- 8 apr 2014, 21:03
#345746
Vorige week vrijdag had ik een afspraak bij Bas gemaakt om mijn RSV uit 2001 weer eens te laten afstellen. De vorige keer is best lang geleden, ik weet niet eens meer wanneer dat is geweest.
Voor mijn doen vertrek ik midden in de nacht om even voor 8 uur bij Roke aan te komen. Ik word door Aad hartelijk ontvangen en nog voordat ik aan mijn koffie kan beginnen komt Bas me tegemoet, al even vriendelijk.
Ik besluit om even een kijkje te nemen en ik zie dat Bas zeer geroutineerd aan de slag gaat en precies weet wat hij moet doen. Mijn RSV staat veel te rijk, dat had ik nou ook weer niet verwacht. Ook stond de lucht toevoer helemaal dicht en dat hoort dus niet bij mijn model. Mmm dat is de vorige keer dus verkeerd gedaan. Toen Bas vroeg waar dat is gebeurd moest ik het antwoord schuldig blijven, ik dacht bij Roke maar uit mijn wat chaotische administratie komt een bonnetje van M2000 naar voren....
Ook is de Gashandle sensor niet goed (staat al op 1 in rust stand terwijl die op 0 hoort te staan). Bas zet alle settings goed, TPS, luchttoevoer en de co waarden worden goed gezet.
Mijn motor heeft de afgelopen 13 seizoenen al het een en ander meegemaakt maar het frame en de ophanging zijn keurig recht waardoor het aansluiten van de slangenwinkel op de uitlaten kan plaatsvinden zonder de kuip te demonteren. Bas ziet wel direct dat beide clipons krom zijn, nu hij mij erop wijst zie ik het ook. Ik ken mezelf en vanaf nu ga ik me daar telkens aan ergeren dus direct afgesproken dat Bas binnenkort nieuwe monteert.
Ook zit er een flinke ratel in bij stationair draaien, dat doet hij zolang ik me kan herinneren al zal dat vast niet altijd zo geweest zijn. Bas geeft aan: speling op het koppelingshuis. Kan dat kwaad vraag ik? Het hoort niet maar ze doen het bijna allemaal wel een beetje al is die van mij wel erg lawaaiig.
Na een uur geduldig en precies afstellen is het tijd voor een proefrit. Als Bas terugkomt spreekt hij zijn zorg uit over de speling op het koppelingshuis. Hij rammelt ook bij lage toeren. Nou kan ik wel bijdehand doen (ik rij nooit lage toeren) maar ik besluit om het advies serieus te nemen en een afspraak wordt gemaakt om de motor even een paar dagen achter te laten eind april om de speling op het koppelingshuis toch maar op te losssen. Mogelijk kan er een ringetje geplaatst worden en anders moet er een nieuw huis op. We zullen het zien. Uiterlijk is mijn Mille dan mischien niet meer nieuw, technisch wil ik hem spitzen klasse hebben want ik heb geen zin om onderweg in het buitenland met regen met pech te staan op iets wat ik had kunnen voorkomen.
Als ik daarna vertrek is er toch weer de wow factor, de motor reageert nu veel soepeler op het gas, tis nu net of er weer meer peekaas in zitten. Ongelooflijk voor een motor van 13 jaar oud. Ik rij binnendoor naar huis en rij nog even mijn persoonlijke circuit heen en weer om pas aan het einde van de ochtend zeer tevreden weer thuis te komen.
Die Mille doe ik nooit meer weg heb ik ooit gezegd en tot nu toe blijft het zo.
Pluim voor Roke! Tot eind April.
Voor mijn doen vertrek ik midden in de nacht om even voor 8 uur bij Roke aan te komen. Ik word door Aad hartelijk ontvangen en nog voordat ik aan mijn koffie kan beginnen komt Bas me tegemoet, al even vriendelijk.
Ik besluit om even een kijkje te nemen en ik zie dat Bas zeer geroutineerd aan de slag gaat en precies weet wat hij moet doen. Mijn RSV staat veel te rijk, dat had ik nou ook weer niet verwacht. Ook stond de lucht toevoer helemaal dicht en dat hoort dus niet bij mijn model. Mmm dat is de vorige keer dus verkeerd gedaan. Toen Bas vroeg waar dat is gebeurd moest ik het antwoord schuldig blijven, ik dacht bij Roke maar uit mijn wat chaotische administratie komt een bonnetje van M2000 naar voren....
Ook is de Gashandle sensor niet goed (staat al op 1 in rust stand terwijl die op 0 hoort te staan). Bas zet alle settings goed, TPS, luchttoevoer en de co waarden worden goed gezet.
Mijn motor heeft de afgelopen 13 seizoenen al het een en ander meegemaakt maar het frame en de ophanging zijn keurig recht waardoor het aansluiten van de slangenwinkel op de uitlaten kan plaatsvinden zonder de kuip te demonteren. Bas ziet wel direct dat beide clipons krom zijn, nu hij mij erop wijst zie ik het ook. Ik ken mezelf en vanaf nu ga ik me daar telkens aan ergeren dus direct afgesproken dat Bas binnenkort nieuwe monteert.
Ook zit er een flinke ratel in bij stationair draaien, dat doet hij zolang ik me kan herinneren al zal dat vast niet altijd zo geweest zijn. Bas geeft aan: speling op het koppelingshuis. Kan dat kwaad vraag ik? Het hoort niet maar ze doen het bijna allemaal wel een beetje al is die van mij wel erg lawaaiig.
Na een uur geduldig en precies afstellen is het tijd voor een proefrit. Als Bas terugkomt spreekt hij zijn zorg uit over de speling op het koppelingshuis. Hij rammelt ook bij lage toeren. Nou kan ik wel bijdehand doen (ik rij nooit lage toeren) maar ik besluit om het advies serieus te nemen en een afspraak wordt gemaakt om de motor even een paar dagen achter te laten eind april om de speling op het koppelingshuis toch maar op te losssen. Mogelijk kan er een ringetje geplaatst worden en anders moet er een nieuw huis op. We zullen het zien. Uiterlijk is mijn Mille dan mischien niet meer nieuw, technisch wil ik hem spitzen klasse hebben want ik heb geen zin om onderweg in het buitenland met regen met pech te staan op iets wat ik had kunnen voorkomen.
Als ik daarna vertrek is er toch weer de wow factor, de motor reageert nu veel soepeler op het gas, tis nu net of er weer meer peekaas in zitten. Ongelooflijk voor een motor van 13 jaar oud. Ik rij binnendoor naar huis en rij nog even mijn persoonlijke circuit heen en weer om pas aan het einde van de ochtend zeer tevreden weer thuis te komen.
Die Mille doe ik nooit meer weg heb ik ooit gezegd en tot nu toe blijft het zo.
Pluim voor Roke! Tot eind April.
Groet,
Gerrit-IJsselstein
Gerrit-IJsselstein