ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Avatar
Door Henk RS 250
#384940
Het is weer zover, de zomer is voorbij dus tijd om jezelf op te sluiten in de mancave. :crazy:

Deel hier je klusprojecten, onderhoud voortgang, reparaties, tips en wat meer van belang is om te doen tot de Appies weer naar buiten kunnen.
Door gnooter
#384942
Als het goed is komt morgen het uitlaat gedeelte van mijn Dorsoduro binnen, zonder katalysator van de firma Black Widow :ok: en van de winter ga ik op de mille een betere set kabels aansluiten op het startrelais en accu, deze ga ik bestellen bij AP Parts in Engeland :ok:
Door gnooter
#384947
Dat is de set, kwam het toevallig tegen op een YouTube kanaal van een Amerikaan die ik volg die helemaal gek is van Aprilia.
Foto’s ga ik doen als ik aan de slag ga :ok:
Door gnooter
#384948
Eerste deel is binnen :kwijl:
F6F33880-B45D-4CA6-A0D0-7D35CAB7EF6A.jpeg
1ACF3757-FB0B-406F-BC10-AC627E710707.jpeg
1ACF3757-FB0B-406F-BC10-AC627E710707.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door gnooter
#384976
En het zit eronder, was mooi pas allemaal
Motor ligt voor mijn gevoel beter op het gas, pakt mooi op en alles lijkt net een stukje feller
Ga morgen nog even contact op nemen met RN Motoren voor een eventuele fijnafstelling mocht dat nodig zijn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#385154
Eindelijk mijn richtingaanwijzer rechtsachter vervangen nadat deze vorig jaar met in de schuur zetten is afgebroken door inning contact met een plank.
Heb alleen de behuizing, welke niet origineel is, vervangen. Bedrading, reflector, lampje en lens hergebruikt.
Nieuwe behuizing is trouwens enigzins flexibel tov de originele.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door Froggy
#385155
gnooter schreef:
27 sep 2022, 12:40
Eerste deel is binnen :kwijl: F6F33880-B45D-4CA6-A0D0-7D35CAB7EF6A.jpeg1ACF3757-FB0B-406F-BC10-AC627E710707.jpeg1ACF3757-FB0B-406F-BC10-AC627E710707.jpeg
Materiaal :yahoo:
Avatar
Door The Marshall
#385729
En we plakken voort
20230217_190306.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#385753
lekker bezig Jos. je maakt er een lekker plakzooitje van... ;D
Avatar
Door FerBa
#385843
Tuono GR66 schreef:
26 feb 2023, 22:04
@ Ferry
De RSV RIP ?
Tuono Rosso , toch niet toevallig mijn oude met kenteken GR66 ?
Yep helaas! Heb in 2019 een aanrijding gehad met clublid Koos in Oostenrijk, ben bij hem achterop gereden, allebei gelukkig alleen met flinke spierpijn en flinke blauwe plekken vanaf gekomen.
RSV ligt nu in onderdelen in de schuur.

Tuono heeft niet dat kenteken.
Ben nog steeds blij dat ik voor een Tuono gekozen heb, zitpositie en het rijden bevalt mij veel beter... :yes: ;D
Avatar
Door FerBa
#385844
Tuono GR66 schreef:
26 feb 2023, 22:02
Weinig winterklussen!!
Zijn de Appies zo betrouwbaar of wordt alles uitbesteed aan de stealerd
Leden zijn helaas wat minder actief met posten op het forum. :-\
Avatar
Door Tuono GR66
#385856
FerBa schreef:
1 mar 2023, 23:28
Tuono GR66 schreef:
26 feb 2023, 22:04
@ Ferry
De RSV RIP ?
Tuono Rosso , toch niet toevallig mijn oude met kenteken GR66 ?
Yep helaas! Heb in 2019 een aanrijding gehad met clublid Koos in Oostenrijk, ben bij hem achterop gereden, allebei gelukkig alleen met flinke spierpijn en flinke blauwe plekken vanaf gekomen.
RSV ligt nu in onderdelen in de schuur.

