
Door het economisch belang mag dat ook meer overlast veroorzaken dan wenselijk is. Die overlast en dat oprekken van de regels zijn beiden niet goed maar het economisch belang kan ook niet van tafel geveegd worden.
Wat een circuit sterk tegen heeft is dat het alleen een hóbbybelang dient; voor de lól overlast-, vervuiling veroorzaakt en ENÓRM veel brandstof opslorpt.
Een circuitlading bezoekers vanuit half europa naar Assen spekt de staatkas fiks door een enorme plas brandstof in milieuvervuiling te converteren.

Kortom; ík weet niet wat ik er van vind; er zijn twee kanten aan ook deze medaille. Beetje net als mijn paardrijden: ik zorg voor een heerlijk paardenleven maar ga er ook bovenop zitten voor mijn lol  :-[

Wel goed dat deze stichting de positieve aspecten belicht opdat er mogeljk een wat evenwichtiger situatie ontstaat. Met name door de overheid argumenten voor intérn overleg te geven. Het is nl. niet ´de overheid´ als boeman maar als bestuurder en afweger van de verschillende aspecten.
Door RSV1000 racer
#134447
Aanpakken die paar mensen die zo zeuren, zij maken het een heleboel mensen erg moeilijk om hun grootste hobby en passie uit te voeren en dat is een beetje jammer. Prima initiatief dus :yes: :yes:
#134472
ik snap er ook geen zak van. ik woon zelf in assen en heb nooit ergens last van. ok ik woon niet in baggelhuizen wat aan een snelweg en ver daar van de tt baan ligt, maar toch het gebeurt overdag ussen tijdstippen dat er geluid gemaakt mag en kan worden.

het is trouwens ook maar een heel klein groepje dat zeurt.
in het verleden heb ik vrijwilligers werk gedaan bij de wijk krant van baggelhuizen en daar heeft de overlast van geluid veel tot veel discussies geleid.
maar wat mij toen al op viel is dat er maar een klein fanatiek groepje klaagt en dat de andere 98% die het wel best vind niet de moeite neemt om aan te geven dat ze nergens last van hebben.

dit is een goede zet en ik ga lid worden!
Door Huertecilla
#134479
[quote="teddek"]maar wat mij toen al op viel is dat er maar een klein fanatiek groepje klaagt en dat de andere 98% die het wel best vind niet de moeite neemt om aan te geven dat ze nergens last van hebben.[/quote]

Is het relevant dat er iemand klaagt? Als de regelgeving aangeeft dat Assen ergens aan moet voldoen, dan is het niet de taak van de burger die regels te handhaven!

Je kan verder niemand boos aankijken op het eisen dat regels nageleefd worden. Als die regels onzin zijn moeten ze aangepast worden.
In dat laatste licht is het zinvol om de bestuurders evenwichtige argumenten te geven; opdat regelingen evenwichtig rekening houden met de verschillende kanten die er zijn.

peter
#134494
Ja daar is het tenslotte allemaal mee begonnen. het gaat veelal om een aantal DB pieken op niet geluids dagen die grotendeels door de snelweg word versterkt. Daarvoor zijn en worden er maatregelen getroffen, maar daar hang een prijskaartje die de belastingbetaler betaalt. 

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het hun recht is, maar het TT-bestuur heeft geen vrijspel en moet zonder deze groep ook de wetgeving na te leven. Maar ondertussen word er wel een sport van gemaakt door oa "beroeps klagers" aan te stellen die ws nog nooit in Assen zijn geweest.
je kan ook doordraven en daarom is er is gewoon veel te zeggen voor intresante punten als omzet en banen tegenover geluids overlast.
Laatst gewijzigd door teddek op 15 jun 2008, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#134543
In het kort komt het er op neer dat vijf á tien mensen de economie voor Assen en omgeving kapot proberen te maken. Ik hoop dat deze mensen bij een werkgever werkzaam zijn die direkt of indirekt met het circuit te maken heeft en er het eerste uitgegooid worden als het slecht gaat met die werkgever. Moet je ze dan eens horen.
Door Huertecilla
#134547
[quote="Sjaakie"]
In het kort komt het er op neer dat vijf á tien mensen de economie voor Assen en omgeving kapot proberen te maken. 
[/quote]

???
Dat begrijp ik niet. Bedenken die mensen de regelgeving? In feite is het absurd dat die mensen moeten klagen, want als het circuit in overtreding is moet de overheid ZELF optreden, want die moet ZELF op handhaving van de regels toezien.
Je hooguit de voorstanders verwijten niet genoeg inhoudelijke argumenten van voldoende gewicht bij de overheid aan te dragen en de overheid verwijten geen evenwichtig beleid te voeren.

Nee, zoals ik het zie is de problematiek van Assen niets unieks, zeker geen slachtoffer-situatie en de klagers zijn niet de boemensen en je kan het hen niet kwalijk nemen dat ze opkomen voor wat ze volgens de wetgeving als rechten hebben.

Even ter herinnereing: het nieuwe ´pitgebouw´ blijkt het geluid te reflecteren en zo verergert de inrichting zelf haar eigen meetprobleem...

Word ook betalend lid van de ARA!