ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door motorgirl
#133970
:'(

Voor degene die het nog niet wisten wil ik aan de hand van onze ervaring jullie waarschuwen voor het volgende.
Afgelopen weekend zijn wij moe maar voldaan teruggekomen van een 11-daagse trip uit Oostenrijk/Italië/Zwitserland/Duitsland.
Na ruim 200 foto's en 3 kwartier film reden we lekker door terug over de autobahn. Echt lekker door dus. Nu werden we gewaarschuwd door automobilisten en wij wezen al naar ons voorhoofd( hoepel toch op). Maar dus bleek later dat in de snelheid onze rugzak met ritsen opengewaaid is. Alle spullen ( incl. foto en filmspullen ) waren uit de rugtas gewaaid.  Na contact met autobahnpolizei zijn wij hevig teleurgesteld verder gereden. Terug rijden was geen optie omdat wij constant op de linkerbaan hebben gezeten en niet weten waar het er uit gewaaid was.
Wij wisten het niet maar nu dus wel. Zorg dat de ritsen aan elkaar vastzetten of drukkers op de ritsen zetten.
Onze eerste dag thuis was er een van aangifte doen en formulieren invullen en geen herinneringen om terug te kijken.
:no:
Avatar
Door rolf
#133976
tjonge wat een pech en zeer herkenbaar. Het is mij ook eens overkomen maar gelukkig reden er een paar Motorvrienden van de ARA achter mij.

Ik kwam er pas achter nadat er niemand meer achter me reed en ik stopte om te kijken wat er aan de hand was. Toen ik mijn mobieltje wilde pakken wist ik het al.

Gelukkig is alles teruggevonden door de mannen.

Sindsdien heb ik een andere rugzak met ritzen die meer inliggen in de zoom, maar voor de zekerheid op elke rits een vergrendeling gemaakt.

Zeer vervelend en kostbaar dit, de foto's krijg je er niet meer door terug. Ik hoop dat de verzekering meewerkt.

sterkte

rolf
Avatar
Door robz
#133979
Balen

Ik heb dit idd ook een keer meegemaakt toen ik als student op de motor naar mijn stagewerkplek reed.  Kleding in rugzak mee................  dacht ik.

Alles was eruit gewaaid...  niks gevoeld.

goeie les voor iedereen die  dit nog nooit heeft meegemaakt!!
#133987
he mijn 300 e bericht  :crazy:

Ik ben ook eens een regenpak verloren >>  dezelfde oorzaak  rits opengewaaid  ..

Afgelopen week gebruik gemaakt van mijn nieuwe  oxford Tailpak  >>>  heel goed bevallen
200+++  geen centje pijn  .
Heel goed alternatief voor een rugzak 
Door RSV1000 racer
#133990
SHIT >:( dat is zonde. Nou ja hopelijk krijg je wat centjes van de verzekering terug maar wel jammer van de foto's. Ben ook wel benieuwd naar de avonturen van de trip :yes:
#134002
ach meis,

Het zijn maar spullen, ben blij dat je zelf niks hebt, voor het zelfde zit er een tandeborstel tussen je tandwiel.

Alle het mooie zit toch in je hoofd, maar toch naar als je het overkomt.

:friends:
Door Renébagpipe
#134003
Herinneringen zijn mooi........ maar iets 'tastbaars' ... ook al is het maar een foto, rottig, buiten de schadee van verlies van spullen om.

Ik weet het zelf ook pas sinds kort (gelukkig niet door negatieve ervaring), maar daarom zitten er vaak extra koordjes c.q. veters aan de lipjes van de ritsluiting.

Ditzelfde geld voor de rits van de tanktas....... gewoon wat extra tijd ervoor nemen om deze vast te zetten.
#134015
Voor de herinnering hebben we besloten dat wij "nog"maar eens terug moeten gaan.  :ok: En de verzekering zit wel goed (hoop ik). Maar inderdaad de mooie plekjes probeer je allemaal mee naar huis te nemen, maar ja dat is nu dus niet.
Ik kan jullie wel aanraden zwitserland, prachtige wegen en lago maggiore en dan zijwegen nemen. Dan kom je op de mooiere plekken.

:kwijl: Ik heb de Stelvio gedaan  :kwijl: . Maar jullie geloven mij zeker niet :sorry:

In mijn hoofd zitten zoveel herinneringen. Ik zou ze willen laten zien.

Ik had trouwens op de beurs de zijtassen en toptas van MotoDetail gekocht. Werkte perfect.(topsnelheid met tassen was volgens zumo 197). Alleen de handbagage had het mannetje in de rugtas om geen waarde aan de motor achter te laten. Mijn idee is om met sleutelhanger ringen de ritsen bij elkaar te houden of paperclips o.i.d.
Laatst gewijzigd door motorgirl op 12 jun 2008, 06:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#134027
Zonde zeg!

Ik heb een rugzakje die met een flap met kliksluitingen dichtgaat het is er één van BERICK ,niet groot wel erg handig.
Helaas worden ze niet meer gemaakt...

