ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Gerrit
#345746
Vorige week vrijdag had ik een afspraak bij Bas gemaakt om mijn RSV uit 2001 weer eens te laten afstellen. De vorige keer is best lang geleden, ik weet niet eens meer wanneer dat is geweest.

Voor mijn doen vertrek ik midden in de nacht om even voor 8 uur bij Roke aan te komen. Ik word door Aad hartelijk ontvangen en nog voordat ik aan mijn koffie kan beginnen komt Bas me tegemoet, al even vriendelijk.

Ik besluit om even een kijkje te nemen en ik zie dat Bas zeer geroutineerd aan de slag gaat en precies weet wat hij moet doen. Mijn RSV staat veel te rijk, dat had ik nou ook weer niet verwacht. Ook stond de lucht toevoer helemaal dicht en dat hoort dus niet bij mijn model. Mmm dat is de vorige keer dus verkeerd gedaan. Toen Bas vroeg waar dat is gebeurd moest ik het antwoord schuldig blijven, ik dacht bij Roke maar uit mijn wat chaotische administratie komt een bonnetje van M2000 naar voren....

Ook is de Gashandle sensor niet goed (staat al op 1 in rust stand terwijl die op 0 hoort te staan). Bas zet alle settings goed, TPS, luchttoevoer en de co waarden worden goed gezet.

Mijn motor heeft de afgelopen 13 seizoenen al het een en ander meegemaakt maar het frame en de ophanging zijn keurig recht waardoor het aansluiten van de slangenwinkel op de uitlaten kan plaatsvinden zonder de kuip te demonteren. Bas ziet wel direct dat beide clipons krom zijn, nu hij mij erop wijst zie ik het ook. Ik ken mezelf en vanaf nu ga ik me daar telkens aan ergeren dus direct afgesproken dat Bas binnenkort nieuwe monteert.

Ook zit er een flinke ratel in bij stationair draaien, dat doet hij zolang ik me kan herinneren al zal dat vast niet altijd zo geweest zijn. Bas geeft aan: speling op het koppelingshuis. Kan dat kwaad vraag ik? Het hoort niet maar ze doen het bijna allemaal wel een beetje al is die van mij wel erg lawaaiig.

Na een uur geduldig en precies afstellen is het tijd voor een proefrit. Als Bas terugkomt spreekt hij zijn zorg uit over de speling op het koppelingshuis. Hij rammelt ook bij lage toeren. Nou kan ik wel bijdehand doen (ik rij nooit lage toeren) maar ik besluit om het advies serieus te nemen en een afspraak wordt gemaakt om de motor even een paar dagen achter te laten eind april om de speling op het koppelingshuis toch maar op te losssen. Mogelijk kan er een ringetje geplaatst worden en anders moet er een nieuw huis op. We zullen het zien. Uiterlijk is mijn Mille dan mischien niet meer nieuw, technisch wil ik hem spitzen klasse hebben want ik heb geen zin om onderweg in het buitenland met regen met pech te staan op iets wat ik had kunnen voorkomen.

Als ik daarna vertrek is er toch weer de wow factor, de motor reageert nu veel soepeler op het gas, tis nu net of er  weer meer peekaas in zitten. Ongelooflijk voor een motor van 13 jaar oud. Ik rij binnendoor naar huis en rij nog even mijn persoonlijke circuit heen en weer om pas aan het einde van de ochtend zeer tevreden weer thuis te komen.

Die Mille doe ik nooit meer weg heb ik ooit gezegd en tot nu toe blijft het zo.

Pluim voor Roke! Tot eind April.
Avatar
Door Gerrit
#345747
Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
Avatar
Door FerBa
#345751
Kun je nagaan wat een "beetje afstellen"  al niet kan doen! ;D :ok:

[quote="Gerrit"]
Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
[/quote]

Eerst volgende keer is je meissie natuurlijk aan de beurt om een soortgelijke opmerking te ontvangen! ;D
Avatar
Door robz
#345781
[quote="Gerrit"]
Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
[/quote]

ik ben de mijne weer aan het terugbouwen voor de weg..
want inderdaad... hele fijne machine!
#345782
[quote="Gerrit"]
Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
[/quote]

Wat zei je? "Ik doe jou toch ook niet weg voor een nieuwe omdat je al wat ouder bent!". ;D
Avatar
Door FastJ
#345822
[quote="robz"]
[quote="Gerrit"]
Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
[/quote]

ik ben de mijne weer aan het terugbouwen voor de weg..
want inderdaad... hele fijne machine!
[/quote]
En de Pegaso wordt omgebouwd voor op het circuit?
Avatar
Door robz
#345847
[quote="FastJ"]
[quote="robz"]
[quote="Gerrit"]
Bij thuiskomst had Corine nog een fijne vraag hoe oud dat aftandse ding nou is en of het nou niet eens tijd wordt om voor een nieuwe te sparen.