Tuono heeft niet dat kenteken.
Ben nog steeds blij dat ik voor een Tuono gekozen heb, zitpositie en het rijden bevalt mij veel beter... :yes: ;D
Jemig einde vakantie. Idd gelukkig geen menselijke ellende.
Jammer voor je RSV , daar was je erg zuinig op.

Tuono is wat meer een oudere mannen zit he :yes: . Vandaar dat ik er ook voor gekozen had.
Avatar
Door Heuveltje
#385858
Vooruit dan!
Nieuwe remschijven en blokken, ik had nog de originele schijven op de regenvelg en die zijn dunner dan min T drives. Dus voor het nieuwe seizoen een nieuw setje T drives en de "oude" op de regenvelgen, dus geen gepruts meer met het wisselen van velgen.
Qua blokken ben ik naar Vesrah gegaan ipv Brembo Z04, zijn iets goedkoper en minder stof volgend het Duitse RSV4 forum. We gaan het proberen.
Vloeistoffen en aangezien ik met een 520 ketting rij (smaller en lichter dan origineel) en de huidige al 2 seizoenen oud is ook maar preventief vervangen.
Als extra goodie en gewichtsbesparing maar een Federleicht kettingwieldrager besteld, scheelt weer 700 gram aan onafgeveerd gewicht. Dan hoeft de motor weer minder gewicht op gang te krijgen O0 en ziet toch wel gaaf uit in zwart.
Avatar
Door rsvfrank
#385859
Gaaf spul , past niet op mijn oz’s helaas …
Voor wie het niet kent:
1B213E2A-6A93-4651-86C7-5BB1BEB114E3.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Avatar
Door FerBa
#385862
Tuono GR66 schreef:
4 mar 2023, 10:16
FerBa schreef:
1 mar 2023, 23:28
Tuono GR66 schreef:
26 feb 2023, 22:04
@ Ferry
De RSV RIP ?
Tuono Rosso , toch niet toevallig mijn oude met kenteken GR66 ?
Yep helaas! Heb in 2019 een aanrijding gehad met clublid Koos in Oostenrijk, ben bij hem achterop gereden, allebei gelukkig alleen met flinke spierpijn en flinke blauwe plekken vanaf gekomen.
RSV ligt nu in onderdelen in de schuur.

Tuono heeft niet dat kenteken.
Ben nog steeds blij dat ik voor een Tuono gekozen heb, zitpositie en het rijden bevalt mij veel beter... :yes: ;D
Jemig einde vakantie. Idd gelukkig geen menselijke ellende.
Jammer voor je RSV , daar was je erg zuinig op.

Tuono is wat meer een oudere mannen zit he :yes: . Vandaar dat ik er ook voor gekozen had.
Gelukkig was de vakantie al "voorbij", we waren op de terugweg onderweg naar het overnachtingsadres.
Avatar
Door FerBa
#385863
Heuveltje schreef:
5 mar 2023, 12:32
Vooruit dan!
Nieuwe remschijven en blokken, ik had nog de originele schijven op de regenvelg en die zijn dunner dan min T drives. Dus voor het nieuwe seizoen een nieuw setje T drives en de "oude" op de regenvelgen, dus geen gepruts meer met het wisselen van velgen.
Qua blokken ben ik naar Vesrah gegaan ipv Brembo Z04, zijn iets goedkoper en minder stof volgend het Duitse RSV4 forum. We gaan het proberen.
Vloeistoffen en aangezien ik met een 520 ketting rij (smaller en lichter dan origineel) en de huidige al 2 seizoenen oud is ook maar preventief vervangen.
Als extra goodie en gewichtsbesparing maar een Federleicht kettingwieldrager besteld, scheelt weer 700 gram aan onafgeveerd gewicht. Dan hoeft de motor weer minder gewicht op gang te krijgen O0 en ziet toch wel gaaf uit in zwart.
Lekker! :ok:

Word ook betalend lid van de ARA!