ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door gnooter
#383134
Even een stukje over te luid is uit en de gunfactor
Mijn zoon heeft naast zijn KTM 790 met een volledig akrasysteem met DB- killers en wij als ouders verplaatsen ons op twee rsv mille's en een Dorsoduro, alleen mijn Mille rijd met een open Arrow systeem de rest ook met een DB- killer, een mooie Fiat Punto Abarth stage 3 getuned tot 265 pk
Volledige sportuitlaat eronder en een herrie maakt dat ding.
Wij zijn gaan testen op de bekende dijkweggetjes ruim 3 maanden lang hoe er dan gereageerd zou worden op te luid is uit.
Tot onze grote verbazing vond zeker 98% het prachtig dat wij daar rond reden, dikke duimen tot geef maar een dotje gas, dag erna met de motor meer chagrijn dan blij
Wij zijn dan ook tot de conclusie gekomen, dat we standaard als motorrijder in een verdomhoekje zitten als het gaat om geluid en we zijn benieuwd of anderen hier ook ervaring mee hebben.
we horen het graag :bye:
Avatar
Door Henk RS 250
#383135
Af en toe een mooie motor of auto zien en horen voorbijkomen is top. Ook als je aan een dijk woont. Maar ik kan me zo voorstellen dat als het in de zomer elke mooie dag megadruk is met recreanten op motoren, racefietsen, wandelschoenen en andere vervoersmiddelen het al snel irriteert. Ik zou dat ook hebben.

Uit ervaring ( ik heb een paar jaar in Waalwijk gewoond) weet ik dat die zeker in de zomer bijna dagelijkse efteling file heel snel erg vervelend is. Even snel iets doen, spontaan ergens heen is onmogelijk dan. Het zal voor veel dijkbewoners hetzelfde voelen denk ik. Elke zomerse zaterdag of zondag die pantoffelparade van elkaar in de weg zittende dijk recreanten.

Helaas zijn wij motorrijders als eerste de sjaak, heb je ooit een bord gezien voor verboden voor wielrenners of berijders van klassieke wagens?

Te veel mensen op te krappe wegen in te korte spaarzame vrije tijd.
Avatar
Door Capo dei Capi
#383136
Het blijft een lastige discussie. Wanneer je met één race Punto over de dijk rijdt, vinden de bewoners het niet erg. Het gaat denk ik om de aantallen, in dit geval motorrijders. Plus geen db killer i.c.m. de dijk als racebaan gebruiken helpt ook niet. We leven nu eenmaal in een zeer druk bewoond landje. Ik ben het eens dat ook andere weggebruikers, groepen wielrenners bijvoorbeeld, zich niet gedragen. Alleen die maken geen geluid :bad:
Juist daarom is het zo genieten in het buitenland waar meer ruimte is en men meer kan hebben. Echter, ook daar zie je dat wegen worden gesloten of beperkt open gaan. Voorts de 95 db regel die steeds meer opkomt...!
Handhaven door politie (snelheid gedrag, db killers) is de meest logische oplossing. Immers, we kunnen dan blijven rijden en als je je niet aan de regels houdt, kost het geld.

Word ook betalend lid van de ARA!