ARA Community

Hèt spreekplatform van alle Aprilia rijders in Nederland!

Algemene motorpraat, humor, ervaringen, alles!

Moderator: Moderators

Door Henk RS 250
Het is weer zover, klus, sleutel en project tijd.

Deel hier je winterklussen, onderhoud ervaringen en wat je maar in de mancave gaat doen deze winter,
Door Capo dei Capi
Zodra het november wordt, ga ik de Caponord en de Tuono flink wassen, poetsen, invetten, benzine stabilisator in beide tanks en wegzetten voor de winterslaap. Een beurt hebben beiden al gehad.
Vervolgens ga ik mijn motortrailer in de Hammerite zetten en nakijken.
Door Chriz86
Nu al winter? Nee toch... :help:

Ik reken nog wel op flink wat leuke dagen om te rijden hoor. Voorlopig gaat er niks in winterslaap en wordt er zeker niet gepoetst.

Als het dan wel winter is en er ligt pekel enzo:

Shiver: Balhoofdlager, motorolie en filter. Daarnaast wil ik eens kijken voor een breder stuur als dat mogelijk is.

Pegaso: net andere banden onder gedaan. heeft nieuwe remblokken, olie+ filter nodig en ik heb nog een z.g.a.n. schokdemper liggen. Misschien dat ook eens proberen. Heeft vorig jaar al nieuwe startkoppeling gehad, klepspeling bijgesteld, nieuwe accu, nieuwe lichtjes, vorkolie vervangen, carbs schoongemaakt.
Door Henk RS 250
Gewoon onderhoud, niet onbelangrijk.

ETX 6.35:
Frame delen liggen bij de poedercoating (Rotterdam Coatings in de Waalhaven, prima zaak en niet duur)
Alle blokdelen worden nu gespoten. Foto's volgen zodra alles gespoten/gecoat is en klaar voor montage.
Wat vooraf ging...
ETX op de aanhanger.jpeg
20211007_093426.jpg
20211007_093513.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Door gnooter
Zolang er geen pekel wordt gestrooid, gaan de motoren nog niet genieten van hun winterslaap, wel in de planning voor beide RSV mille een kleine beurt en een setje nieuwe 2 ct banden, voor de Dorsoduro een grote beurt :bye:
Door martijn851
Ik ga ook wel wat doen aan de Mille voor komend seizoen.
Een andere schakelster, koppelingsplaten, koppelingspomp en HKP T-drive schijven monteren.
Klepspeling controle/afstellen, olie verversen en de balhoofdlagers vervangen.

De 2e Mille alleen controle en oliebeurt, radiale rempomp erop en de vering instellen op mijn gewicht.
Ik twijfel of ik de R velgen gebruik als regenset, misschien beter reserve houden en een normaal setje koop voor de natte dagen.

Ik ga me niet vervelen :)
Door Henk RS 250
Martijn, lekker bezig ook.
IMG-20211013-WA0006.jpeg
ETX frame is terug van poedercoating.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Word ook betalend lid van de ARA!