ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Brabo_biker_oss
Beetje aan de late kant aangezien ik de mijne in Juni heb gekocht voor 245,- (met inruil)

Maar dit is mijn Aprilia Tuareg 660 2022

Zo zag ze er uit toen haar op had gehaald bij de motorzaak
AD3A341A-CDC7-405B-9933-3C3E8E2F30AF.jpg
En zo is ze nu
tempImageD5joxw.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door FerBa
Ziet er goed uit, beetje meer adventure! :ok:
Door familyGuy
Paar maanden geleden m'n RSV naar Roké gebracht om af te stellen en voor nog wat kleine klusjes. Ik kreeg als vervangende motor één of andere Triumph mee, Bonneville of zoiets, beetje een sloom ding, maar het viel me op dat het comfort van het hoge stuur niet heel verkeerd aanvoelde. Paar weken later (hoewel ik wist dat ik het beter niet kon doen...) een proefritje gemaakt op een (occasion) Tuono 660. Need I say more? wat een fijne motor, licht, comfortabele zithouding, grappige electronische opties, quickshifter, best wel snel.
Dus toch eens kijken of er ergens een leuke recente occasion te vinden is.... maar ongelooflijk wat een prijzen worden daar nog voor gevraagd, nauwelijks afschrijving ten opzichte van de prijzen uit de eerste jaren. Maar toen vond ik toch een mooie aanbieding voor een funkelnagelneue Tuono 660, model 2024. Zelfde prijs als voor de meeste occasions van een paar jaar oud. Dus die kon ik niet laten staan, zeker toen ik nog een mooi bedrag voor mijn inruil RSV terugkreeg!
Maar de gigapower van m'n trouwe RSV ga ik (na ruim 12 jaar trouwe probleemloze dienst) misschien soms wel een beetje missen...
Afbeelding
Door FerBa
Mooi man, zo zie je maar wat een leenmotor en een proefrit al niet voor een effect heeft... :ok:
Maar helaas is je foto niet zichtbaar, voor mij in ieder geval.
Door robz
foto idd niet zichtbaar..

maar dat je lol gaat krijgen is zeker! Ik heb al lol met 25pk minder van dat blokje! :) O0
Door Henk RS 250
Geen Aprilia maar een stukje jeugdsentiment erbij genomen.
Ooit begin jaren 80 begonnen op Suzuki GS modellen, heb het altijd geweldige dingen gevonden.
GS 850 met cardan, voor af en toe straks weer in de zomer een nostalgisch ritje.
Screenshot_20251129_175857_Marktplaats.jpg
IMG-20251129-WA0030.jpeg
Door FerBa
Gefeliciteerd Henk!
Door robz
tuurlijk! Goede actie Henk... iedereen MOET eigenlijk een classic hebben staan! :laugh:

Misschien leuk dit jaar een classic toertocht te organiseren voor spul wat minimaal 25-30 jaar oud is!
Door Gerrit
Goed idee, vroegah hadden we de moto 6.5 rit naar Hilversum waar de 6.5 ergens op een plein staat. Zoiets met classics is natuurlijk top.

De moderne mogen ook mee toch? Wel aparte groep dan natuurlijk.

Eh, dus 2001 op kenteken valt onder de groep classic? 2026-2001 = 25. Of zijn er nog andere vereisten? Zoals spatbord van staal of zoiets?
Door Henk RS 250
robz schreef:
5 jan 2026, 23:43
tuurlijk! Goede actie Henk... iedereen MOET eigenlijk een classic hebben staan! :laugh:

Misschien leuk dit jaar een classic toertocht te organiseren voor spul wat minimaal 25-30 jaar oud is!
Helemaal mee eens, hoe goed en snel ook, motoren na 2010 zeggen me niets.

Op zoek naar bagage mogelijkheden voor de Suzuki, wil hem toch goed gaan gebruiken, de Tuono mag af en toe een dagje naar Midlands of Meppen trackday.
Door robz
Gerrit schreef:
7 jan 2026, 10:08
Goed idee, vroegah hadden we de moto 6.5 rit naar Hilversum waar de 6.5 ergens op een plein staat. Zoiets met classics is natuurlijk top.

De moderne mogen ook mee toch? Wel aparte groep dan natuurlijk.

Eh, dus 2001 op kenteken valt onder de groep classic? 2026-2001 = 25. Of zijn er nog andere vereisten? Zoals spatbord van staal of zoiets?
de rijder classic gekleed! met sjaal en pak kranten onder zijn jas :laugh:
Door Bitaktus_Snellus
robz schreef:

Ik zoek nog een Tuareg 600. Mocht je iets weten.. :)
Door Henk RS 250
Deze heb ik nog, maar die moet nog afgebouwd..
FB_IMG_1665606412260.jpg
En is niet te koop.
1988, met plastic spatborden.
Door Henk RS 250
Bitaktus_Snellus schreef:
7 jan 2026, 12:03
robz schreef:

Er staat 1 op kleinanzeigen.

Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... pp_android
Door robz
robz schreef:

Jammer dat ik je niet eerder sprak
Ik heb de mijne net weer helemaal opgepimpt met een 40000km beurt ( auw) maar had wel even gekeken naar een nieuwe en dan inruilen...... maar inruilprijs was wat zuunig.. ;)
Maar wel goeie move! pretmachientje hoor!
Door Bitaktus_Snellus
robz schreef:
8 jan 2026, 17:08
robz schreef:

Jammer dat ik je niet eerder sprak
Ik heb de mijne net weer helemaal opgepimpt met een 40000km beurt ( auw) maar had wel even gekeken naar een nieuwe en dan inruilen...... maar inruilprijs was wat zuunig.. ;)
Maar wel goeie move! pretmachientje hoor!
Hebben we het over dezelfde Tuareg? Ik bedoel een klassieke 600 (niet 660!) ;)

Word ook betalend lid van de ARA!