ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

#134226
Tja ,Ik sta weer voor een terugkerend dilemma; met de rsc titanium naar de sbk in Duitsland knallen of wat braver met de E-keur akra?

Wat zouden jullie doen , ik neig zelf om gewoon lekker met de open pijp er naar toe te bléren .
Door Sandor
#134238
Ik ben nog nooit aangehouden in Duitsland ivm geluid sterker nog,
voor niks niet terwijl we toch aardig doorrijden op de binnenwegen
rondom de Nurburgring. Ook niet bij SBK of TT in Assen trouwens,
gewoon even normaal doen zodra je iets verdachts ziet dan is er
niets aan de hand volgens mij of ik heb al 10jr geluk gehad natuurlijk !
#134241
Akra, de duitse  :police: let maar op één ding..E-keur. Heb je die niet loop je zelfs de kans niet meer verder te mogen rijden! En zonder DB-killers kom je de nordsleife ook al bijna niet meer op. V-twins halen ze er 9 van de 10 keer uit voor een geluidsmeting! Verder heel veel plezier en rij via Niddegen / Heimbach die kant op!
Door Huertecilla
#134244
[quote="daanrsv"]En zonder DB-killers kom je de nordsleife ook al bijna niet meer op. V-twins halen ze er 9 van de 10 keer uit voor een geluidsmeting! [/quote]
Dat is simpele zelfbescherming; ze willen graag open mogen blijven.

Beantwoord ook gelijk de ts: als je er niet op mag met de open pijp hoef je er ook niet héén met de open pijp. Wellicht minder ´leuk´ maar in ieder geval minder vermoeiend  ;)

Hier in Almeria mag je nog open spelen. Dat circuit heeft ook ruime uitloopzones: tientallen kilometers ploep de woestijn in: camelbak achterop dus  :o
Keerzijde van díe medaille is dat het veel verder rijden is en net zo veel minder fraai groen. Elk voordeel hep ze eiguh nadeel.

peter
Door Sandor
#134252
[quote="daanrsv"]
En zonder DB-killers kom je de nordsleife ook al bijna niet meer op. V-twins halen ze er 9 van de 10 keer uit voor een geluidsmeting! [/quote]

Sinds wanneer ? Heb eind Oktober 2007 nog zeker 4 rondjes op de Nordschleife gedaan
met Laser HotCam zonder DB-killer op 'n drukke zaterdag, met 2 andere Aprilia's zonder DB's..
#134281
[quote="V-TWim"]
Met dit dilemma zit ik ook een beetje. Ga volgende week 3 daagjes Sauerland doen in de buurt van Ramsbeck maar heb een Akra zonder ook maar enig keurmerkje er in.... :crazy:
[/quote]

he dat is sterk ik zit voor mijn werk 2 dagen in Kirchhundem-Heinsberg

Kom gezellig een biertje pakken 's avonds, trouwens ik heb de Tuono bij me ;)

rolf
Door v-TWim
#134291
[quote="rolf"]
[quote="V-TWim"]
Met dit dilemma zit ik ook een beetje. Ga volgende week 3 daagjes Sauerland doen in de buurt van Ramsbeck maar heb een Akra zonder ook maar enig keurmerkje er in.... :crazy:
[/quote]

he dat is sterk ik zit voor mijn werk 2 dagen in Kirchhundem-Heinsberg

Kom gezellig een biertje pakken 's avonds, trouwens ik heb de Tuono bij me ;)

rolf
[/quote]

Hee, grappig. Wij vertrekken donderdagochtend vanuut Grunn'n die kant op. Zaterdag weer terug. Ik ben niet bekend daar maar we gaan met een paar collega's. De voorrijder rijdt op een 6-cilinder tupperwaredoos. :gaga: Wel handig voor míjn bagage trouwens. Wat er bij mij niet in past flikker ik de avond van te voren bij hem in de kofferbak. ;D Ik zal 's kijken of we daar internet hebben en dan lust ik vast wel een biertje.
Door v-TWim
#134292
[quote="ApriliaMan"]
Ik vernam tijdens de happening in Haarlem van Eifeljoep (jos) dat er inderdaad veel controles zijn in de Eifel.
[/quote]

Wij zitten in Sauerland, niet dat de regelgeving anders is maar betekent geen e-keur niet meer rijden? Iemand die dat weet? Anders knup ik de schoorsteen er wel onder.
#134305
[quote="V-TWim"]
[quote="ApriliaMan"]
Ik vernam tijdens de happening in Haarlem van Eifeljoep (jos) dat er inderdaad veel controles zijn in de Eifel.
[/quote]

Wij zitten in Sauerland, niet dat de regelgeving anders is maar betekent geen e-keur niet meer rijden? Iemand die dat weet? Anders knup ik de schoorsteen er wel onder.
[/quote]1e keer aangehouden zonder e-keur 90 euries 2e keer 400euries en dan ter plekke veranderen of laten wegslepen :bad: :bad: :bad: :bye: :bye: :bye:

Word ook betalend lid van de ARA!