Aftands ding??? Mijn trots zul je bedoelen!
[/quote]

ik ben de mijne weer aan het terugbouwen voor de weg..
want inderdaad... hele fijne machine!
[/quote]
En de Pegaso wordt omgebouwd voor op het circuit?
[/quote]

1 project tegelijk..... dat duurt waarschijnlijk toch al tot 2016.. ::)
#347109
Ik ben ook bij Roke geweest om te kijken toen een maat van mij daarheen ging..door alle goede verhalen, maar vond de monteurs zeer onpersoonlijk. Weinig info, en ff een achtervering 2 slagen losdraaien moesten we zelf doen terwijl hij ernaast stond.
Laatst gewijzigd door PatrickRSV op 26 sep 2014, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
#352035
Vandaag bij Roke geweest met mijn eigen motor voor een afstel beurtje.
Heb al zoveel gelezen, maar had niet verwacht zo,n verschil te voelen!

Compleet andere motor, sneller op het gas, meer power, minder bokken, bizar!
Het voelt alsof hij 20pk extra heeft en het is echt een wheelie-monster nu, puur op het gas.

Super tevreden!
Avatar
Door Gerrit
#352165
Ik ben dit jaar veel vaker voor een kort ritje erop uit geweest. Wat een lol op een perfect afgestelde Mille. Afgelopen zondag nog naar Goedhart geweest voor het feestje.  Nog even in de winkel gekeken naar de racers maar ach de Mille is voor op de weg vlot zat en hij maakt lekker veel herrie. Hulde aan Bas van Roke.
#352236
[quote="duke nukem"]
Die van mij moet ook nog steeds een keer worden afgesteld... Zijn ze lang bezig? En doen ze trouwens ook synchroniseren? En wat kost het?
[/quote]

Ja doen ze ook.
Alles staat weer netjes, bij mij was het 200% verschil!!
Koste 90 euro. En hij was ruim 2 uur bezig.
Door roydd4
#352304
De mijne word ook iedere zoveel tijd weer opnieuw afgesteld bij Roke. Helaas heeft die de laatste tijd zoveel opstapelende problemen dat ik er maar even voor gekozen heb hem stil te laten staan.
Hij moet afgesteld worden. En technisch weer even nagelopen. Ik hoop deze winter hem ook opties weer in een betere staat te brengen.

Maar ieder geval binnenkort afspraak maken om hem weer te laten afstellen en een flinke beurt te geven
Door roydd4
#352305
Dat gezegt hebbende. Ik heb ook ooit gezegt dat de Mille nergens meer heen gaat. Daar komen eerdere motoren bij dan dat ik haar weg doe. Was me droom motor. En het blijft me droommotor. Alhoewel er ondertussen wel een paar bijgekomen zijn
Avatar
Door Jesse J
#352520
[quote="mona-toetje"]
Hoeveel winst heb je bij het installeren van een inlaatmof van 2000, maakt dat veel verschil op de nieuwere versie?
[/quote]
0,3 pk en een mooier inlaaatgeluid. :crazy:
Door NROSKO
#388493
Ik begrijp dat dit topic al 10 jaar oud is, maar ik was benieuwd of Roké Motors in Mijdrecht nog steeds een goede plek is om een RSV Mille eens goed af te stellen? Zo niet, dan hoor ik graag of iemand nog tips heeft. :)

Alvast bedankt!
Door makoedijk
#388498
NROSKO schreef:
26 okt 2024, 15:09
Ik begrijp dat dit topic al 10 jaar oud is, maar ik was benieuwd of Roké Motors in Mijdrecht nog steeds een goede plek is om een RSV Mille eens goed af te stellen? Zo niet, dan hoor ik graag of iemand nog tips heeft. :)

Alvast bedankt!
Volgens mij kan je er met je Aprilia alleen terecht als je daar al klant bent vanuit verleden voor onderhoud. Voor de rest is Roke intussen full Triumph dealer.
Heb er naar gekeken voor de technische ochtend en ze doen in principe niks meer met afstellen van Aprilia
Door NROSKO
#388504
makoedijk schreef:
27 okt 2024, 10:11
NROSKO schreef:
26 okt 2024, 15:09
Ik begrijp dat dit topic al 10 jaar oud is, maar ik was benieuwd of Roké Motors in Mijdrecht nog steeds een goede plek is om een RSV Mille eens goed af te stellen? Zo niet, dan hoor ik graag of iemand nog tips heeft. :)

Alvast bedankt!
Volgens mij kan je er met je Aprilia alleen terecht als je daar al klant bent vanuit verleden voor onderhoud. Voor de rest is Roke intussen full Triumph dealer.
Heb er naar gekeken voor de technische ochtend en ze doen in principe niks meer met afstellen van Aprilia
Dank!!
Avatar
Door FerBa
#388509
Het lijkt mij stug dat ze je als "nieuwe klant" met een Appie niet willen helpen. De kennis is aanwezig dus dat is het punt niet.
Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen of het mogelijk is om de Mille af te laten stellen en als je ook nog aangeeft dat je goede verhalen heb gehoord via de ARA is de kans nog groter... ;) ;D
#388511
FerBa schreef:
31 okt 2024, 22:05
Het lijkt mij stug dat ze je als "nieuwe klant" met een Appie niet willen helpen. De kennis is aanwezig dus dat is het punt niet.
Ik zou ze gewoon eens bellen en vragen of het mogelijk is om de Mille af te laten stellen en als je ook nog aangeeft dat je goede verhalen heb gehoord via de ARA is de kans nog groter... ;) ;D
Toen ik belde naar Roke met de vraag voor de technische ochtend gaven ze ook aan de tooling ook niet / bijna niet meer te hebben. Maar vragen kan altijd.

Word ook betalend lid van de ARA!