ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Huertecilla
#132676
als maten geen maat zijn word je gestóórd!!!

Ik heb altijd rugged kleding nodig, want ik verslíjt het gewoon, ook ´motor´broeken. Altijd zijn de maten van de nieuwe kleding een verrassing.
Ik heb een broek 46 (europees) en een 52 (idem) welke even groot zijn.... Bij jasjes is het nog erger; van 48 tot 56.
Over ´L´ maten wil ik het niet hebben: italiaans L = 48 en duits L = 50-52

Wat is hier toch zo moeilijk aan? Een jasje met een borstomtrek van 104 cm. noem je 104 en een broek voor een middel van 90 noem je 90.
Ben ík nu simpel?
Door Huertecilla
#132678
Nee, ik begrijp daar NIETS van.

Ik wil een broekmaat bijvoorbeeld als 90/102 = de bandomtrek en de binnenbeenlengte. Niet van mij, maar van de broék.
Noem dat 54, noem dat L, weet ik veel, maar ik wil de máát als in afmeting als in méting en wel van een ondubbelzinnige afstand. Dat weet ik of het wellicht past.

Wat heb ik aan lengtemaat 106? Dat is een 52 lang. Wát ´lang´? Niet van kruis tot bodem pijp van de broek! Nee, dat zou te logisch zijn.

Zo heb je voor legermaten referentietabel nodig: een broek maat 9 = 52 = 104 middel, 90 (binnen)pijplengte. Uiteraard per leger verschillend  :crazy:
Waarom dan niet gewoon 104/90 en klaar?!

:gaga:
Door zImage
#132680
Is denk ik iets om de wat grotere man/vrouw niet iedere keer te confronteren dat ze "groot" zijn in vergelijking met bijv. de italiaan-tjes  ;)

Kom je bijv. in Amerika staat XL voor alweer een heel andere maat.
Maar volgens mij hebben de meeste winkels/webshops wel een tabelletje wat aangeeft hou jou omtrek afhangt tegen de gebruikte maten

Erwin
Door Huertecilla
#132682
[quote="zImage"]Maar volgens mij hebben de meeste winkels/webshops wel een tabelletje wat aangeeft hou jou omtrek afhangt tegen de gebruikte maten
[/quote]
Je kan ook meten. Alleen, waarom niet gelijk gewoon erop zetten?! Dan hoef je niet te smokkelen met of dat groot of extragroot is en heb je ook geen tabel nodig. Sterker nog, geen verschillende tabellen nodig want vrouwenmaten zijn geen mannenmaten, nee, bij vrouwenmaten moet éxtra gesmokkeld worden op dat een 96 middelomtrek eerst door twee gedeeld wordt, 48, en dan 6 eraf of zo, 42. Vervolgens de klant lijmen door dat 40 te noémen....

Op een pak melk staat ook gewoon ´1 liter´, op een fles jenever zelfs ´1 liter, 35% alcohol´ en dat zite er dan ook gewoon in.

Kortom, gewoon erop wat de afmeting ís!
Door zImage
#132683
Eigenlijk als ik er nog over nadenk is het best wel raar.
Als je naar kindermaten kijkt is dat gewoon de lengte in cm's.

ben je 100cm, neem je 104 (98 zal al snel te klein zijn en moet je weer naar de winkel) en zo on.(ik lijk wel een w$f)

Voor vrouwen zal het vast een psycholigisch-commerciele achtergrond hebben  :laugh:
(maar das een logica die ik nooit zal begrijpen) :man_in_love:
Door Huertecilla
#132684
[quote="zImage"]
Eigenlijk als ik er nog over nadenk is het best wel raar.
[/quote]

Héél raar ja.

Mbt vrouwen is het érg eenvoudig. Als mijn lief trots is dat ze in een ´38´ past is het meest positieve wat ik zonder liegen kan doen .... zeggen en níet aankijken. ´En? ZEG eens wat!´ Wil je dat ik met de broek fabrikant meelieg of bevestigen wat je op de weegschaal kan zien?
Als je iets echt niet vindt kunnen zeg je ´Erg mooi, maar het kleed je niet zo af´.

Persoonlijk werk ik naar de afmeting waar ik me prettig bij voel. Die is dan wat die is en ik wil kleding die daar komfortabel bij past en waar op staat wat de afmeting is. Punt.
Maar goed ik heb ook de grootse  :rotfl2: op een 125 cc. Innova  ;)

Over een combi op ebay ga ik maar een munt opgooien denk ik  ;D
Avatar
Door Tuono04
#132780
Inderdaad je wordt er soms hartstikke  :gaga: van
Ik heb in m'n Hein Gericke 2 delige 54,
terwijl ik in m'n Vanucci 1delige 58 moest nemen ???
Dus altijd passen
Door Huertecilla
#132802
[quote="Tuono04"]Dus altijd passen
[/quote]

Kan dús het maatflupje wel uit de kleding. Zijn vrouwen gelijk van welke frustratie ook over de maat af  :ok:
Door zImage
#132868
[quote="Tuono04"]

Kan dús het maatflupje wel uit de kleding. Zijn vrouwen gelijk van welke frustratie ook over de maat af  :ok:
[/quote]

Of overal een S-je inplakken is iedereen blij.
Die van mij werd al blij dat ze qua helm een S-je had.  :rotfl2:
Door Huertecilla
#132899
[quote="zImage"]Die van mij werd al blij dat ze qua helm een S-je had.  :rotfl2:
[/quote]

Érg grappig ja.

Onder de streep blijft het gewoon onhandig.

Word ook betalend lid van de ARA!