Bij m'n rugzak met ritsen rijg ik altijd een touwtje door de ritsjes heen en knoop deze vast zodat ze niet open kunnen flapperen.
#134059
Echt balen dat je alles kwijt bent.

Waarom zeg je de rugtas niet vaarwel?
Ik rijd er niet mee, ik vind het rotdingen om de hele dag te moeten dragen en bij een mogelijke val heb je een potentiele ruggenkraker bij je.

Ik vertrouw al jaaaaaren op mijn bagster tanktas, zeer stabiel, gaat niet los en eenvoudig en snel te (de)monteren.
Mijn huidige heeft er al weer zo'n 100.000 km opzitten.

Groeten aan F.

Wouter
#134071
Oef dat is echt klote..

En dan te bedenken dat ook ik afgelopen maand naar de Eifel onderweg was met een compleet gevulde rugzak met kleding. Heb liever geen harde voorwerpen in mijn rugzak ivm rug letsel bij een ongeval.
Maar heb er totaal niet aan gedacht dat dat ook nog kan gebeuren. Heb zelfs nog even de gaskraan helemaal open gehad. ( top 230km met 2 personen met rugzak en volle tanktas :secret:)

Toch maar eens kijken hoe goed onze rugzak is.. ::)

Grt Marco.
Door Huertecilla
#134082
[quote="tuono-w"]Ik rijd er niet mee, ik vind het rotdingen om de hele dag te moeten dragen en bij een mogelijke val heb je een potentiele ruggenkraker bij je.[/quote]
Dát is een kwestie van een rugzak met hard rugpand, dan heb je er een berschermer van de ruggengraat aan  ;)

De Stelvio is prachtig en bij droog weer heerlijk rijden. Bormio een heerlijke ´verplichte´ stop om te overnachten. Ik geloof je zonder reserve: lag er nog sneeuw boven?
Zijn de tunnels nog steeds zo verrassend met water en afgebrokkeld asfalt zodra je het donkere gat in rijdt of is daar ook al EG-geld aangekomen?
Omhoog een stuk minder listig trouwens. Welke kant op hebben jullie de pas gereden?

petrus
#134102
Wij zijn inderdaad na een verplichte overnachting in Bormio   :kwijl: (wat een leuk en mooi dorpje is dit.) eerst naar de Gavia gegaan( wow) en daarna zijn wij rondgereden om vervolgens terug te rijden en de Stelvio te doen. Met zonneschijn naar boven en ong. 300 m. van de top gingen de sluizen open. Nadat wij bijna aan de top waren konden wij kiezen, of door naar Italië of naar Zwitserland. Toen hebben we gekozen voor Zwitserland.
Dat is de Umbrailpass. Echt een aanrader. Maar toen bleek dat wij bij de daling van ong. 14% en stromende regen ook nog eens de pech hadden dat zij opnieuw aan het asfalteren waren. Zij hadden voor de zekerheid maar vast het vorige asfalt weggehaald  :bad: . Dus op den duur wordt je wel een allrounder in het motorrijden. En toen kwamen wij op 1700 meter hoogte een mooi gasthaus tegen die ook kamertjes verhuurde. Dus dan toch maar blijven hangen en wachten tot het droog wordt.
Als echte aanrader kan ik de autostrada naar Lago Maggiore aanbevelen. Wat een snelweg is dat :kwijl:
Ongeveer 1000 m. boven het meer een autosnelweg die je met gemak volgas kan nemen. De adrenaline komt dan echt je oren uit :yes: En welke ook leuk is. De Ofenpass. Kun je ook best wel snel nemen  :yahoo:. Schijnen zelfs grizzly's te lopen. (niet gezien gelukkig).
Laatst gewijzigd door motorgirl op 12 jun 2008, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Huertecilla
#134126
[quote="motorgirl"]Schijnen zelfs grizzly's te lopen. (niet gezien gelukkig).
[/quote]
Die zouden dan wel een héél eind verdwaald moeten zijn: dat zijn totáál andere beren uit Noord Amerika. Er zitten nog een handjevol Europese Bruine Beren en als je die in de vrije wildbaan gezien zou hebben zou je tot de zeer bevoorrechten behoren. Zijn nl. rázend schuwe dieren. Geeft trouwens goed aan hoe mooi en relatief onverstoord die streek is.
#134128
Dat stukje van 2 kilometer onverhard in de umbrailpas zit er al jaren. Het schijnt zo te horen en te blijven. Maar voor de rest is de pas meer dan de moeite waard  :yes: :yes: . Je kan hem dan het beste wel van beneden naar boven (stelvio) aanrijden.

Groeten,  :bye:
Gert-Jan Tuono
Door wolly
#134624
Dat is inderdaad balen zeg!
Ik heb dat ook eens gehad met een moto73 rugzak. De rits was niet opengegaan maar compleet uit elkaar gescheurd. Conclusie: geen rugzakken met ritsen gebruiken bij 160+. Ik heb nu een rugzak met gespen.

Word ook betalend lid van de ARA!